THE FOREST FORGETS - Of Wind & Willows
Postmetalový koktejl, ve kterém je namixováno hodně rozdílných vlivů, od DEFTONES přes náznaky TOOL až k post rocku či dravému i melodickému post hardcore. Trochu zvláštní koktejl, ale říz to rozhodně má.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Nie je ťažké pochopiť, prečo má túto kapelu tak rád Mike Portnoy, šéf DREAM THEATER. Mládenci zo švédskeho Gävle sú, presne ako on, stelesnením neposednosti, hyperaktivity a do hudby pretavenej sympatickej psychickej narušenosti. Rok 2009 mal byť v ich biografii zapísaný zlatými písmenami. Pozvánka pána Portnoya na americkú časť mamutieho turné ProgNation bola vstupenkou do prvej ligy. Žiaľ, krach edičného a distribučného kolosu SPV ako polovičného vlastníka vydavateľstva InsideOut zmaril všetky nádejné plány mladej kapely. Švédi sa však nevzdávajú, prichádzajú s piatym štúdiovým počinom a na ploche takmer 80 minút hýria optimizmom a pozitívnou energiou.
Piaty štúdiový počin BEARDFISH nie je veru žiadnou poslucháčskou jednohubkou. Inštrumentálny úvod „Awaken The Sleeping“ rozpúta divoké oslavy progresívnej hudby po vzore sedemdesiatych rokov v príťažlivom modernom dynamickom obale. Očakávajte šialené aranžérske kúzlenie, vrstvenie pútavých motívov, dramatické zvraty, inštrumentálne orgie a samozrejme hammondy... veľa, veľa hammondov. Zdanlivo nepreniknuteľná džezová džungľa plná divotvorných odbočiek a naoko slepých uličiek. Všetko však má svoj zmysel, všetko do všetkého nádherne zapadá. Ak máte radi čokoľvek zo severskej školy progresívneho rocku v štýle THE FLOWER KINGS, THE TANGENT, KAIPA či dokonca PAIN OF SALVATION, pri počúvaní tejto dosky budete vrieskať nadšením. Je tu všetko. A navrch dokonca aj deathmetalový growling; samozrejme presne ten, ktorý poznajú a majú radi čitatelia mesačníka Classic Rock, veľkí fanúšikovia OPETH. Mierumilovný záhrobný murmur, ktorému nič nehovorí satanská tvorba MORBID ANGEL alebo DISMEMBER. Absolútnou lahôdkou je čisto inštrumentálna francúzska lahôdka „Coup de Grâce“, ktorá znie ako keby BEARDFISH našli stratené demonahrávky Zdeňka Lišku z čias tvorby pre seriál o majorovi Zemanovi a pekne sa s nimi pohrali.
Je úžasné sledovať, čo za pár rokov vyrástlo s chlapcov, ktorí hrali v grungeovej kapele a obdivovali tvorbu starých majstrov KING CRIMSON a GENTLE GIANT. Od polovice deväťdesiatych rokov, keď som so zatajeným dychom počúval albumy „The Light“ a „Beware Of Darkness“ od SPOCK´S BEARD, ma takto nedostala žiadna nová kapela. Vidieť BEARDFISH koncertovať musí byť kúzelný zážitok, zvlášť keď si uvedomíte, že až na vokály a zopár fragmentov nahrávali celý tento album v štúdiu naživo. Snáď sa už čoskoro dočkáme.
"Je to prog, je to rock, je tam nejaký ten džez, funk, soul, metal, "slick eastcoast jazzrock", hip-hop, folk, zopár popových kúskov - v podstate celá škála rôznych štýlov a zvukov" (Rikard Sjöblom, líder BEARDFISH)
9 / 10
Robert Hansen
- basgitara
Magnus Östgren
- bicie a perkusie
Rikard Sjöblom
- spev, klávesy, gitary, akordeón, perkusie
David Zackrisson
- elektrické a akustické gitary
1. Awaken The Sleeping
2. Destined Solitaire
3. Until You Comply (Including Entropy)
4. In Real Life There Is No Algebra
5. Where The Rain Comes In
6. At The Home... Watching Movies
7. Coup de Grâce
8. Abigail´s Questions (In An Infinite Universe)
9. The Stuff That Dreams Are Made Of
+4626 - Comfortzone (2015)
The Void (2012)
Mammoth (2011)
Destined Solitaire (2009)
Sleeping In Traffic: Part Two (2008)
Sleeping In Traffic: Part One (2007)
The Sane Day (2005)
Från En Plats Du Ej Kan Se (2003)
Datum vydání: Pátek, 13. července 2012
Vydavatel: InsideOut Music
Stopáž: 76:49
Produkce: BEARDFISH & Rikard Sjöblom
Studio: Hästmuren & The Lazy
Velmi prijemne retro
Postmetalový koktejl, ve kterém je namixováno hodně rozdílných vlivů, od DEFTONES přes náznaky TOOL až k post rocku či dravému i melodickému post hardcore. Trochu zvláštní koktejl, ale říz to rozhodně má.
Moje první setkání s tvorbou této rakouské kapely probíhá za asistence emocemi prosycené muziky z různých "post" žánrů. Je tam dostatek nápadů i děje, aby to utáhlo přes hodinu trvající stopáž a zároveň motivovalo k opětovnému poslechu. Fakt supr chlapy!
Tradiční melodický heavy metal, ovšem výborný. Na desce je vše v pořádku, kvalitním zpěvem počínaje a vymazlenou produkcí konče. V rámci žánru mohu jen doporučit, jen tomu chybí nějaká ta vlastní přidaná hodnota.
Zmar nad zmar. GRAVE DIGGER přestali být opravdu zajímaví někdy kolem alba "Ballads Of A Hangman" (2009) a od té doby už si vlastně jen zoufale tahají ze své riffové zastavárny, co jim dříve nepřišlo dost dobré. A tentokráte to tedy rozhodně dobré není.
Parádní švédský old school death, který se vrací v čase do devadesátek a servíruje správně dusivou porci švédské žánrové klasiky zarámovanou do charakteristického chrastivého zvuku. Tohle by mělo chutnat především fanouškům starých DISMEMBER a ENTOMBED.
Třetí album švédských mladíků přináší zároveň i jejich nejvyspělejší materiál. Přechod k velkému labelu z intenzity jejich groovem načichlého blackujícího thrashe pranic neubral, navíc skupina přidala ještě více šikovnosti při kompozici. Svižný poslech!
Na rozdíl od kolegy Manatara si nemyslím, že se tihle Švédové nějak příliš stylově rozvírají. Většinu času je to prostě symfoničtěji pojatý black/death, který neurazí, ale nic zásadního se neděje. Jen ty čisté vokály trochu vybočují.