GRIEFGOD - Deterioration
Velmi přesvědčivý death metal z Litvy. Spíše střední tempo, silově zasekávané riffy a hluboko posazený vokál evokuje starou severskou školu. Občas jako by se uctívali CARCASS. Vydařená deska.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Tak sa nám zase vyskytla poriadna deathmetalová nálož, a už tradične s ňou prišla kapela existujúca „len“ dvadsať rokov. Reč je o MALIGNANCY z newyorského Yonkersu, kde do roku 2003 hral na bicie Roger Beaujard. A odvtedy tam hrá na basu, čo svedčí o tom, že ho momentálne viac bavia iné veci než jeho spoľahlivo hibernovaný kapeloprojekt PRIMITIVE BRUTALITY a hlavne rovnako na ľade ležiaci jednými uctievaný, druhými zatracovaný gore kult MORTICIAN, kde tvorí dvojicu s majstrom vreckového nožíka Willom Rahmerom.
MALIGNANCY je totiž extrémne podanie death metalu z o dosť iného konca než je to minimalistické a priamočiare. Tu od začiatku ide o brutálnu a technickú hudbu, s tým, že na jednu i druhú zložku sa kladie rovnaký dôraz a výsledok je vyvážený, zdrvujúci a pre mnohých ľudí ťažšie stráviteľný. Vyznávači súčasnej podoby technického, resp. pretechnizovaného a „zvukovo dokonalého“ (čo je u mňa príliš často synonymum plochého sterilného umelého znenia) death metalu, dožadujúceho sa (často neopodstatnene) prívlastku „brutálny“ budú mať problém so surovým, špinavým, ale živým a mliaždiacim zvukom tejto kapely. Tí, ktorí to majú radi priamočiaro, zase nemusia zvládať kompozične zložité, „polámané“ a často priam antiharmonické štruktúry riffov. Tu mám ale dobrú správu – v porovnaní s predošlým neuroticky krkolomným náklepom „Inhuman Grotesqueries“ je „Eugenics“ priamočiara rezačka a dupáreň.
A tí, pre ktorých je synonymom moderného technického BDM to v rámci žánru fakt kvalitné – povedzme už dávno klasici ORIGIN – zistia, že MALIGNANCY sú gitarovo niekde úplne inde. Žiadne trilkovanie a dvadsať fines za minútu, žiadne tryskajúce vrstvy virtuózne nastrieľaných gitarových tónov. Toto je iný priestor a aj iný čas, drvivé, ťažké riffy, „trhané“ či pridusene kvíliace vyhrávky a staré dobré „odpískané“ závery gitarových pasáží. Postupy, s ktorými prišla scéna z východného pobrežia – ENTORTUREMENT, DEHUMANIZED, DYING FETUS a spol. MALIGNANCY ešte zhustili, zneľudštili a teraz klokocú v ich vriacom a prskajúcom kotle zloby. Monštruózne sú aj vokály Dannyho Nelsona, ten hlboký, pod tlakom vychádzajúci rukot a vrčanie, a takisto sprievodný vyšší rev.
Hrubý, surový, zachrchlaný a zároveň technicky komplikovaný deathmetalový extrém MALIGNANCY sa k niečomu konkrétnemu prirovnáva dosť ťažko. Vyznieva trochu ako novšia tvorba BRUTAL TRUTH, prevedená ale do death metalu, okorenená technickou hrou CEPHALIC CARNAGE, poňatou však smrteľne vážne, až mizantropicky. K tomu si pripočítajte zaujímavé, možno ani nie veľmi sci-fi texty napríklad na tému genetických manipulácií a ovládania spoločnosti, už spomenutý „hnusný“ zvuk a môžete sa rozhodnúť, či si na nahrávku, ktorá na potreby bežného poslucháča počuteľne kašle, vôbec trúfnete.
V podstate zámerne ohavný, súčasný trend ignorujúci brutálny technický death metal od klasikov. Kým ho vstrebete, rozmixuje vám mozog. A potom mu zatlieskate.
9 / 10
Danny Nelson
- vokály
Ron Kachnic
- gitary
Roger J. Beaujard
- basgitara
Mike Heller
- bicie
1. Type Zero Civilization
2. Eugenics
3. Extinction Event
4. Global Systemic Collapse
5. Cataclysmic Euphoria
6. Separatists
7. Monstrous Indifference
8. Cryptobiosis
9. Creatures Of Conformity
10. The Breach
Eugenics (2012)
Inhuman Grotesqueries (2007)
Yonkers Death - Unreleased Death Metal Comp From 1991 (split) (2007)
Promo 2005 (demo) (2005)
Cross Species Transmutation (EP) (2003)
Malignancy/Intervalle Bizzare (split) (2002)
Ignorance Is Bliss (kompilácia) (2001)
Motivated by Hunger (EP) (2000)
Intrauterine Cannibalism (1999)
Promo CD (demo) (1998)
Ignorance Is Bliss (demo) (1997)
Rehearsal Demo (demo) (1996)
Rotten Seed (demo) (1994)
Eaten Out From Within (demo) (1993)
-bez slovního hodnocení-
Velmi přesvědčivý death metal z Litvy. Spíše střední tempo, silově zasekávané riffy a hluboko posazený vokál evokuje starou severskou školu. Občas jako by se uctívali CARCASS. Vydařená deska.
Päťskladbový návrat do najradostnejšej európskej éry: Berlínsky múr je preč, studená vojna skončila, U2 vydali „Achtung Baby“ a na velikášskej vlne optimizmu križujú svet. Dalo by sa to zniesť dlhšie – aj táto nahrávka, aj tá eufória raných deväťdesiatok.
Bruselský chrlič Déhà seká desky jak na běžícím pásu, ale dokáže být kreativní a pokaždé trochu jiný. Bohužel to šije horkou jehlou a produkce a zvuk působí často jako nedokončené demo. To je případ i téhle atmosféricky depresivní blackové jízdy.
Pokračování trendu z předchozí "Starlight And Ash"? Opět pasáže plné emotivní baladičnosti s výrazným vokálem Cammie Gilbert, ale skupina svůj doom rock překlápí i do temnějších a často drsných metalových poloh. Přitvrdilo se a rozhodně to není na škodu.
Švédsko není živo jen chrastěním. Žijí zde i rozervané duše, jenž se chtějí vyjádřit něžnějšími tóny. Třeba jako post-blackoví (i když, kolik tam toho blacku vlastně zbylo?) TOGETHER TO THE STARS. Nechme se tedy unášet na vlnách hořkosladké melancholie.
Nová éra švédskej legendy, debut u veľkých Metal Blade Records! Podaril sa na výbornú; veď si pustite napríklad hitovku Nail Bomb. WOLFBRIGADE v roku 2024 valcujú všetko, čo im stojí v ceste!
Instrumentální progrock převrácený na ruby. Parádní náladová deska plná technických fines s typickým svojským rukopisem Colina Marstona, který na posledních dvou deskách střídá basu s druhou elektrickou kytarou.