THE FOREST FORGETS - Of Wind & Willows
Postmetalový koktejl, ve kterém je namixováno hodně rozdílných vlivů, od DEFTONES přes náznaky TOOL až k post rocku či dravému i melodickému post hardcore. Trochu zvláštní koktejl, ale říz to rozhodně má.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Zmrzačené zvyšky mŕtvych konštrukcií budov sa čnejú oproti sivej oblohe...je koniec...šedosť scény je však prerušená stopami, stopami čerstvej krvi, vedúcich k obrazu rozbitých tiel, z ktorých je ťažko posúdiť, že kedysi to boli ľudia, je koniec...Intro...
Takto vstupujeme do diela symbolizujúceho ten najvyšší masaker...po tom, čo pred troma rokmi bola vypustená do sveta šíriť myšlienky apokalypsy "smrtiaca mašina" a po čase, v ktorom sa odohrali u Myrkskog podstatné personálne zmeny(odchod gitaristu Savanta a basgitaristu a speváka Mastera V.), ktoré definovali ich novú cestu.
Ako moj úvod, tak aj letmý pohľad na tracklist a minutáž prezrádza, že Myrkskog sa posunuli na svojej hudobnej ceste o kus inde. Vládu a hlavné slovo v tvorbe prevzal Destructhor rovnako ako aj vokály. Druhou skladbou vstupujeme na územie najvyšších a už od tejto je jasné, že budeme len brutálne masakrovaní...od Intra cez všetky záseky až po smrteľný výkrik v outre. Domain of the Superior, otvára album viac než dôstojne, viac než brutálne predstavuje Myrkskog v novej sile. Prvé tóny, jasné deathmetalové vyznenie gitár, prierazné bicie s výrazným využitím kopákov na dokreslenie a umocnenie už aj tak hutných gitarových postupov, deathový vokál... Skladba je doslová nabušená explóziou progresívnych a technických fines, ktorými sa Destructhor predstavoval aj na predchádzajúcom albe Deathmachine. Priamočiarosť a jednoduchosť nemala a ani teraz nemá u MYRKSKOG miesto. Myriády valiacich sa riffov, sól a vyhrávok sú prepletené rovnakým množstvom rytmických zmien, ktoré viac než znesú označenie progresívne... Pokračujeme, Detain the Skin...priestor dostáva trocha starého blackového vyznenia a tak je táto skladba vrámci albumu priamočiarejšia nesúca sa viac v klepačkových rytmoch, avšak v závere sa opäť vraciame v solách vyhrávkach a rôznych rytmických breakoch k brutálnemu progress(?)deathu...Uväznený v mučení...kompozícia kombinujúca vyznenie a ingrediencie predchádzajúcich dvoch, trocha reznutá čiernym kovom, smrť však víťazí, k slovu sa dostáva aj ťažká pomalá, hutná, typicky deathmetalová časť...v závere však vystupňovaná opäť do gitarovej psychedélie sól a vyhrávok. V tej najplnšej sile sa však pre mňa Myrkskog predstavujú práve v nasledovnej Indisposable Deaths...veľmi zaujímavá gitarová práca, nesúca sa v pomalších porcovaných riffoch s ultrarýchlymi klepačkovými bicími vytvára zaujímavý kontrast. Stredová pomalá časť skladby je ako z predchádzajúcej, avšak umocnená na šiestu...opäť zahrané s vysokou precíznosťou a bez známok akejkoľvek jednoduchosti, či opakovania sa... nasleduje rytmická Over the Gore s dlhým až melancholickým sólom...a tak pokračujeme ďalej, až do podrezania žíl v poslednej skladbe a smrteľnom výdychu v outre.
