BODY COUNT - Merciless
David Gilmour popri melancholickom novom albume stíha aj trochu aktivizmu. V nepravdepodobnej spolupráci s BODY COUNT sa na gitare riadne odviazal do šesťminútového sóla. Skvelé!
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Jít na „Resident Evil 2“ do kina můžete v podstatě jen ze tří důvodů: 1) hráli jste stejnojmennou počítačovou hru, 2) viděli jste (a zaujal vás) první díl, 3) milujete Millu Jovovich. Všechny tři důvody jsou v tomto případě dostatečné a v plné míře naplní vaše očekávání. Nicméně i kdybyste na film zavítali z jiného důvodu, hlavním předpokladem pro shlédnutí snímku a vychutnání trochy té filmové zábavy je pochopitelně vypnutí většiny vyšších mozkových funkcí (centry pro chápání logiky věcí a dění kolem sebe počínaje), doporučuji asi tak na hladinu základních motorických funkcí. Jde o akční film s hororovými prvky, který snad ani nemá ambice si hrát na něco jiného. Nuže, nabijme pistoli a vydejme se na lov zombíků.
„Apocalypse“ je přímým pokračováním dílu prvního a bezprostředně na něj navazuje, ale jeho shlédnutí není podmínkou pro orientaci v ději, protože autoři na úvod umístili stručnou rekapitulaci minulých událostí. Jak tedy vše začalo? Nejmocnější nadnárodní komerční firma Umbrella (něco mezi Celera genomics a Microsoftem) se v tajném projektu podílela na vývoji biologických zbraní. Výstup práce jejích vědců je tzv. T-virus, který způsobuje nadměrný nárůst fyzických schopností postiženého jedince. Vedlejším (zde hlavním) projevem je nepříjemná vlastnost, že dotyčný začíná mutovat a po pár hodinách zemře, jenže poté se opět postaví na nohy a v podobě zombie se batoumá kupředu a vše (dosud) živé se snaží pokousat (a virus tak dále rozšířit). Pro akční počítačovou hru jistě dostatečně bohatá zápletka pro spoustu misí, kde se likvidují zombíci po legiích. V případě celovečerního filmu by však bylo záhodno celou věc trochu více vysvětlit a téma více přiblížit do vědecko-fantastického žánru. Takového akci zdržujícího nesmyslu se naštěstí autoři nedopustili, a tak nás čeká půl druhé hodiny trvající rubačka zombíků. Pohodlně se usaďte do křesla, do rukou vezměte imaginární joystick a jím ovládejte půvabnou Millu Jovovich (výrazné vylepšení oproti pixelové předchůdkyni); již její úvodní bloudění po nemocničním komplexu zahalenou pouze do kusu látky zakrývající zakázaná místa ženského těla je jistě výrazným plusem oproti počítačové hře.
Co však říci, abych „Resident Evil 2“ neshodil jako další z řady akčních filmů? Především jde o svižný (velmi svižný) akční snímek, kde jedna akce stíhá druhou a děj se ani na moment nezastaví. Stručně řečeno, před armádou nemrtvých utíká skupinka dosud živých, které vede opět Alice, nyní geneticky modifikována na úroveň Bladea. Pochopitelně jim však budou v cestě stát mnohem větší komplikace, než pomalu se sunoucí nekonečná masa nemrtvých. Děj většiny filmu je zasazen do jedné noci, a tak měli autoři usnadněnou tvorbu ponuré atmosféry, které skvěle využívají v klasických scénách: „jdeš tmavou chodbou a něco na tebe bafne“. Zabíjení nevinných, krve i naturalistických scén jen ve filmu dostatečně na to, aby mu bylo dáno věkové omezení (a s tím si pak třeba i odpustili ten nenáviděný, všezahalující ručník v úvodu; jenže to oni ne, děti na film mohou a my po zklamání v Pátém elementu utřeme i tentokrát), ale na druhou stranu je vše relativně úsměvné a zábavné. Zombíci se sunou houpavým krokem kupředu (asi jako když se redakce MP vrací kolem půlnoci z hospody), pustí se do nich zásobník, následuje cynický vtípek a opět střelba. Hlavní autor filmu Paul W.S. Anderson (Alien Vs. Predator, Resident Evil, Mortal Kombat) tentokrát přenechal režisérskou židli Alexanderu Wittovi, pro kterého je RS2 premiéra na postu hlavního režiséra (dosud jsme ho mohli vidět jako „second unit director“ nebo „director of photography: second unit“ u spousty podobně laděných filmů). A Witt svůj hlavní úkol „nenudit diváky“ splnil, ani si nevšimnete že hodina a půl je pryč. A pokud vás vedle sedící divák nekousne do krku či do ruky, tak „Apokalypsu“ přežijete bez úhony.
