BLOOD INCANTATION - Absolute Elsewhere
Při prvním poslechu mi to sice připadalo jako když pejsek s kočičkou vařili dort, ale nakonec si to sedlo a je z toho opravdu příjemná krmě, sice hodně kořeněná všemožnými extrémy, ale chutná to skvěle.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Muž, který by nezemřel ani kdyby ho opustil tisíc a jeden spoluhráč. To je Blaze Bayley, muž, který by nicméně zemřel, kdyby nemohl dělat heavy metal. Toť jeho podstata a podstata všeho, čeho se dopustil poté, co byl odejit z IRON MAIDEN a zcela definitivně se našel. Sestava, kterou se obklopil na startu další etapy svého kovotepectví (a která přinesla do oficiálního názvu i jeho původní rodné jméno), doznala oproti té z existenčního DVD „Alive In Poland“ (2007) drobné změny na postech druhé kytary (Jay Walsh) a bicích (Lawrence Paterson), a soudě podle všeho je to sestava řádně ostrá, což ostatně nejlíp ze všeho prozradí novinkové (a vlastně debutní zároveň) album samotné.
Muž, který by nezemřel, na něm roztáčí kola své fortuny s parou sobě vlastní (stále siláčtější kotlety dosvědčí), a jelikož se do toho opravdu opírá, nabrané otáčky neznají mezí. Kolikrát bych to mohl klidně nazvat i thrash metalem, ale to bych nesměl zapomenout, že za mikrofonem je stále Blaze. V kvapíkovém heavymetalovém tempu tedy otvírám kolekci dvanácti skladeb, která především slibuje prozradit leccos o umělcově dlouhodobé stabilitě, a nestačím si přidržovat nášivky na stařičké džísce. Titulní „The Man Who Would Not Die“ je otvírákem totálně vyšinutým z ordinérních metalových kolejí, dvoukopákovou bestií urvanou z ocelového řetězu a přesným zásahem na chronometr - jistě, pokud spasit heavy metal v roce 2008, tak snad jedině nějak takhle. K tomu ten nezaměnitelně sugestivní Bayleyho výraz, kousavé kytarové sólo, prostě nádhera. Jen aby po prvním ohlušujícím výstřelu nezvlhnul prach na pánvičce. Ale kdeže. „Blackmailer“ se veze dál na neuvěřitelně nakažlivé kovové vlně, ač jej Bayley v refrénu pomyslně uzpívává až k smrti, a stejně tak zabrat vám dá i „Smile Back At Death“, přes zbytečně našponovanou stopáž znovu k prasknutí tutová věc s famózní úvodní vyhrávkou. A kopáky tepou a tepou, jako kdyby to snad nikdy nemělo skončit. Ani zpočátku umírněnější „While You Were Gone“ není výjimkou a pokud by v porovnání s předešlými skladbami snad působila poněkud zapškleji, je tu „Samurai“, který v již tradičním ostrém tempu opět zní jako zvučný metalový kousek, byť s nepřeslechnutelnými maidenovskými kořeny. Album tak pádí stále dál a přísun slibně znějícího materiálu (navzdory jeho jasné zafixovanosti v klasickém heavymetalovém výrazu z příslušného období) přesto ne a ne zřídnout. Singlovku „Robot“ vystřídá jediná pomalejší věc (chcete-li balada) „At The End Of The Day“, stejně vkusná a s dostatečně sebevědomým refrénem jako drtivá většina ostatních věcí na desce, a mně něco začíná říkat, že nic výrazně horšího (při vědomí toho, že i tak by se z pohledu obecného měřítka jednalo o standardně dobré věci) už „The Man Who Would Not Die“ nabídnout nemůže, ani kdyby třeba na just chtělo. A je to skutečně tak, od „Waiting For My Life To Begin“ až po „Serpent Hearted Man“ se rozpíná další fáze Blazeova kovového umění, na první poslech sice jednoduše identifikovatelná, ale stále minimálně spolehlivě účinná tam, kde by jiní už dávno neškodně přešlapovali na místě a nevěděli, kudy z toho ven.
Muž, který by nezemřel, má zkrátka výsostný cit pro věci heavymetalové, o tom nebylo pochyb už za éry BLAZE, a je třeba to zopakovat ještě jednou právě teď, když s poměrně přímočařejším přístupem navazuje na násilím a ne jeho vinou zpřetrhané spojení se zmíněnou minulostí. Nějaká další doporučení? „The Man Who Would Not Die“ aspirující na jedno z nejlepších letošních alb v daném ranku myslím hovoří za vše…
Chyba lávky, ten titulek měl znít: „Muž, který nezemřel.“ Na nějaké podmiňovací způsoby zapomeňte.
