THE FOREST FORGETS - Of Wind & Willows
Postmetalový koktejl, ve kterém je namixováno hodně rozdílných vlivů, od DEFTONES přes náznaky TOOL až k post rocku či dravému i melodickému post hardcore. Trochu zvláštní koktejl, ale říz to rozhodně má.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Symfonický metal (jak tento styl sám sebe s oblibou charakterizuje) se jako hudební terminus technicus za posledních pár let dostatečně zažil a mnohdy je používán i tam, kde se jen trochu více přezvučí klávesy. V kombinování rockových nástrojů se symfonickým orchestrem jsou světová špička italští RHAPSODY, většina ostatních kapel jen více či méně střídá ony dva odlišné styly, jinými slovy vecpe do speed metalu orchestrální partie a hned jsou symfonici. Nakolik je termín symfonický metal skutečně přiléhající pro většinu dnešních, takto označovaných nahrávek, nechme do diskuze.
EPICA orchestru využívá poměrně hodně, a tak jí symfonické označení alespoň prozatím ponechme. Hlavní mozek této holandské kapely je Mark Jansen, který v EPICE beze studu pokračuje tam, kde v AFTER FOREVER skončil. Zatímco jeho dřívější spoluhráči si drží rozumnější přístup ve využívání orchestrálních aranží, Mark to v EPICE rozbalil naplno. Nemohu říci, že by to bylo ku prospěchu věci. Orchestrální aranže jsou sice pěkné a znějí mohutně, ale znějí až příliš křečovitě a samoúčelně. Všeho moc škodí, navíc když jsou až zbytečně potlačené kytary. Ku škodě věci také je, že Mark tlačí svou pěvkyni Simone Simons do poloh, které Floor Jansen (kterou považuji za vůbec jednu z nejlepších metalových pěvkyň) zvládala bez problémů. Simone má značné obtíže s přechodem mezi tóninami, pomáhá si přeskočeným, operním hlasem a někdy je to až příliš nápadné. Ale třeba se ještě vypracuje, má zatím pouhých dvacet let. Aby nebylo té kritiky příliš, musím dodat, že v EPICE stejně jako dříve klade Mark Jansen důraz na melodie a některé se mu na novém albu skutečně povedly.
Album pochopitelně musí začít mohutným orchestrálním intrem. Intrem, které v sobě „lehkou“ inspiraci v Poledourisových soundtracích ke Conanovi nezapře. Lyricky se skupina inspirovala odkazem kultury Mayů a jejich proroctví (údajný konec světa má být v roce 2012). Úvodní rozjezd aneb „Dance Of Fate“ mi přijde z celého alba nejzdařilejší, má správný říz a netrpí únavovým syndromem zbytku desky. Ještě bych zmínil moc pěkné, vícehlasné zpěvy v předposlední „Another Me "In Lack´ech"“. Asi nejsilnější skladba s velmi chytlavým refrénem se skrývá pod názvem „Force Of The Shore“. Ten refrén…. kde už jsem ten nápěv jenom slyšel? Nebylo to náhodou „To Mega Therion“? EPICA se holt ráda inspiruje, někdy ale až moc okatě. Pomalé písně jsou však špatné, utahané a nudné, stejně jako závěrečná desetiminutovka „Consign to Oblivion“. Výjimkou je moc pěkná baladička „Solitary Ground“, kde kapela více sází na samotnou melodii než na pestrost aranží. Celkově vzato „Consign To Oblivion“ žádný zázrak není. Pár slušných melodií a spousta vaty zabalená do bombastického pláště. Kde ovšem nejsou pořádné základy, tam se sebekrásnější zámek stejně zbortí.
„Consign To Oblivion“ žádný zázrak není. Pár slušných melodií a spousta vaty zabalená do bombastického pláště. Kde ovšem nejsou pořádné základy, tam se sebekrásnější zámek stejně zbortí.
5 / 10
Simone Simons
- zpěv
Mark Jansen
- kytara, zpěv
Ad Sluijter
- kytara
Coen Janssen
- klávesy
Yves Huts
- basa
Jeroen Simons
- bicí
1. Huban K'u „A New Age Dawns – Prologue“
2. Dance Of Fate
3. The Last Crusade „A New Age Dawns - Part I“
4. Solitary Ground
5. Blank Infinity
6. Force Of The Shore
7. Quietus
8. Mother Of Light „A New Age Daws - Part II“
9. Trois Vierges
10. Another Me „In Lack'ech“
11. Consign to Oblivion „A new Age Dawns - part III“
The Holographic Principle (2016)
The Quantum Enigma (2014)
Requiem For The Indifferent (2012)
Design Your Universe (2009)
The Classical Conspiracy (2009)
The Divine Conspiracy (2007)
Consign To Oblivion (2005)
2 Meter Sessies - We Will Take You With Us (2004)
The Phantom Agony (2003)
Vydáno: 2005
Vydavatel: Transmission Records Netherlands
Stopáž: 44:52
Produkce: Sascha Paeth a Olaf Reitmeier
Studio: Gate Studio
-bez slovního hodnocení-
Postmetalový koktejl, ve kterém je namixováno hodně rozdílných vlivů, od DEFTONES přes náznaky TOOL až k post rocku či dravému i melodickému post hardcore. Trochu zvláštní koktejl, ale říz to rozhodně má.
Moje první setkání s tvorbou této rakouské kapely probíhá za asistence emocemi prosycené muziky z různých "post" žánrů. Je tam dostatek nápadů i děje, aby to utáhlo přes hodinu trvající stopáž a zároveň motivovalo k opětovnému poslechu. Fakt supr chlapy!
Tradiční melodický heavy metal, ovšem výborný. Na desce je vše v pořádku, kvalitním zpěvem počínaje a vymazlenou produkcí konče. V rámci žánru mohu jen doporučit, jen tomu chybí nějaká ta vlastní přidaná hodnota.
Zmar nad zmar. GRAVE DIGGER přestali být opravdu zajímaví někdy kolem alba "Ballads Of A Hangman" (2009) a od té doby už si vlastně jen zoufale tahají ze své riffové zastavárny, co jim dříve nepřišlo dost dobré. A tentokráte to tedy rozhodně dobré není.
Parádní švédský old school death, který se vrací v čase do devadesátek a servíruje správně dusivou porci švédské žánrové klasiky zarámovanou do charakteristického chrastivého zvuku. Tohle by mělo chutnat především fanouškům starých DISMEMBER a ENTOMBED.
Třetí album švédských mladíků přináší zároveň i jejich nejvyspělejší materiál. Přechod k velkému labelu z intenzity jejich groovem načichlého blackujícího thrashe pranic neubral, navíc skupina přidala ještě více šikovnosti při kompozici. Svižný poslech!
Na rozdíl od kolegy Manatara si nemyslím, že se tihle Švédové nějak příliš stylově rozvírají. Většinu času je to prostě symfoničtěji pojatý black/death, který neurazí, ale nic zásadního se neděje. Jen ty čisté vokály trochu vybočují.