GRIEFGOD - Deterioration
Velmi přesvědčivý death metal z Litvy. Spíše střední tempo, silově zasekávané riffy a hluboko posazený vokál evokuje starou severskou školu. Občas jako by se uctívali CARCASS. Vydařená deska.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Pokud byste měli pocit, že u nás nevznikají zajímavé klubové rockové kapely, tak je to jen tím, že se pořádně nedíváte. Jedním z těch nejinteresantnějších (mých) objevů z poslední doby je plzeňské kvarteto DONNIE DARKO, které nejen hudebně, ale i personálně navazuje na to nejzajímavější, co Plzeň v tomto ohledu dala domácí rockové scéně. Jednou z takových kapel jednoznačně byl svěží metalcoreorockový tajfun SHOGUN TOKUGAWA, který si jako jeden z mála mohl zahrát i s METALLICOU a SLAYER na festivalu „Sonisphere“ a jejíž tři členy z poslední sestavy této skvadry najdete i v DONNIE DARKO.
Z celého EP „Supertramps“ nejvíce vystupuje jeho nejsilnější a současně i nejtvrdší skladba „Punk Is Dad“, která jakoby byla takovým oslím můstkem z doby SHOGUN TOKUGAWA. Metalcoreová minulost některých členů skupiny je stále znát, ale kombinuje se s indie rockem i jižanským feelingem. Jakoby tu kluky z DONNIE DARKO trochu šmrncnul vliv kapel ve stylu nedávno recenzovaných LETLIVE. Ostatní skladby už zdaleka nejsou nabité tak přímočarou energií a jdou spíše po rockové linii. Celá kolekce však nemá ani nejmenší šmouhu domácí zaprděnosti. Díky Kouličovi má nahrávka skvělý zvuk a více než cokoliv jiného budí dojem amerického živelného indie rocku, který se místy utrhl ze řetězu.
„Jedna z nejzajímavějších kytarovek na domácí půdě za poslední rok“
Jediné na čem by se ještě vyplatilo zapracovat, je množství nápadů, které stojí za to. Mnoho zajímavých míst, na které se vyloženě těším, nacházím hlavně v první skladbě, v těch dalších hledám důvody pro opětovné puštění mnohem déle. Ale to zcela jistě přijde, protože tady potenciál rozhodně je a není moc hluboko pod povrchem.
6 / 10
-bez slovního hodnocení-
Velmi přesvědčivý death metal z Litvy. Spíše střední tempo, silově zasekávané riffy a hluboko posazený vokál evokuje starou severskou školu. Občas jako by se uctívali CARCASS. Vydařená deska.
Päťskladbový návrat do najradostnejšej európskej éry: Berlínsky múr je preč, studená vojna skončila, U2 vydali „Achtung Baby“ a na velikášskej vlne optimizmu križujú svet. Dalo by sa to zniesť dlhšie – aj táto nahrávka, aj tá eufória raných deväťdesiatok.
Bruselský chrlič Déhà seká desky jak na běžícím pásu, ale dokáže být kreativní a pokaždé trochu jiný. Bohužel to šije horkou jehlou a produkce a zvuk působí často jako nedokončené demo. To je případ i téhle atmosféricky depresivní blackové jízdy.
Pokračování trendu z předchozí "Starlight And Ash"? Opět pasáže plné emotivní baladičnosti s výrazným vokálem Cammie Gilbert, ale skupina svůj doom rock překlápí i do temnějších a často drsných metalových poloh. Přitvrdilo se a rozhodně to není na škodu.
Švédsko není živo jen chrastěním. Žijí zde i rozervané duše, jenž se chtějí vyjádřit něžnějšími tóny. Třeba jako post-blackoví (i když, kolik tam toho blacku vlastně zbylo?) TOGETHER TO THE STARS. Nechme se tedy unášet na vlnách hořkosladké melancholie.
Nová éra švédskej legendy, debut u veľkých Metal Blade Records! Podaril sa na výbornú; veď si pustite napríklad hitovku Nail Bomb. WOLFBRIGADE v roku 2024 valcujú všetko, čo im stojí v ceste!
Instrumentální progrock převrácený na ruby. Parádní náladová deska plná technických fines s typickým svojským rukopisem Colina Marstona, který na posledních dvou deskách střídá basu s druhou elektrickou kytarou.