BODY COUNT - Merciless
David Gilmour popri melancholickom novom albume stíha aj trochu aktivizmu. V nepravdepodobnej spolupráci s BODY COUNT sa na gitare riadne odviazal do šesťminútového sóla. Skvelé!
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
MISERY INDEX už snad ze sebe definitivně setřásli nálepku s nápisem „ex-DYING FETUS“ a už na svých předchozích nahrávkách dokázali, že si jdou svojí vlastní cestou a jakékoliv srovnávání s výšeuvedenými deathery má sice pořád alespoň minimální opodstatnění, leč není na pořadu dne. Kapelu jsem trestuhodně poprvé pořádně zaznamenal až prostřednictvím jejího vystoupení na festivalu Brutal Assault v létě 2004, kteréžto mě velice bavilo.
Za ty dva roky se toho zase příliš mnoho nezměnilo. MISERY INDEX se nehodlají nijak transformovat a nadále setrvávají na svých vydobytých pozicích. Není žádným tajemstvím, že si k nim kapelka dopomohla hlavně decentním vypůjčením hudebních postupů od slavných TERRORIZER. Tohle samozřejmě nehodlám adresovat jako výtku, protože MISERY INDEX se jen nechali, jako už mnozí jiní, fascinovat a poté i inspirovat brutální zvukem legendární nahrávky „World Downfall“ a tomu také přizpůsobili své výrazové prostředky. Nic proti, neboť to i nadále dělají velice dobře a s nepopiratelnou dávkou vlastní osobitosti.
„Discordia“ je opět dalším přesným zásahem do černého. Bez zbytečných inovací a experimentů se americká čtveřice pouští do další bitvy, ve které stále platí dobře osvědčené zbraně. Těmi jsou hlavně ostré kytarové riffy, coby základní stavební kámen všech explozivních skladeb načichlých příjemným retro nádechem. MISERY INDEX totiž znějí jako death metalová kapela z počátku devadesátých let, avšak s moderním a pochopitelně i brutálnějším zvukem. Kromě již uvedených TERRORIZER se neubráním ani srovnání s takovými NAPALM DEATH, díky čemuž se tomuto death metalovému valci dostává i kvalitní grindové ingredience. Ponejvíce se tento postup kapele podařilo předvést v šesté skladbě s názvem „Sensory Deprivation“, která se po pomalém a nevinném rozjezdu změní v řádně divokou grindovou jízdu.
Nové album MISERY INDEX přináší zhruba třiatřicet minut řádně našlapaného death/grindu postaveného na osvědčených tradicích a kvalitní produkci. Nečekejte žádné inovace, progresi ani v tomto případě zbytečnou snahu někam napředovat. Hudební revolucionáře hledejte jinde, tady na vás čekají jen poctiví tradicionalisté. Jestli je to hodně anebo málo si už budete muset rozhodnout sami.
CD k recenzi poskytli Day After records
Nové album MISERY INDEX přináší zhruba třiatřicet minut řádně našlapaného death/grindu postaveného na osvědčených tradicích a kvalitní produkci. Nečekejte žádné inovace, progresi ani v tomto případě zbytečnou snahu někam napředovat. Hudební revolucionáře hledejte jinde, tady na vás čekají jen poctiví tradicionalisté. Jestli je to hodně anebo málo si už budete muset rozhodnout sami.
7,5 / 10
Jason Netherton
- basa, vokály
Sparky Voyles
- kytara
Mark Kloeppel
- kytara, vokály
Adam Jarvis
- bicí
1. Unmarked Graves
2. Conquistadores
3. Outsorcing Jehovah
4. Breathing Pestilence
5. Meet Reality
6. Senrory Deprivation
7. The Meduse Stare
8. Dystopian Nightmares
9. Discordia
10. Pandemican
The Killing Gods (2014)
Heirs To Thievery (2010)
Traitors (2008)
Discordia (2006)
Dissent (EP) (2004)
Retaliate (2003)
Structure OF Lies / Misery Index Split (2003)
Misery Index / Commit Suicide Split CD (2002)
Overthrow (EP) (2001)
Vydáno: 2006
Vydavatel: Relapse Records / Day After
Stopáž: 33:10
Už delší dobu mám pocit, že brutal death/grind 21. století se omezuje na naplňování olympijského hesla "Citius, Altius, Fortius". V tomto ohledu jsou MISERY INDEX jistě mezi špičkou. Možná se zbavili nálepky ex-DYING FETUS, jenže jedním dechem je nutno dodat, že DYING FETUS ve vrcholné formě (tzn. na konci 20. století) se současnými MISERY INDEX vymetají podlahu.
Brutálna death grindová hobľovačka nie je v podaní tejto kapely ničím nečakaným, nebadať žiaden vývoj od ich predchádzajúceho počinu, nič, čo by bolo hodné sklamania. Vysoký štandard nasadený touto kapelou nebol podlezený, a tak mi neostáva nič iné, ako chváliť a odporúčať. Nechajte sa uniesť brutalitou, rozdupať rýchlosťou a nechať uhranúť atmosférou. Proste kvalitka...
paradna nakladacka
David Gilmour popri melancholickom novom albume stíha aj trochu aktivizmu. V nepravdepodobnej spolupráci s BODY COUNT sa na gitare riadne odviazal do šesťminútového sóla. Skvelé!
Velmi solidní album, jak se to snad od arizonských veteránů už tak nějak dá i očekávat. Power s thrashem si na něm intenzivně a přátelsky ve známých pózách potřásají rukama a místy je to skutečně intenzivní, zejména tedy v první půli celé nahrávky.
Nová americká skupina poskládaná ze zkušených hudebníků na svém debutu hezky kombinuje svižný progresivní death s trochou té blackové černoty, notnou dávkou melodiky, chmurné atmosféry i nějaké té lehčí hitovosti. Šlape to po čertech dobře.
Už tady byly různé pokusy (i velmi úspěšné) propojit death metal s jinými žánry, ale nevzpomínám si, že by někdo až takto mohutně zfůzoval smrtící kov se sedmdesátkovým art rockem. Deska, která chce svůj čas a deska, o které se bude hodně mluvit.
Redakčný Schrödingerov paradox. Ak je Manatar sklamaný, môže to byť dobré. Rudi chváli - treba byť opatrný. Mari nehlási album roka. Fajn, že Aaron skúsil projekt mimo MDB – doposiaľ premárnená príležitosť. Výsledok ako tvrdší „One Second“ neurazí.
Další emoční zkrachovalec, co tíhu světa ventiluje skrze black metalový one-man projekt. Rockový základ, na který je nabaleno blackové vřeštění. Depresivní, chvílemi podivné, ale zajímavé. Jde o poněkud garážovou nahrávku, ale ty emoce jsou autentické.
Při prvním poslechu mi to sice připadalo jako když pejsek s kočičkou vařili dort, ale nakonec si to sedlo a je z toho opravdu příjemná krmě, sice hodně kořeněná všemožnými extrémy, ale chutná to skvěle.