Po tomto si poviete skvelý death metalový album s jemnou príchuťou blacku. Áno to je, vysoká progresivita nedovoľuje vydýchnuť, Destructhor od časov deathmachine sa rozhodne vo svojej hre zlepšil a jeho gitarová práca je úchvatná, rovnako bicie, rovnako zvuk šiel o kus do predu, je prieraznejší a mocnejší a viac hodiaci sa k tomuto smrtiacemu šialenstvu. Avšak, takto pochváliť nemôžem už vokál, nesúci sa viacmenej v jednej polohe...Album je technicky virtuózny a silný, avšak oproti Deathmachine, z ktorého vytekala apokalyptická atmosféra, tu táto chýba. Je skvelé utápať sa v dokonalej technike v množstvách riffov(tu vyvstáva otázka, či to nie je až príliš), avšak nemôžme sa tu utápať v atmosfére, ale len v brutalite a technike. Industriálne prvky a klávesové podfarbenie sa tiež vytratili(zrejme odchodom spomínaných dvoch členov) Iste dá sa namietať, že album bol takto koncipovaný...áno bol a je a sám o sebe obstáva veľmi dobre ako technický prvotriedny deathmetal s odtieňom blacku, avšak priaznivci "smrtiacej mašiny" môžu byť z tohto skôr sklamaní...Myšlienkovo podľa mňa Masaker tiež oproti debutu celkom neobstojí...Takže, aby som to zhrnul, sám o sebe výborný technický album, ktorý je záležitosťou množstva posluchov v porovnaní s debutom však po atmosférickej a myšlienkovej stránke slabšia vec a pre mňa tak trochu sklamanie...ale len trocha.
Prerod z deathblacku do čiste smrtiaceho hávu sa podaril, avšak niečo tomu chýba. Niečo zo starej atmosféry prvého alba, ktorá sa vytratila spolu s odchádzajúcimi členmi. Stále sa však jedná o veľmi vyspelý technický death, ktorého potenciál s množstvom posluchov len a len rastie.
7 / 10
Destructhor
- kytary
Secthdamon
- bicí
Demahriel
- vokály
1. Intro
2. Domain of the Superior
3. Detain The Skin
4. Trapped In Torment
5. Indisposable Deaths
6. Over The Gore
7. Blood Ejaculation
8. Utter Human Murder
9. Bleeding Wrists
10. Outro
Superior Massacre (2002)
Deathmachine (2000)
Apocalyptic Psychotica - The Murder (demo) (1998)
Vydáno: 2002
Vydavatel: Candlelight Records
Stopáž: 33:24
Deathmachine je prostě lepší deska. Tady tomu chybí ono pověstné "něco"
Postmetalový koktejl, ve kterém je namixováno hodně rozdílných vlivů, od DEFTONES přes náznaky TOOL až k post rocku či dravému i melodickému post hardcore. Trochu zvláštní koktejl, ale říz to rozhodně má.
Moje první setkání s tvorbou této rakouské kapely probíhá za asistence emocemi prosycené muziky z různých "post" žánrů. Je tam dostatek nápadů i děje, aby to utáhlo přes hodinu trvající stopáž a zároveň motivovalo k opětovnému poslechu. Fakt supr chlapy!
Tradiční melodický heavy metal, ovšem výborný. Na desce je vše v pořádku, kvalitním zpěvem počínaje a vymazlenou produkcí konče. V rámci žánru mohu jen doporučit, jen tomu chybí nějaká ta vlastní přidaná hodnota.
Zmar nad zmar. GRAVE DIGGER přestali být opravdu zajímaví někdy kolem alba "Ballads Of A Hangman" (2009) a od té doby už si vlastně jen zoufale tahají ze své riffové zastavárny, co jim dříve nepřišlo dost dobré. A tentokráte to tedy rozhodně dobré není.
Parádní švédský old school death, který se vrací v čase do devadesátek a servíruje správně dusivou porci švédské žánrové klasiky zarámovanou do charakteristického chrastivého zvuku. Tohle by mělo chutnat především fanouškům starých DISMEMBER a ENTOMBED.
Třetí album švédských mladíků přináší zároveň i jejich nejvyspělejší materiál. Přechod k velkému labelu z intenzity jejich groovem načichlého blackujícího thrashe pranic neubral, navíc skupina přidala ještě více šikovnosti při kompozici. Svižný poslech!
Na rozdíl od kolegy Manatara si nemyslím, že se tihle Švédové nějak příliš stylově rozvírají. Většinu času je to prostě symfoničtěji pojatý black/death, který neurazí, ale nic zásadního se neděje. Jen ty čisté vokály trochu vybočují.