BLOOD INCANTATION - Absolute Elsewhere
Při prvním poslechu mi to sice připadalo jako když pejsek s kočičkou vařili dort, ale nakonec si to sedlo a je z toho opravdu příjemná krmě, sice hodně kořeněná všemožnými extrémy, ale chutná to skvěle.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Napsat pár řádek k novému titulku z dílny strýčka Uda, to je vlastně docela dobrá sonda na poli slovních a stylistických rezerv dotyčného autora. Vždyť jak bůhvípokolikáté popsat to, co už je bůhvípokolikáté pořád stejné, samozřejmě s výhradou k občas odlišné kvalitativní úrovni? Člověk aby si dal sakra záležet, i když U.D.O.vu organizaci to v podstatě ani nenapadne...
Ale to bych nejspíš kapele, která před nahráváním svého čtrnáctého studiového výlisku prošla zásadní personální změnou, křivdil. Jestliže totiž na příslušná místa za kytarami naskočili novicové Andrej Smirnov a Kasperi Heikkinen, znamenalo to, že U.D.O. přišli o jednoho ze svých klíčových mužů, tedy Stefana Kaufmanna, a nebylo vůbec jasné, jak, kdo a zejména na jaké úrovni se ujme autorské práce na novince.
Výsledek, stylově pojmenovaný „Steelhammer“, ovšem napověděl, že dirkschneiderovci ještě zdaleka nepatří do domova heavymetalových důchodců. Řízný titulní otvírák to ostatně signalizuje řečí naprosto jasnou a po acceptovsku srozumitelnou. Ještě větší příklon k práci Udovy mateřské kapely je ostatně vůbec nejdůležitějším znamením nového materiálu, jemuž navíc svědčí fakt, že zase jednou (a kupříkladu v porovnání se slaboučkým „Rev-raptorem“) má (v rámci možností) velmi solidní výzor.
Pokračujeme v barevné „A Cry Of A Nation“ (s poněkud mrazivým obsahem mluveného partu uvnitř navíc) a je to skutečně přesně tak energické, jak kdysi dovedla do kovadliny bušit jen solingenská mlátička. Podobně „Metal Machine“ nabídne strojový riff a slušně burácivý sborový refrén, „Basta Ya“ melodicky nakažlivé motivy, okořeněné španělštinou, a krátká a stručná „Heavy Rain“ zase poměrně nečekaný přísun baladické lehkosti, v níž si Udo vystačí jen s lehkým piánem a svým typickým havraním vokálem.
A to je samozřejmě jen začátek celého alba, na němž jakoby kapelu skutečně někdo polil řádně živým a žhavým kovem. „Devil´s Bite“ vzápětí zavíří sice jednoduchým, ale zato znamenitým klávesovým motivem, následuje silná trojka skladeb „Death Ride“, „King Of Mean“ a „Timekeeper“, hustá jak chladnoucí ocel v tavící peci (o zeměpisném původu nemluvě), a jako blesk z čistého nebe do toho sjíždí „Never Cross My Way“, příjemně odlehčená, až téměř rocková zábava, při níž se nestačíte divit, čehože všeho je Udo Dirkschneider na stará kolena schopen.
Už tady by album mohlo s klidem skončit a U.D.O. by tak ve starém dobrém budovatelském duchu naplnili plán na dobrých stopadesát procent. Že nekončí je tím pádem věc možná trochu diskutabilní, ale protože i dále se dá narazit na slušný kovový kus („Take My Medicine“ či „Book Of Faith“), určitě tolerovatelná. Obzvlášť, když se hoši jinak tak náramně předvedli, jen co je pravda. Steelhammers Up!
Pozvedněte kladiva, vy malověrní!
7,5 / 10
Udo Dirkschneider
- zpěv
Andrej Smirnov
- kytara
Kasperi Heikkinen
- kytara
Fitty Wienhold
- baskytara
Francesco Jovino
- bicí
1. Steelhammer
2. A Cry Of A Nation
3. Metal Machine
4. Basta Ya
5. Heavy Rain
6. Devil's Bite
7. Death Ride
8. King Of Mean
9. Timekeeper
10. Never Cross My Way
11. Take My Medicine
12. Shadows Come Alive
13. Stay True
14. When Love Becomes a Lie
15. Book Of Faith
We Are One (2020)
Steelfactory (2018)
Navy Metal Night (Live 2 CD/DVD) (2015)
Decadent (2015)
Steelhammer (2013)
Celebrator (2012)
Rev-Raptor (2011)
Dominator (2009)
Mastercutor Alive (Live 2 CD) (2008)
Mastercutor (2007)
Metallized - 20 Years Of Metal (Best Of) (2007)
Mission No. X (2005)
Thunderball (2004)
Nailed To Metal - The Missing Tracks (2003)
Man And Machine (2002)
Live From Russia (2001)
Best Of (1999)
Holy (1999)
No Limits (1998)
Solid (1997)
Timebomb (1991)
Faceless World (1990)
Mean Machine (1989)
Animal House (1987)
Vydáno: 2013
Vydavatel: AFM Records
Stopáž: 65:55
Produkce: Udo Dirkschneider, Fitty Wienhold
Studio: Double-U-Studio, Ibiza
Výborná fošna a energie je tu na rozdávání. Udo je mazák a umí!
Při prvním poslechu mi to sice připadalo jako když pejsek s kočičkou vařili dort, ale nakonec si to sedlo a je z toho opravdu příjemná krmě, sice hodně kořeněná všemožnými extrémy, ale chutná to skvěle.
Tady pozor, tohle je vynikající deska. Finové DEVENIAL VERDICT zní jako mix GORGUTS, ULCERATE a REPLICANT. Nadto ale přidávají přístupnější / lidštější (ne však jednodušší) atmo/melodické vsuvky. Příznivci avantgardněji pojatého death metalu musí slavit.
Tři roky staré EP "Schattenfall" potěšilo, novinka "Phantast" naopak přináší jisté vystřízlivění. Němci tentokrát skladatelsky tápou a doručují pouze atmo-blackmetalový standard. A to je málo. Čtyřicet minut dlouhé přešlapování bez výraznějších momentů.
Tenhle bahnem a plísní obalený kostlivec do první doom/death metalové ligy zatím nepatří. Mladí Španělé respektují žánrové atributy, nicméně zatím tak činí dost jednoduchou formou. Deska pokulhává a ztrácí na flow hlavně v doom metalových pasážích.
Veľa fantastického a rôznorodého death metalu vyšlo tento rok, ale toto poňatie mi je najbližšie. Nerdi citujúci pinkfloydovské, opethovské či cynicovské vplyvy s takouto ľahkosťou nad morbidangelovským kovom smrti, to je niečo prekrásne.
Obavy z odchodu Patricie Andrade a přerod v tuctový doom/goth se ukázaly být liché. Novinka sice neoplývá charismatem a fado feelingem 7 let starého předchůdce,svůj půvab a portugalský šarm bezpochyby má a jako taková rozhodně nabídne solidní nadstandard.
Znovuzrození Australané se po 4 letech připomínají s další deskou, jejíž popis z mé strany příliš originality nepřinese. Zkrátka je to kvalitně provedená deathmetalová fošna. Velmi slušný standard, který revoluci neudělá, ale nemusel by ani zapadnout.