9 / 10
Blaze Bayley
- zpěv
Nick Bermudez
- kytara
Jay Walsh
- kytara
Dave Bermudez
- baskytara
Lawrence Paterson
- bicí
1. The Man Who Would Not Die
2. Blackmailer
3. Smile Back At Death
4. While You Were Gone
5. Samurai
6. Crack In The System
7. Robot
8. At The End Of The Day
9. Waiting For My Life To Begin
10. Voices From The Past
11. The Truth Is One
12. Serpent Hearted Man
Circle Of Stone (2024)
War Within Me (2021)
Live In Czech (2020)
The Redemption Of William Black (2018)
Endure And Survive (2017)
Infinite Entanglement (2016)
Live In Prague (2014)
Soundtracks Of My Life (2 CD Best Of) (2013)
The King Of Metal (2012)
Promise And Terror (2010)
The Night That Will Not Die (Live) (2009)
The Man Who Would Not Die (2008)
Alive In Poland (DVD) (2007)
Blood And Belief (2004)
As Live As It Gets (2003)
Tenth Dimension (2002)
Silicon Messiah (2000)
Vydáno: 2008
Vydavatel: Blaze Bayley Recordings
Stopáž: 62:26
Produkce: Blaze Bayley
Blaze nám zraje jako víno. No teď už možná trochu přezrává, protože se mi jeho předchozí řadovka o krvi líbila přece jen o krapítek víc. Ale i tak je novinka kvalitním kusem metalu, i když už zní lehce archaičtěji než před osmi lety, kdy s ním Blaze poprvé přišel. Thrashový základ s melodickými kudrlinkami a svojským hutným hlasem úhlavního buřtíka stále funguje.
Ty vole! Tak takhle už mě hezky dlouho žádné album neposadilo na zadek! Blaze jsem nesledoval před érou Iron Maiden, ani po ní, a tak se v mém případě jednalo o první kontakt s jeho sólovou tvorbou a byl to šok vskutku příjemný. Blaze není kdovíjaký zpěvák, ale na albu mu to sedlo skvěle. Skladby jsou výborné, tvrdé a sóla ještě lepší! V některých případech (např. Samurai) by se daly nalézt určité hudební odkazy na Iron Maiden a věru by se na jejich albu tato píseň rozhodně neztratila. V Blazeově případě budu muset dohnat ztrátu, sehnat a naposlouchat i jeho další alba. Za nejlepší z alba považuji: Smile Back At Death a Serpent Hearted Man. P.S. Už jsem si první tři alba několikrát poslechl - je to kvalita, ale tohle aktuální album vede (23. 2. 2010) - dávám o 0,5 bodu navíc - 9,5.
Při prvním poslechu mi to sice připadalo jako když pejsek s kočičkou vařili dort, ale nakonec si to sedlo a je z toho opravdu příjemná krmě, sice hodně kořeněná všemožnými extrémy, ale chutná to skvěle.
Tady pozor, tohle je vynikající deska. Finové DEVENIAL VERDICT zní jako mix GORGUTS, ULCERATE a REPLICANT. Nadto ale přidávají přístupnější / lidštější (ne však jednodušší) atmo/melodické vsuvky. Příznivci avantgardněji pojatého death metalu musí slavit.
Tři roky staré EP "Schattenfall" potěšilo, novinka "Phantast" naopak přináší jisté vystřízlivění. Němci tentokrát skladatelsky tápou a doručují pouze atmo-blackmetalový standard. A to je málo. Čtyřicet minut dlouhé přešlapování bez výraznějších momentů.
Tenhle bahnem a plísní obalený kostlivec do první doom/death metalové ligy zatím nepatří. Mladí Španělé respektují žánrové atributy, nicméně zatím tak činí dost jednoduchou formou. Deska pokulhává a ztrácí na flow hlavně v doom metalových pasážích.
Veľa fantastického a rôznorodého death metalu vyšlo tento rok, ale toto poňatie mi je najbližšie. Nerdi citujúci pinkfloydovské, opethovské či cynicovské vplyvy s takouto ľahkosťou nad morbidangelovským kovom smrti, to je niečo prekrásne.
Obavy z odchodu Patricie Andrade a přerod v tuctový doom/goth se ukázaly být liché. Novinka sice neoplývá charismatem a fado feelingem 7 let starého předchůdce,svůj půvab a portugalský šarm bezpochyby má a jako taková rozhodně nabídne solidní nadstandard.
Znovuzrození Australané se po 4 letech připomínají s další deskou, jejíž popis z mé strany příliš originality nepřinese. Zkrátka je to kvalitně provedená deathmetalová fošna. Velmi slušný standard, který revoluci neudělá, ale nemusel by ani zapadnout.