BODY COUNT - Merciless
David Gilmour popri melancholickom novom albume stíha aj trochu aktivizmu. V nepravdepodobnej spolupráci s BODY COUNT sa na gitare riadne odviazal do šesťminútového sóla. Skvelé!
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Již tři léta uplynula od vydání přísně konzervativní nahrávky „Relentless Retribution“, která pro kalifornské thrashery DEATH ANGEL znamenala po moderní kolekci „Killing Season“ nepochopitelné obrácení se na patě, a to až někam k divokým počátkům kapely, kde před dobrými pětadvaceti lety její skutečný potenciál teprve rašil.
Ten, jestli si ještě vzpomínáte, naplno rozkvetl až s vydáním přelomového alba „Act III“, jež krom toho, že dokázalo v největší možné míře obohatit thrashový základ o ojedinělé prvky (v tomto případě např. funky nebo country), navíc vytvořilo obraz o kapele, co byla rázem svolná k experimentům, netradiční struktuře skladeb a schopnosti je podat s patřičným nadhledem.
Od té doby ale na podobnou událost čeká metalová základna marně. Plamínek naděje, doutnající již od zmíněného klenotu „Killing Season“, který díky skloubení zkušeností, moderního soundu a netradiční melodiky zastihl skupinu ve skutečné zabijácké fazóně, jakoby po změně sestavy a vytáhnutí starého a zaprášeného thrashového vercajku z rozpadající se skříně měl definitivně zhasnout. A ani v roce 2013 se nad tímto stavem, zdá se, nikdo nepozastavuje.
Stejně jako v případě „Relentless Retribution“ je totiž i novinka thrashmetalovým dílem spíše tradičního střihu. To znamená, že přestože se tu a tam zablyští zajímavý moment, kvůli němuž se vyplatí zpozornět, tu máme především čest s albem, které je i přes patřičně tučný zvuk zakonzervováno v dávno dobách minulých.
Jestli si DEATH ANGEL vytyčili cíl vytvořit agresivní a notně našlápnutou kolekci thrashových skladeb bez příkras, kterými by se odlišili od proudu žánrových souputníků, povedlo se. Pakliže jste ovšem byli zvědavi na něco víc, než jen dobře ukočírované řemeslo, zřejmě se pocitu zklamání nevyhnete.
To, že se stejně jako vlci na obalu naše kalifornská pětice s nikým nehodlá párat, naznačí hned otevírající „Left For Dead“. Po úvodní akustické vybrnkávačce (srovnejte si její „naléhavost“ s „Lord Of Hate“) nasadí tempo vpravdě zběsilé, jak se na starý dobrý thrashing sluší a patří, a lze dodat, že až na pár výjimečných chvil také tempo nepolevující.
Prim mají ostré kytarové laufy osvědčené dvojice Cavestany - Aguilar, která se výtečně doplňuje jak v riffingu, tak v sólových eskapádách, na které je ostatně album bohaté. Rytmická sekce Sisson - Carroll, prověřená již na albu minulém, drží kapelu v kramflecích, ale jak již bylo řečeno, cokoliv navíc, nějakou tu funkovou parádičku na basu, nezvyklou změnu rytmu či cokoliv jiného nečekejte.
A jak že je na tom Mark Osegueda? Tento frontman par excellence je dlouhodobou jistotou na svém postu a ukazuje se, že snad i novodobým učencem Joeye Belladonny. V mnoha pasážích svým výrazem pana „ofinku“ připomene. Svědčí o tom i poměrně neobohacující cover verze „Heaven And Hell“, umístěná na limitované edici, kterou Joey identickým způsobem prezentuje na koncertech ANTHRAX.
Tuto asociaci však není možné brát jako negativum. Markův pověstný jízlivý vokál je totiž i zde ozdobou nahrávky a svou vypjatostí za sebou nechává zpopelněnou pláň. Tak kde vlastně tkví problém?
V očekávanosti. Nač se vzrušovat a bádat albem, v němž je každá změna patrná dvě vteřiny před jejím uskutečněním.
V malé barvitosti materiálu. Skupina, která vždy dokázala vymalovat paletu motivů jako zkušený malíř, jakoby rezignovala na své přednosti, plátno ledabyle počmárala šedou barvou a šla spokojeně na párek.
V hudebním slova smyslu riffová chumelenice zde předváděná přes svou urputnost jen stěží dokáže rozradostnit, jako to tato kapela uměla v minulosti. Co naplat, že má „The Dream Calls For Blood“ tažnou sílu jako blázen, když skutečně silné momenty se z ní tesají s takovou obtíží. To se pak člověk nemůže divit, když každé alespoň naznačení zklidnění či výhybky z konvencí v jásot přechází. Je jich však bohužel stále méně a méně.
Thrashmetalová rubanice na způsob DEATH ANGEL, která přes svůj poctivý přístup nezapře, že tahle kapela má na víc.
6,5 / 10
Mark Osegueda
- vokály
Rob Cavestany
- kytary, vokály
Ted Aguilar
- kytary
Damien Sisson
- baskytara
Will Carroll
- bicí
1. Left For Dead
2. Son Of The Morning
3. Fallen
4. The Dream Calls For Blood
5. Succubus
6. Execution - Don´t Save Me
7. Caster Of Shame
8. Detonate
9. Empty
10. Territorial Instinct / Bloodlust
The Dream Calls For Blood (2013)
Relentless Retribution (2010)
Killing Season (2008)
The Art Of Dying (2004)
Act III (1990)
Frolic Through The Park (1988)
The Ultra Violence (1987)
-bez slovního hodnocení-
David Gilmour popri melancholickom novom albume stíha aj trochu aktivizmu. V nepravdepodobnej spolupráci s BODY COUNT sa na gitare riadne odviazal do šesťminútového sóla. Skvelé!
Velmi solidní album, jak se to snad od arizonských veteránů už tak nějak dá i očekávat. Power s thrashem si na něm intenzivně a přátelsky ve známých pózách potřásají rukama a místy je to skutečně intenzivní, zejména tedy v první půli celé nahrávky.
Nová americká skupina poskládaná ze zkušených hudebníků na svém debutu hezky kombinuje svižný progresivní death s trochou té blackové černoty, notnou dávkou melodiky, chmurné atmosféry i nějaké té lehčí hitovosti. Šlape to po čertech dobře.
Už tady byly různé pokusy (i velmi úspěšné) propojit death metal s jinými žánry, ale nevzpomínám si, že by někdo až takto mohutně zfůzoval smrtící kov se sedmdesátkovým art rockem. Deska, která chce svůj čas a deska, o které se bude hodně mluvit.
Redakčný Schrödingerov paradox. Ak je Manatar sklamaný, môže to byť dobré. Rudi chváli - treba byť opatrný. Mari nehlási album roka. Fajn, že Aaron skúsil projekt mimo MDB – doposiaľ premárnená príležitosť. Výsledok ako tvrdší „One Second“ neurazí.
Další emoční zkrachovalec, co tíhu světa ventiluje skrze black metalový one-man projekt. Rockový základ, na který je nabaleno blackové vřeštění. Depresivní, chvílemi podivné, ale zajímavé. Jde o poněkud garážovou nahrávku, ale ty emoce jsou autentické.
Při prvním poslechu mi to sice připadalo jako když pejsek s kočičkou vařili dort, ale nakonec si to sedlo a je z toho opravdu příjemná krmě, sice hodně kořeněná všemožnými extrémy, ale chutná to skvěle.