A hlavně, střílejte je do hlavy!
Spousta akce, občas trochu napětí a hlavně hordy zombíků; „Resident Evil - Apocalypse“ je povedený akční film na jehož shlédnutí je třeba nechat mozek doma.
5,5 / 10
Vydáno: 2004
Vydavatel: Sony Pictures Entertainment
Stopáž: 94 min.
RESIDENT EVIL: APOCALYPSE
[Velká Británie / Francie / Německo 2004]
Režie: Alexander Witt
Scénář: Paul W.S. Anderson
Kamera: Derek Rogers, Christian Sebaldt
Hudba: Jeff Danna
Hrají: Milla Jovovich, Sienna Guillory, Oded Fehr, Thomas Kretschmann, Sophie Vavasseur, Razaaq Adoti, Jared Harris, Mike Epps a další...
Viděl jsem první díl, takže jsem očekával akční hovězinu se zombíky a hle, trefil jsem se. Popravdě říkám, že se mi dvojka líbila více než předchůdce, nicméně ani tak to za příliš nestálo. Celkem dost mě vadili příliš rychlé střihy v některých akčních situacích - člověk ztrácel orientaci. Chvíli jsem bláhově očekával alespoň snahu o lepší prokreslení psychologické situace, kdy několik jedinců je uvězněno ve městě plném zombíků, ale ničeho takového jsem se samozřejmě nedočkal. Pokud si chcete vychutnat kvalitní a trochu hlubší podívanou s oživlými mrtváky doporučuji Dawn of the Dead (Úsvit mrtvých).
Nulová očekávání = žádné možné zklamání. A tady to funguje. Solidní akční zombie vyvražďovačka se sexy Millou Jovovich (příjemnou protiváhou všudypřítomných muskulatur), patřičně stupidním příběhem, klipovým střihem a matrixoidní stylizací akčních scén. Šlape to velice slušně, pokud si mozek šoupnete hezky pod kanape, určitě vás to neurazí. Wittovi se myslím povedl docela solidní vstup na stříbrné plátno, ačkoli, co si budeme namlouvat, Resident Evil Apocalypse vypadá jako dobře udělané intro počítačové hry, a tak jediným narušitelem nulových očekávání bylo všudypřítomný nutkání popadnout myš a vzít akci do vlastních rukou. Což bohužel nejde. Nešlo to ani v prvním díle, který byl z mého pohledu horší, protože si hrál na strašlivě děsivě strašidelný horror, kterým nebyl ani náhodou, zatímco dvojka si hraje jen na strašlivě akční film s několika strašidelnými místy, kterým je. Takže ještě než si nandám mozek tam, kam patří, šestkrát exhumuji. Relax muší bejt..
-bez slovního hodnocení-
David Gilmour popri melancholickom novom albume stíha aj trochu aktivizmu. V nepravdepodobnej spolupráci s BODY COUNT sa na gitare riadne odviazal do šesťminútového sóla. Skvelé!
Velmi solidní album, jak se to snad od arizonských veteránů už tak nějak dá i očekávat. Power s thrashem si na něm intenzivně a přátelsky ve známých pózách potřásají rukama a místy je to skutečně intenzivní, zejména tedy v první půli celé nahrávky.
Nová americká skupina poskládaná ze zkušených hudebníků na svém debutu hezky kombinuje svižný progresivní death s trochou té blackové černoty, notnou dávkou melodiky, chmurné atmosféry i nějaké té lehčí hitovosti. Šlape to po čertech dobře.
Už tady byly různé pokusy (i velmi úspěšné) propojit death metal s jinými žánry, ale nevzpomínám si, že by někdo až takto mohutně zfůzoval smrtící kov se sedmdesátkovým art rockem. Deska, která chce svůj čas a deska, o které se bude hodně mluvit.
Redakčný Schrödingerov paradox. Ak je Manatar sklamaný, môže to byť dobré. Rudi chváli - treba byť opatrný. Mari nehlási album roka. Fajn, že Aaron skúsil projekt mimo MDB – doposiaľ premárnená príležitosť. Výsledok ako tvrdší „One Second“ neurazí.
Další emoční zkrachovalec, co tíhu světa ventiluje skrze black metalový one-man projekt. Rockový základ, na který je nabaleno blackové vřeštění. Depresivní, chvílemi podivné, ale zajímavé. Jde o poněkud garážovou nahrávku, ale ty emoce jsou autentické.
Při prvním poslechu mi to sice připadalo jako když pejsek s kočičkou vařili dort, ale nakonec si to sedlo a je z toho opravdu příjemná krmě, sice hodně kořeněná všemožnými extrémy, ale chutná to skvěle.