BODY COUNT - Merciless
David Gilmour popri melancholickom novom albume stíha aj trochu aktivizmu. V nepravdepodobnej spolupráci s BODY COUNT sa na gitare riadne odviazal do šesťminútového sóla. Skvelé!
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Mám rád Guillerma del Tora, ale o tím, že tento snímek měl dostat hlavního Oskara, si opravdu nejsem jist. Fantastická staromilská romance je vlastně takovou pohádkou, ve které v naprosto dokonalých kulisách vidíte ukousnuté prsty nebo napůl sežranou kočku bez hlavy. Tedy pohádkou pro dospělé. V jednom balení dostáváte prequel k filmu Hellboy, volnou variaci na Netvora z černé Laguny a Amélii z Montmartru.
Hlavní hrdince, kterou je němá uklízečka s hispánskými kořeny, jež se zamiluje do modrého monstra, sekunduje afroamerická kolegyně, homosexuální soused a pochybující ruský špion, který si není jist výběrem strany. Hlavním záporákem je bílý, chce se mi napsat heterosexuální - muž, který nejde daleko pro násilí nebo nějakou tu šovinistickou narážku. Guillermo del Toro se tedy tímto snímkem asi poprvé snaží vyjádřit k americké společnosti. Postavy jsou jednoznačně rozděleny na dvě strany, kdy ta jedna představuje tu soucitnou a současně utlačovanou a druhá tu despotickou a dominantní. Názorovost filmu je v tomto ohledu zřejmá.
Zřejmý je i rukopis a estetický cit režiséra. V tomto ohledu je Tvář vody skvělá. Pozornost je věnována i těm nejmenším detailům a ty tvoří dechberoucí celek v sytě temných odstínech. Většina děje se odehrává v podzemním vojenském vědeckém centru, kde Netvora drží. Film je záměrně balen do zcela konkrétní barevné palety a ať už jde stařičký biograf, byt hlavní hrdinky nebo zméněný výzkumák. Všechno je nádherné a tvořené s péčí o každou drobnost. I přes to se tato složka nevyrovná scénám z dřívějších mistrovských kusů režiséra. Mám na mysli například dnes již kultovní scény z Panova labyrintu, který jak po příběhové, tak po vizuální složce strčí Tvář vody do kapsy na první dobrou. V tomto ohledu film překonává přešlapy typu Pacific Rim - Útok na Zemi nebo Purpurový vrch.
Jedno se ale upřít nedá. Jsou tu parádní herecké výkony, ať už jde hlavní hrdinku, kterou představuje Sally Hawkins, Michael Shannon a jeho hlavní záporák, tak hlavně Doug Jones, který si střihnul stejnou postavu už ve filmu Hellboy. Maska i chování napůl člověka a napůl divokého zvířete tvoří dokonalou iluzi a pro mě se jedná o jedno z nejlepších ztvárnění nečlověka, jaké jsem na plátně kdy viděl.
Znovu se zamýšlím nad těmi třinácti nominacemi. Tam, kde mě Panův labyrint totálně semlel, působí Tvář vody poměrně mělce a ve chvílích, které mají být emocionálně nejvypjatější na mě nefungovala vůbec. Možná za to může naivita a některé části zápletky, které ne zcela dávají smysl, případně snivý závoj, kterým se film obklopuje a díky němuž je těžké mu jeho vážnější podtóny uvěřit.
Esteticky vypiplaná retro fantastická romance, s pozvolným staromilským typem vyprávění a jednou parádní maskou. Na největšího Oscara dle mého poněkud málo.
7 / 10
USA, 2017, 123 min
Režie: Guillermo del Toro
Předloha: Guillermo del Toro (povídka)
Scénář: Guillermo del Toro, Vanessa Taylor
Kamera: Dan Laustsen
Hudba: Alexandre Desplat
Hrají: Sally Hawkins, Michael Shannon, Richard Jenkins, Doug Jones, Michael Stuhlbarg, Octavia Spencer, Lauren Lee Smith, Nick Searcy, Cyndy Day, Stewart Arnott, David Hewlett, Nigel Bennett, Martin Roach, John Kapelos, Morgan Kelly, Dru Viergever, Wendy Lyon, Dan Lett, Madison Ferguson, Marvin Kaye a další
Velmi pekny filmik.
David Gilmour popri melancholickom novom albume stíha aj trochu aktivizmu. V nepravdepodobnej spolupráci s BODY COUNT sa na gitare riadne odviazal do šesťminútového sóla. Skvelé!
Velmi solidní album, jak se to snad od arizonských veteránů už tak nějak dá i očekávat. Power s thrashem si na něm intenzivně a přátelsky ve známých pózách potřásají rukama a místy je to skutečně intenzivní, zejména tedy v první půli celé nahrávky.
Nová americká skupina poskládaná ze zkušených hudebníků na svém debutu hezky kombinuje svižný progresivní death s trochou té blackové černoty, notnou dávkou melodiky, chmurné atmosféry i nějaké té lehčí hitovosti. Šlape to po čertech dobře.
Už tady byly různé pokusy (i velmi úspěšné) propojit death metal s jinými žánry, ale nevzpomínám si, že by někdo až takto mohutně zfůzoval smrtící kov se sedmdesátkovým art rockem. Deska, která chce svůj čas a deska, o které se bude hodně mluvit.
Redakčný Schrödingerov paradox. Ak je Manatar sklamaný, môže to byť dobré. Rudi chváli - treba byť opatrný. Mari nehlási album roka. Fajn, že Aaron skúsil projekt mimo MDB – doposiaľ premárnená príležitosť. Výsledok ako tvrdší „One Second“ neurazí.
Další emoční zkrachovalec, co tíhu světa ventiluje skrze black metalový one-man projekt. Rockový základ, na který je nabaleno blackové vřeštění. Depresivní, chvílemi podivné, ale zajímavé. Jde o poněkud garážovou nahrávku, ale ty emoce jsou autentické.
Při prvním poslechu mi to sice připadalo jako když pejsek s kočičkou vařili dort, ale nakonec si to sedlo a je z toho opravdu příjemná krmě, sice hodně kořeněná všemožnými extrémy, ale chutná to skvěle.