BODY COUNT - Merciless
David Gilmour popri melancholickom novom albume stíha aj trochu aktivizmu. V nepravdepodobnej spolupráci s BODY COUNT sa na gitare riadne odviazal do šesťminútového sóla. Skvelé!
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Chcete pirátský metal? Jakože opravdu PIRÁTSKÝ a METAL? Pak zapomeňte na skotské ALESTORM, tedy alespoň momentálně. Už to platí nějaký ten pátek a jejich nejnovější, v pořadí šestý albový zápis „Curse Of The Crystal Coconut“ jejich odklon od původně (snad někdy) vážně míněného metalového přístupu potvrzuje jako rázný štempl horlivého úředníka finančního úřadu žádost OSVČ o kompenzační bonus.
„If you see an alligator,
In your refrigerator,
You better say see ya later,
Or you might end up dead“
(„Chomp Chomp“)
A co zbylo? Řekl bych, že kolikrát celkem solidní, veselý folk metal, definitivně nijak vážně myšlený, vezoucí se na aktuálně módní vlně „veselého pirátství“, kterou, koneckonců, tahle dnes již mezinárodní sebranka vlastně sama tak nějak rozpoutala. A při vědomí „formy“ kapel je následujících (jako třeba té s všeříkajícím názvem RUMAHOY), je myslím na místě ALESTORM vyzdvihnout a pogratulovat jim k navýsost smysluplné produkci.
Christopher Bowes za svými klávesami to ostatně má v žilách a vymyslet slušný melodický metalový motiv mu nikdy nečinilo zásadní potíže, vždyť si vezměme třeba, kam až to dotáhnul s původně bočním projektem GLORYHAMMER. Pravda, trochu si to asi nesjpíš poslední dobou rozházel s původními obdivovateli ALESTORM, ale na druhou stranu se množina úplně všech jeho fanoušků dozajista rozrostla. Vždyť kdo by si rád na tom letním festivalu trochu nezaskotačil s pivem v ruce, že ano.
Ale abych to nezlehčoval. Střízlivou optikou viděno je „Curse Of The Crystal Coconut“ metalovou všehochutí, neskrývající snahu o nijak komplikovaný přístup k věci a sázející na veselou mysl, rozličné melodie rozličnými nástroji servírované a sem tam i pořádný kytarový riff, který sem nakonec stále ještě patří. Občas to trochu připomene právě vzpomínané GLORYHAMMER, ale na to už je tam toho kovového jaksi méně, takže povětšinou je to prostě ALESTORM se svým typickým vyzněním, ohlodaným (a odhaleným) kolikrát až na kost.
Navíc se zde, na rozdíl od předešlé studiové nahrávky „No Grave But Sea“, sešlo poněkud více zapamatovatelných motivů, a tak album skutečně funguje jako výborný soundtrack k „moderní“ pirátské párty, na níž teče chlast proudem, všichni nosí úsměv od ucha k uchu a slova jako kurděje, hlad a smrt tam nemají co dělat. Obzvláště vypečené jsou v tomhle směru neodolatelně diskotéková „Tortuga“ s přidaným rapem hostujícího kapitána Yarrface, mainstreamová tutovka „Pirate Metal Drinking Crew“ a druhé pokračování někdejšího vtípku (z alba „Sunset On The Golden Age“), epicky rozmáchlá „Wooden Leg Pt. 2 (The Woodening)“, v níž přímo zazáří učebnicové Atari sólo.
Ale pozorný posluchač si jistě vybere i jinde, pokud se ovšem poveze na stejné vlně, jakou teď ALESTORM sjíždějí na svém kovovém surfboardu. A že takové svezení není nic těžkého, není vlastně ani „Kletba křišťálového kokosu“ vůbec špatným albem.
Není Tortuga jako Tortuga.
7 / 10
Christopher Bowes
- zpěv, klávesy
Máté Bodor
- kytary
Gareth Murdock
- baskytara
Elliot Vernon
- klávesy, zpěv
Peter Alcorn
- bicí
1. Treasure Chest Party Quest
2. Fannybaws
3. Chomp Chomp
4. Tortuga
5. Zombies Ate My Pirate Ship
6. Call Of The Waves
7. Pirate’s Scorn
8. Shit Boat (No Fans)
9. Pirate Metal Drinking Crew
10. Wooden Leg Part 2 (The Woodening)
11. Henry Martin
Curse Of The Crystal Coconut (2020)
No Grave But The Sea (2017)
Sunset On The Golden Age (2014)
Back Through Time (2011)
Black Sails At Midnight (2009)
Captain Morgan´s Revenge (2008)
Vydáno: 2020
Vydavatel: Napalm Records
Stopáž: 44:02
Nahráno v Krabi Road (Thajsko) a LSD Studios, SRN, produkce: Lasse Lammert
-bez slovního hodnocení-
David Gilmour popri melancholickom novom albume stíha aj trochu aktivizmu. V nepravdepodobnej spolupráci s BODY COUNT sa na gitare riadne odviazal do šesťminútového sóla. Skvelé!
Velmi solidní album, jak se to snad od arizonských veteránů už tak nějak dá i očekávat. Power s thrashem si na něm intenzivně a přátelsky ve známých pózách potřásají rukama a místy je to skutečně intenzivní, zejména tedy v první půli celé nahrávky.
Nová americká skupina poskládaná ze zkušených hudebníků na svém debutu hezky kombinuje svižný progresivní death s trochou té blackové černoty, notnou dávkou melodiky, chmurné atmosféry i nějaké té lehčí hitovosti. Šlape to po čertech dobře.
Už tady byly různé pokusy (i velmi úspěšné) propojit death metal s jinými žánry, ale nevzpomínám si, že by někdo až takto mohutně zfůzoval smrtící kov se sedmdesátkovým art rockem. Deska, která chce svůj čas a deska, o které se bude hodně mluvit.
Redakčný Schrödingerov paradox. Ak je Manatar sklamaný, môže to byť dobré. Rudi chváli - treba byť opatrný. Mari nehlási album roka. Fajn, že Aaron skúsil projekt mimo MDB – doposiaľ premárnená príležitosť. Výsledok ako tvrdší „One Second“ neurazí.
Další emoční zkrachovalec, co tíhu světa ventiluje skrze black metalový one-man projekt. Rockový základ, na který je nabaleno blackové vřeštění. Depresivní, chvílemi podivné, ale zajímavé. Jde o poněkud garážovou nahrávku, ale ty emoce jsou autentické.
Při prvním poslechu mi to sice připadalo jako když pejsek s kočičkou vařili dort, ale nakonec si to sedlo a je z toho opravdu příjemná krmě, sice hodně kořeněná všemožnými extrémy, ale chutná to skvěle.