Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Radim Vládek v současnosti hraje v kapele MODERN DAY BABYLON, která příliš rozhovory neposkytuje. I tak je jednou z mála domácích, jež absolvovala turné v Kanadě, Číně, Japonsku, Indii a samozřejmě, že i Evropě. Tím nejzajímavějším v prvním NOIR TALKu jsou právě zkušenosti z těchto turné. Krom toho Luboš Kristek svého bývalého spoluhráče z NOOSTRAK vyzpovídal ohledně jeho pracovních aktivit a pečlivě zmapoval jeho kapelní historii. Pojďme v krátkosti shrnout to, co nás na téměř dvou a půl hodinovém rozhovoru nejvíce zaujalo.
„Češi mají super povahu a jsou to extrémní dříči“, shrnuje Radim názor, který slýchá na adresu českých hudebníků v zahraničí. Druhým dechem dodává, že pokud se chce člověk prosadit ve světě, musí v první řadě makat. Je zapotřebí tvrdé dřiny, jít si za tím, co chceš a udělat pro to všechno, co můžeš. „Nemůžeš být nejlepší, když budeš hrát jen jednou týdně“, i tím lze shrnout to, jak Radim přistupuje k hudebním výzvám, které mu osud postavil do cesty. „Nejvíc jsem byl nadšenej z mentality lidí“, komentuje svoje první turné s MODERN DAY BABYLON po Kanadě. „To, co tady hledám u lidí, je tam standard“. Přidává spoustu konkrétních historek, včetně zdravotních komplikací, které kapelu pronásledovaly první dny na kanadském turné.
Další část rozhovoru se točí i kolem nástrojů, protože Radim je baskytaristou, kterého podporuje Dingwall Bass. Jak se navázal vlastně takový vztah a jakou dávku v tom sehrála velká náhoda? I to Radim podrobně rozebírá. Dá se říci, že nejzajímavější část rozhovoru se točí kolem turné MODERN DAY BABYLON. Například kolem srovnání fanoušků a tour nejen po Indii a Japonsku. Jak to funguje v Číně? Proč fanoušci nesmí vidět kapelu před vystoupením? V čem se liší dělání merche pro Indii, Japonsko a třeba Čínu? „Jedeš do Japonska, tak nebudeš dělat eska, tam nikdo nenosí eska“ překvapuje Radim informací, kterou by člověk při pohledu na subtilní figury asiatů ze země vycházejícího slunce nečekal.
„My jsme Čínu celou objeli vlakama“, komentuje další kapitolu turné, tentokrát po zemi, kde je prý možné všechno. Současně líčí tvrdé podmínky čínského turné, ve kterých neexistoval spánek a v podstatě ani jídlo. Pokračuje vyprávěním, jak se o ně na turné postarala česká ambasáda během pobytu v Indii. „Jsou tam obrovské rozdíly, Indie byla naprosto šílená“, uvádí další sérii zážitků z turné, které MODERN DAY BABYLON hráli po boku SKYHARBOR. „Lidi byli úplně utržení z řetězů! A jsou hrozně lidští, v Číně byli zas velmi odtažití“ vrací se téma k porovnávání fans. „Na ulicích totální anarchie, tady pokud někdo někoho přejede, tak ho prostě zametou a švihnou do popelnice“, ukončuje vzpomínky. Pro více informací je zapotřebí si poslechnout rozhovor celý na odkazu výše.
Tihle Holanďani jako by se snažili dát gothic rocku novou svěží tvář, v jejich hudbě je temná atmosféra FIELDS OF THE NEPHILIM, stejně tak i moderní melodie přívětivější postrockové scény. K tomu trocha neo-progrockových fines a je z toho podmanivé dílo.
Mladší a výrazně sígrovitější bráška ALCEST se vrací s třetím zářezem a jako správný gen Z cápek míchá BM melodickou agresi, punkovou attitude, emo, neurózu a úzkost. Přímočará a chytlavá spojnice mezi TikTokem a starými VHS klipy. A hlavně poctivá metla!
Ocasi z Čejkovic majů novů desku. Sů tam hity "Liberta" a "Kdo chce kopat, mosí slopat". Aj naživo to fest šlape. Ani tá trůba nechýba a to z jejich drunk punku dělá sexy věc, že by aj Rudi podlehl. Čekujte spotifáj. S tou libertoooooou!!
Běsové pařížských stok jsou zpět a s nimi i jejich nově okovaný melodický a pompézní Métal Noir. Reaper dí pravdu, že novince chybí takový hit, ale ten se podaří opravdu zřídka. Jinak to zas nádherně valí a vytváří řácky zlou a velebnou atmosféru. Merde!
Finský doom metal postavený na klasických těžkých rifech raných BLACK SABBATH. Hutná, pomalá hudba podbarvená ponurou, tíživou atmosférou, ve které je slyšet odkaz „Master Of Reality“, ale zároveň má své vlastní kouzlo.
Máte rádi devadesátky? Snad zbytečná otázka, ne? Skupina z amerického Nashville na svém novém albu variuje ozvěny grunge a tvrdšího rocku, jak jsme jej znali zhruba 3 dekády zpátky. Kvalitní songy a velmi slušná atmosféra musí potěšit nejen pamětníky.
Další z těch v poslední době četných nahrávek neřešících aktuální datum. Příjemná sbírka (klasicky) heavymetalových písní, nepostrádá slušné nosné melodické linky ani podařené refrény. Za mě snad jen výtka směrem k o 1-2 skladby přepálené stopáži.