GRIEFGOD - Deterioration
Velmi přesvědčivý death metal z Litvy. Spíše střední tempo, silově zasekávané riffy a hluboko posazený vokál evokuje starou severskou školu. Občas jako by se uctívali CARCASS. Vydařená deska.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Vlastně bych měl asi nejdřív napsat, že legendární OVERKILL jsou tu už celé čtvrtstoletí, že na počátku kariéry napomáhali vytvářet prvotní vlnu žánru zvaného „thrash“, že patří mezi nejstarší koncertně činné metalové kapely ve Spojených státech a že některá z jejich starších alb se stala absolutní metalovou klasikou. Ale to už vlastně všichni, kteří jste se o ně kdy zajímali, dobře víte, takže přejdu rovnou k novince „Immortalis“ (2007), která vyšla zhruba před měsícem a přináší přesně to, co fanoušci, kteří to s kapelou vydrželi až do současnosti, chtějí. Pokud vás tedy toto komando z New Jersey nikdy vyloženě nezklamalo, budete i letos spokojeni.
Nečekejte žádné převratné změny, protože OVERKILL jsou z těch kapel, které mají svůj styl léty vypilovaný. Jde jen o to, že současná kolekce „Immortalis“ (2007) nabízí o poznání více povedených skladeb než některé z alb, která mu bezprostředně předcházela. Řekl bych, že až na kvalitativní vrchol pozdního období, který vidím v albu „Killbox 13“ (2003), má novinka ambice pokořit vše, co kapela za poslední dekádu vyprodukovala. Máme znovu co do činění s jejich typickým záhrobním thrash metalem vyvrženým do chladu mokrých newyorských uliček. Lídr Bobby „Blitz“ Ellsworth začal znovu zpívat o poznání melodičtěji než tomu bylo na nejtvrdších albech před deseti lety a kapela se tak relativně nenásilně vrací ke klasickému thrash metalu staré školy z jejího nejúspěšnějšího období. Bohužel však „Immortalis“ (2007) na dávná alba z úsvitu kariéry OVERKILL nemá, na to už toho tihle ostřílení machři nahráli opravdu moc, aby se novinka jen tak mimochodem stala oproti „klasice“ něčím originální a zajímavá. Vše je sice na svém místě, kytarový dvojzápřah hobluje typické zdušené riffy i obohacuje skladby bleskovými sóly, rytmika songy patřičně nakopává, ale ten potřebný záchytný bod, díky kterému by se album stalo něčím v diskografii výjimečným, nakonec bohužel nepřijde. Nejpovedenější položkou je tak táhlá „Skull And Bones“ zdobená hostujícím vkladem Randyho Blythea (LAMB OF GOD) i žalozpěvem Blitze. Tato píseň si coby teskný duet vcelku neotřele pohrává s dusnou atmosférou neodvratného smutku a dává tak logicky vzpomenout na sabbathovské období okolo alba „I Hear Black“ (1993), které znamenalo ve své době experiment a jistý odklon od zavedeného stylu kapely. Pro mne je tak píseň „Skull And Bones“ osvěžením a něčím víc než ostatní jednolitě znějící položky, které se zde nacházejí.
OVERKILL jsou zde stále a i když jejich hvězda září podstatně méně než na sklonku osmdesátých let, přežívají se ctí. Co víc, jejich koncerty patří i nadále k nejlepším mezi starou metalovou školou a pranic na tom nezmění ani neodvratná skutečnost, že dvěma hlavním tahounům – basákovi D. D. Vernimu a frontmanovi Bobbymu Ellsworthovi už nabíhá na pátý křížek. Myslím, že všechny jejich fans, které neodradila ani s výjimkami mírně klesající tendence kvality posledních alb a vydrželi to s nimi dodnes, bude novinka „Immortalis“ (2007) určitě zajímat. Je totiž o třídu lepší než předchozí počin „ReliXIV.“ (2005), který osobně považuji za snad nejslabší nahrávku od nich vzešlou.
Prostě další album OVERKILL.
6 / 10
Bobby Ellsworth
- zpěv
D.D.Verni
- baskytara
Derek Tailer
- kytara
Dave Linsk
- kytara
Ron Lipnicki
- bicí
1. Devils in the Mist
2. What It Takes
3. Skull and Bones
4. Shadow of a Doubt
5. Hellish Pride
6. Walk Through Fire
7. Head On
8. Chalie Get Your Gun
9. Hell Is
10. Overkill V... The Brand
Scorched (2023)
The Grinding Wheel (2017)
White Devil Armory (2014)
The Electric Age (2012)
Ironbound (2010)
Immortalis (2007)
ReliXIV (2005)
Killbox 13 (2003)
Wrecking Everything (live) (2002)
Bloodletting (2000)
Coverkill (1999)
Necroshine (1999)
From The Underground And Below (1997)
Fuck You And Them Some (1997)
The Killing Kind (1995)
Wrecking Your Neck - Live (1995)
W.F.O. (1994)
I Hear Black (1993)
Horrorscope (1991)
The Years Of Decay (1989)
Under The Influence (1988)
Taking Over (1987)
Fuck You (EP) (1987)
Feel The Fire (1985)
I po čase se deska líbí.
Velmi přesvědčivý death metal z Litvy. Spíše střední tempo, silově zasekávané riffy a hluboko posazený vokál evokuje starou severskou školu. Občas jako by se uctívali CARCASS. Vydařená deska.
Päťskladbový návrat do najradostnejšej európskej éry: Berlínsky múr je preč, studená vojna skončila, U2 vydali „Achtung Baby“ a na velikášskej vlne optimizmu križujú svet. Dalo by sa to zniesť dlhšie – aj táto nahrávka, aj tá eufória raných deväťdesiatok.
Bruselský chrlič Déhà seká desky jak na běžícím pásu, ale dokáže být kreativní a pokaždé trochu jiný. Bohužel to šije horkou jehlou a produkce a zvuk působí často jako nedokončené demo. To je případ i téhle atmosféricky depresivní blackové jízdy.
Pokračování trendu z předchozí "Starlight And Ash"? Opět pasáže plné emotivní baladičnosti s výrazným vokálem Cammie Gilbert, ale skupina svůj doom rock překlápí i do temnějších a často drsných metalových poloh. Přitvrdilo se a rozhodně to není na škodu.
Švédsko není živo jen chrastěním. Žijí zde i rozervané duše, jenž se chtějí vyjádřit něžnějšími tóny. Třeba jako post-blackoví (i když, kolik tam toho blacku vlastně zbylo?) TOGETHER TO THE STARS. Nechme se tedy unášet na vlnách hořkosladké melancholie.
Nová éra švédskej legendy, debut u veľkých Metal Blade Records! Podaril sa na výbornú; veď si pustite napríklad hitovku Nail Bomb. WOLFBRIGADE v roku 2024 valcujú všetko, čo im stojí v ceste!
Instrumentální progrock převrácený na ruby. Parádní náladová deska plná technických fines s typickým svojským rukopisem Colina Marstona, který na posledních dvou deskách střídá basu s druhou elektrickou kytarou.