THE FOREST FORGETS - Of Wind & Willows
Postmetalový koktejl, ve kterém je namixováno hodně rozdílných vlivů, od DEFTONES přes náznaky TOOL až k post rocku či dravému i melodickému post hardcore. Trochu zvláštní koktejl, ale říz to rozhodně má.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Ačkoliv své první album vydávají až na sklonku roku 2003, historie švédských DRACONIAN sahá o skoro deset let zpět. Tehdy se Johan Ericson (bicí, zpěv), Andy Hindenäs (kytara) a Jesper Stolpe (basa, zpěv) dali dohromady jako KERBEROS, hrající melodický heavy/death metal. O necelý rok později jejich řady doplnil zpěvák Anders Jacobsson a skupina změnila jméno do dnešní podoby. Hráli styl hudby, který byl ve Švédsku již tou dobou oblíbený a tak tažení úderné skupiny za slávou mohlo začít. Jenže osud tomu chtěl jinak. V následujících letech nahrávají dema a snaží se získat smlouvu na vydání alba, bez úspěchu. Pocit zklamání se vtírá i do tvorby DRACONIAN a skupina začíná hrát pomalejší, emotivnější hudbu. V devět a devadesátém roce nahrávají album „Closed Eye Of Paradise“, které stejně jako všechny předchozí pokusy není vydáno a upadá v zapomnění. Z gothic metalu se ve svém stylu propadají stále hlouběji, jejich hudba se stává ponurou, temnou a depresivní. Vítejte ve světě zvaném „doom“. Až v novém miléniu nahrávají demo, které jim zajistí smlouvu s Napalm Records.
Jejich hudba je obrazem jejich historie. Ještě jsme schopni zachytit stopy počáteční dravosti, občas se zaposlouchat do jasnější melodie, ale jinak jsme strhováni do proudu slz a utrpení. Samota a opovržení světem je nyní téma, o kterém chtějí DRACONIAN hovořit. Čas naděje a boje je již pryč, odvaha a vášeň byla zapomenuta. „Where Lovers Mourn“ je obrazem životní tragédie, zklamáním vším, co svět může nabídnout. Je zpovědí misantropa, jež už ani ve smrti nevidí naději. Jediné, co si ve své budoucnosti dokáže představit je pomalé zatracení ve své věčné samotě. Pomalé vyprchání života z duší opuštěného těla. „Where Lovers Mourn“ přichází v době, kdy doom hrají již jen ti nejstálejší „nadšenci“, kdy už ani ty deprese nejsou co bývaly. Jenže tihle mrzouti mají za sebou skoro deset let aktivní hudební činnosti a v jejich díle je to znát. Jejich debutové album není experimentem, ale precizní prací. Zešeřelé nálady smutku milenců a melodie šibeniční krajiny jsou v podání DRACONIAN svým osobitým způsobem krásné. Absolutní vrchol alba je hned v první skladbě. „The Cry Of Silence“je třináctiminutová „oslava“ smutku a bolesti, která graduje až do návalu agrese black metalového ražení. Nicméně i všechny ostatní kousky přinášejí příjemný, nadprůměrný hudební zážitek, ale…
Ale pláčou na již hodně pobrečeném hrobě. Propásly čas, aby měli šanci se dostat do širšího povědomí. Dobře zahrané téma, nicméně téma již značně vyčerpané. Toto je výtka, která je pro někoho více pro někoho méně významná, nicméně vyřčena být musela. Přesto příznivcům tohoto žánru mohu „Where Lovers Mourn“ jen doporučit.
„Where Lovers Mourn“ je příjemná vzpomínka na zlaté časy doom metalu. Ponuré atmosférické dílo plné úzkosti, zklamání a skryté agrese. Zcela beze studu bude doplňovat sbírku doom metalových nahrávek mnohem slavnějších jmen, ale také z té sbírky nebude nikterak vyčnívat.
7,5 / 10
Anders Jacobsson
- zpěv
Lisa Johansson
- zpěv
Johan Ericson
- kytara
Magnus Bergström
- kytara
Thomas Jäger
- basa
Anders Karlsson
- klávesy a programování
Jerry Torstensson
- bicí
Olof Götlin (host)
- violy
1. The Cry Of Silence
2. Silent Winter
3. A Slumber Did My Spirit Seal
4. The Solitude
5. Reversio Ad Secessum
6. The Amaranth
7. Akherousia
8. It Grieves My Heart
A Rose For The Apocalypse (2011)
Turning Season Within (2008)
The Burning Halo (2006)
Arcane Rain Fell (2005)
Where Lovers Mourn (2003)
Vydáno: 2003
Vydavatel: Napalm Records
Stopáž: 52:40
Produkce: Chris Silver a DRACONIAN
Studio: Studio Mega
Súhlasím s recenziou, ale v hodnotení by som trochu ubral -- doom už je dlho žáner, v ktorom sa nedá prísť s ničím, čo by už nebolo raz nahraté... a bude treba ešte dlho čakať, kým sa zdvihne jeho druhá vlna -- ak vôbec.
Načo teda počúvať epigónov, keď tu máme originály. Remeselne dobré, ba výborné, ale zbytočné.
skvělé CD se zvláštním "něčím"... ta atmosféra mě dostala
Postmetalový koktejl, ve kterém je namixováno hodně rozdílných vlivů, od DEFTONES přes náznaky TOOL až k post rocku či dravému i melodickému post hardcore. Trochu zvláštní koktejl, ale říz to rozhodně má.
Moje první setkání s tvorbou této rakouské kapely probíhá za asistence emocemi prosycené muziky z různých "post" žánrů. Je tam dostatek nápadů i děje, aby to utáhlo přes hodinu trvající stopáž a zároveň motivovalo k opětovnému poslechu. Fakt supr chlapy!
Tradiční melodický heavy metal, ovšem výborný. Na desce je vše v pořádku, kvalitním zpěvem počínaje a vymazlenou produkcí konče. V rámci žánru mohu jen doporučit, jen tomu chybí nějaká ta vlastní přidaná hodnota.
Zmar nad zmar. GRAVE DIGGER přestali být opravdu zajímaví někdy kolem alba "Ballads Of A Hangman" (2009) a od té doby už si vlastně jen zoufale tahají ze své riffové zastavárny, co jim dříve nepřišlo dost dobré. A tentokráte to tedy rozhodně dobré není.
Parádní švédský old school death, který se vrací v čase do devadesátek a servíruje správně dusivou porci švédské žánrové klasiky zarámovanou do charakteristického chrastivého zvuku. Tohle by mělo chutnat především fanouškům starých DISMEMBER a ENTOMBED.
Třetí album švédských mladíků přináší zároveň i jejich nejvyspělejší materiál. Přechod k velkému labelu z intenzity jejich groovem načichlého blackujícího thrashe pranic neubral, navíc skupina přidala ještě více šikovnosti při kompozici. Svižný poslech!
Na rozdíl od kolegy Manatara si nemyslím, že se tihle Švédové nějak příliš stylově rozvírají. Většinu času je to prostě symfoničtěji pojatý black/death, který neurazí, ale nic zásadního se neděje. Jen ty čisté vokály trochu vybočují.