MANY EYES - The Light Age
Metalcore vo veľmi šťavnatej podobe! Keith Buckley, frontman pradávnych a už žiaľ nefunkčných EVERY TIME I DIE a jeho nové pôsobisko v prekvapujúco výraznej forme. Toto sa podarilo v každom jednom ohľade.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Druhý muž vedle Tomáše Raclavského, který v naší zemi výrazněji promluvil do djentového dění, se jmenuje Martin Peřina. Na první pohled se může zdát, že jde o další pokus svézt se na popularitě čokoládového strunného mága Tosina Abasiho, ale při hlubším ponoru do tvorby tohoto Pražáka zjistíte, že tomu je trochu jinak.
„Povedená relaxační instrumentálka koketující s djentem a neoprogem“
Stejně jako Tosin se i Martin snaží dodávat citově poněkud strohému žánru, jakým djent je, pár bonusových hrstí atmosféry, hravosti a otevřenosti, zejména co se stylového směřování týče. Ony hutné djentové válce ze zkreslených kytar jsou v BETWEEN THE PLANETS spíše typickým kořením, než dominantní vlastností aktuálního alba. Mnohem častěji se Martin pouští do rozvíjení rockových melancholických brnkaček s delayem, jež často doprovázejí ambientně působící šmouhy rozpité na pozadí. Tyto nijak osamocené výlety často flirtují s neoprogovými cestami a mají tendenci odhalovat, že skladatelská invence je spíše blíže rockovým tělesům formátu PORCUPINE TREE, než moderním djentařským modlám.
Rozhodně jsou patrné zkušenosti z Martinových jiných kapel, které s tvrdou hudbou nemají moc společného, a tím se BETWEEN THE PLANETS asi nejvíce odlišují od všech těch kluků, kteří si pořídili vícestrunnou kytaru, neboť viděli, že ji ty velké kapely mají a z youtubeových videí se jali opisovat od ANIMALS AS LEADERS.
A teď jeden neduh tohoto projektu. Z mého pohledu chybí skutečně silné melodie. Album „Immersion Into the Unknown“ díky tomu působí trochu rozplizle a nevýrazně. Jako instrumentální kytarovka s relaxačním až éterickým feelingem to však funguje výtečně. Stejně jako zvuk, o který se skladatel dělil s Ecsonem Waldesem.
6,5 / 10
-bez slovního hodnocení-
Metalcore vo veľmi šťavnatej podobe! Keith Buckley, frontman pradávnych a už žiaľ nefunkčných EVERY TIME I DIE a jeho nové pôsobisko v prekvapujúco výraznej forme. Toto sa podarilo v každom jednom ohľade.
Doposud jsem se s tvorbou libereckých spíše míjel a vlastně ani nevím proč. Ty ozvěny starších LVMEN, festival emocí a hůře definovatelná těžká atmosféra dělají z nahrávky pro mě velmi chutné sousto. Jdu se zavrtat pod její povrch => další poslechy nutné!
Stoner / doom / heavy metal tradičního ražení a s "čarodějnicí" za mikrofonem není už žádné unikum. Vlastně ním není ani nová deska amerických CASTLE. Přesto však nahrávka nabídne příjemnou společnost těžký kytarových riffů a (před)pekelných melodií.
Švédská rodinná kapela se příliš nenechává svazovat žánrovými mantinely. Minule to bylo laděno hodně do folku. „Lullaby“ oživuje taneční rytmy postavené na power metalovém podkladu. Opět velmi dobré, jen je škoda, že je to pouze singl.
Jude Law jako sebedestruktivní lovec amerických nácků v temném a tvrdě tenzním thrilleru podle skutečných událostí. Australan Kurzel se s tím nesere a ve filmu, který nejvíc připomíná Sicario či Wind River, zobrazuje zrůdnost i svůdnost US fanatismu.
Zasloužený trest pro ty, kteří Todda Phillipse pasovali na Spasitele komiksu. Nesoudržná slátanina selhává ve všech žánrech, o než se pokusí, svou naivitu každopádně skrývá agresivní temnou introspekcí, která je ještě legračnější než ten psychomuzikál.
Tohle duo nezapře, že má v žilách DNA mateřské skupiny AARA, přesto je tenhle studeně zlý, přiměřeně melodický a hutně natlakovaný papiňák melodického black metalu připravený bouchnout vám do ksichtu po svém. Kompaktní, vtahující, skličující, ponuré.