BODY COUNT - Merciless
David Gilmour popri melancholickom novom albume stíha aj trochu aktivizmu. V nepravdepodobnej spolupráci s BODY COUNT sa na gitare riadne odviazal do šesťminútového sóla. Skvelé!
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Co si budeme povídat, každá další deska legend a tvůrců metalových žánrů je vždycky událost, která fandu musí, podobně jako titulky bulvárních plátků, nějak zasáhnout.
Přiznám se, že od chvíle co jsem tu vypustil posudek na „Evisceration Plague“ brutálních drtičů CANNNIBAL CORPSE, jsem jejich desky z police do přehrávače a zpět vůbec nepřenášel, avšak až do chvíle, než jsem spatřil, jak jinak než roztomilou, obálku jejich novinky. V tomto okamžiku byly všechny předešlé nahrávky, ostatně stejně jako před třemi lety, opět v permanenci. A příchod „Torture“ tudíž netrpělivě očekáván.
Jsem rád, že sveřepí rutinéři opět nezklamali, ba co více, dokonce mě svým aktuálním poselstvím vyprovokovali k tomu, abych si znovu poslechl, a musím říci znovu odložil, některá další deathmetalová dílka, která jsem buď nechával delší dobu dozrát nebo ty, jež se objevily k mání právě v uplynulých dnech.
Z luxusního death fitcentra „Torture“ letos vychází jak nabušená mladická verva, tak i nespoutaný letitý (zlo)duch, oboje sráží na kolena, následně válcuje. Žízeň po krvi je mnohem větší než v roce 1999 a zkušená pětice jí ukájí mocnými doušky hodující bestie. První, co švihne přes uši, je ostrý až žiletkový zvuk. Napotřetí se tedy ještě větší stala kvalita posledních alb, kdy ruku k dílu přiložil Erik Rutan. Skladatelské karty (ku velkému prospěchu věci) tentokrát hojně vynáší i oba kytarníci a jejich příspěvky plní nejen úlohu potřebné protiváhy Websterovým myšlenkám, ale hlavně dodávají tolik žádaný hitový náboj. Úvodní běsnící tandem „Demented Aggression” a „ Sarcophagic Frenzy” z krvavých nožů Pata O´Briena, resp. Roba Barretta, je později rozšiřován o množinu těch nejsadističtějších požitků a vyřvávaček do kotelního mumraje mrtvol pod pódiem „Encased In Concrete” či „As Deep As the Knife Will Go”, kterým neméně zdatně sekunduje vůdcova pomsta „Crucifier Avenged”.
„Avenged, the crucifier has returned to kill
Vengeance, the betrayers bound and hung by nails
Avenged, the crucifier has returned to kill
Revenge, their betrayal only brought them hell”
Gurmánské zahuštění krvavé huspeniny znamenají „Scourge Of Iron“ a „The Strangulation Chair” s parádními sólovými party. V prvním případě mistra cechu sekernického O´Briena, v tom druhém řádně poškádlí svojí nízko naladěnou tlustostrunnou porcovačku řeznický předák Webster nebo v podobném gardu údy za živa vyřezává „Followed Home Then Killed”, navíc proložená klasickým Mazurkiewiczovým kopákovým mazáctvím.
V případě, že počítáte správně, tak z celkového tuctu kompozic dvě třetiny představují nadmíru svěží a strhující zážitek, který nechce být opakovaně slyšen pouze z úcty k zavedené značce, ale kvůli maximálnímu uspokojení sado-masochistických choutek zotročeného posluchače.
A pokud dodám, že i zbývající skladby, mezi jinými freneticky zhudebněná nenávist „Rabid“ s fanatickým Corpsegrinderem za jatečním tlampačem nebo psycho srážka kytar „Intestinal Crank”, patří zdaleka k tomu nejlepšímu, co posledních patnáct let Američané produkují, potom nezbývá nic jiného, než před bičováním aktuálního deathmetalového dvanáctera CANNNIBAL CORPSE blaženě pokleknout.
Death metal non-plus ultra!
9 / 10
George "Corpsegrinder" Fisher
- vokály
Pat O'Brien
- kytara
Rob Barrett
- kytara
Alex Webster
- basa
Paul Mazurkiewicz
- bicí
1. Demented Aggression
2. Sarcophagic Frenzy
3. Scourge Of Iron
4. Encased In Concrete
5. As Deep As The Knife Will Go
6. Intestinal Crank
7. Followed Home Then Killed
8. The Strangulation Chair
9. Caged...Contorted
10. Crucifier Avenged
11. Rabid
12. Torn Through
Violence Unimagined (2021)
Red Before Black (2017)
A Skeletal Domain (2014)
Torturing And Eviscerating Live (2013)
Make Them Suffer (Live) (SP) (2013)
Dead Human Collection: 25 Years Of Death Metal (2013)
Torture (2012)
Evisceration Plague (2009)
Kill (2006)
The Wretched Spawn (2004)
Worm Infested (MCD) (2002)
Gore Obsessed (2002)
Live Cannibalism (live) (2000)
Bloodthirst (1999)
Gallery Of Suicide (1998)
Vile (1996)
The Bleeding (1994)
Hammer Smashed Face (MCD) (1993)
Tomb Of The Mutilated (1992)
Butchered At Birth (1991)
Eaten Back To Life (1990)
Vydáno: 2012
Vydavatel: Metal Blade Records
Stopáž: 43:51
Produkce: Erik Rutan & CANNIBAL CORPSE
-bez slovního hodnocení-
David Gilmour popri melancholickom novom albume stíha aj trochu aktivizmu. V nepravdepodobnej spolupráci s BODY COUNT sa na gitare riadne odviazal do šesťminútového sóla. Skvelé!
Velmi solidní album, jak se to snad od arizonských veteránů už tak nějak dá i očekávat. Power s thrashem si na něm intenzivně a přátelsky ve známých pózách potřásají rukama a místy je to skutečně intenzivní, zejména tedy v první půli celé nahrávky.
Nová americká skupina poskládaná ze zkušených hudebníků na svém debutu hezky kombinuje svižný progresivní death s trochou té blackové černoty, notnou dávkou melodiky, chmurné atmosféry i nějaké té lehčí hitovosti. Šlape to po čertech dobře.
Už tady byly různé pokusy (i velmi úspěšné) propojit death metal s jinými žánry, ale nevzpomínám si, že by někdo až takto mohutně zfůzoval smrtící kov se sedmdesátkovým art rockem. Deska, která chce svůj čas a deska, o které se bude hodně mluvit.
Redakčný Schrödingerov paradox. Ak je Manatar sklamaný, môže to byť dobré. Rudi chváli - treba byť opatrný. Mari nehlási album roka. Fajn, že Aaron skúsil projekt mimo MDB – doposiaľ premárnená príležitosť. Výsledok ako tvrdší „One Second“ neurazí.
Další emoční zkrachovalec, co tíhu světa ventiluje skrze black metalový one-man projekt. Rockový základ, na který je nabaleno blackové vřeštění. Depresivní, chvílemi podivné, ale zajímavé. Jde o poněkud garážovou nahrávku, ale ty emoce jsou autentické.
Při prvním poslechu mi to sice připadalo jako když pejsek s kočičkou vařili dort, ale nakonec si to sedlo a je z toho opravdu příjemná krmě, sice hodně kořeněná všemožnými extrémy, ale chutná to skvěle.