NAILS - Every Bridge Burning
Rezavá a drásavá sedmnáctiminutovka, která v tempu polevuje až u poslední skladby. V čem ale nesleví je hutnost, tlak a brutalita, která je pro NAILS signifikantní. Po všech směrech povedené navázání na minulou desku.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Řekněte mi, kdo dokáže po krátké předehře odpálit svoji desku slovy „six, six, six, sick“ a nepůsobit při tom jako zastydlá metla, co se bere smrtelně vážně? Že si vzpomenete na nejednu kapelu? Souhlasím, ale jednou z nich musí být i toto trio z amerického města Savannah. Ani pořádně nestačil utichnout ten randál, způsobený loňskou nahrávkou „Taste The Sin“ a už je to tady celé zas.
Jsou to vskutku zásadoví chlapci. Doba je sice pohnutá, vše se mění ze dne na den, nikdo nedokáže jasně předvídat nejbližší budoucnost, ale oni si zůstávají stát za svým. Tedy alespoň co se týče hudby, jež tak s radostí produkují. Artwork, zvuk, riffování, texty a nevím, co všechno ještě prošlo jen minimální revizí a hledání odlišností oproti předchozí nahrávce tak probíhá poměrně komplikovaným způsobem.
Ono zatím ani není moc důvodů cokoliv měnit, když se BLACK TUSK na loňském albu definitivně našli a když tak energickým způsobem dokážou odpřednášet všechny své jistě hluboké vize. A ty ještě stále nezačínají nudit. Je to sice pořád dokola ten samý hoblovací kafemlejnek, ale očividně se jedná o hbitý mechanismus. Jsem nucen se poměrně opakovat, ale ona nekomplikovanost, s jakou se do všeho tato trojice vrhá je asi tím nejdůležitějším ukazatelem úrovně údernosti její hudby. Není zde prakticky jediný moment, kdy by se neútočilo do plných. Za ty nemůžeme považovat ani těch několik málo zvolňujících pasáží (např. úvod „Mass Devotion“), protože to je jen takové mazání medu kolem huby, po kterém stejně zanedlouho přijde poctivý jižanský liskanec.
Dojem intenzivní masáže ještě znásobují skutečně ze všech sil se snažící vokály všech tří zúčastněných, jejichž doplňování, no spíše překřikování (asi to nejvýstižnější, co váš během poslechu napadne) může připomenout hádku dvou nevycválaných sousedů odněkud z amerického jihu, ovšem v souznění s neméně nevybíravým kytarovým zvukem můžeme začít sázet fráze o skvěle šlapající dřevorubecké symfonii.
Mám-li se přeci jen pokusit o hledání nějakých odlišností oproti starším manifestům, tak zcela subjektivně cítím přeci jen mírné zpomalení a ubrání na intenzitě. Přesto bych však v podobných prohlášeních zůstal opatrný a hovořil bych spíše o jisté zvukové korekci a celkovém usazení stylu, kterým by se BLACK TUSK rádi prezentovali i v budoucnu. Nic jiného totiž nenasvědčuje tomu, že by se tady někdo hodlal zklidnit či jakkoliv jinak krotit své divoké vášně.
Otázka se tedy nabízí zcela automaticky. Má cenu investovat do „Set The Dial“, když mám už předchozí nahrávky? Najde se jistě dostatek důvodů proti, a jsou uvedeny i v tomto textu, přesto však nelze s přihlédnutím ke všem faktům hovořit o zbytečném albu. Z diskografie skupiny příliš nevyčnívá, ale ani jí nedělá ostudu. Berme to jako další pravidelnou dávku neotesaného metalového projevu, který prostě stále velmi dobře baví.
Další sladký polibek těchto tří jemných fešáčků.
7 / 10
1. Brewing The Storm
2. Bring Me Darkness
3. Ender Of All
4. Mass Devotion
5. Carved In Stone
6. Set The Dial To Your Doom
7. Resistor
8. This Time Is Divine
9. Growing Horns
10. Crossroads And Thunder
The Way Forward (2024)
T.C.B.T. (2018)
Pillars of Ash (2016)
Tend No Wounds (EP) (2013)
Set The Dial (2011)
Taste The Sin (2010)
Passage Through Purgatory (2008)
The Fallen Kingdom (2007)
Vydáno: 2011
Vydavatel: Relapse Records
Stopáž: 34:97
Produkce: Jack Endino
Studio: Soundhouse Studios, Seattle (USA)
-bez slovního hodnocení-
Rezavá a drásavá sedmnáctiminutovka, která v tempu polevuje až u poslední skladby. V čem ale nesleví je hutnost, tlak a brutalita, která je pro NAILS signifikantní. Po všech směrech povedené navázání na minulou desku.
Další alternativa pro příznivce BORKNAGAR je tato parta z Rocky Mountain. Sice nic převratného, ale jízda je to patřičně ostrá i melodická, plná hezkých momentů a přesvědčivé instrumentace. I střídání growlingu a čistého vokálu je namixováno s přehledem.
Páni muzikanti, hoďte tam něco svižného a veselého, kytary ať závodí s klávesami. Dobré, to je ono. Trochu kýčovité jak ti Taliáni STAMINA. A kdo je ten starý pěvec v novém čepci? Ale, nebyl on u ROYAL HUNT? Dobře jste to skloubili, radost poslechnout.
V pátek nás čeká masivní exploze v podobě novinky německých kanonýrů, to se cítím oprávněn tvrdit už na základě luxusního čtyřpísňového EP, které obsahuje ten nejlepší melodický black / death s hnilobným pachem obinadel a lidského masa. Fans do haptáku!
A jsou zpět. Po dekádě odmlky. Opět rozjuchaní, lehce infantilní, ale hlavně maximálně kreativní a hraví. Deska, u které se prostě nejde nepohupovat do rytmu. Je v tom nezbedná nakažlivost.
Řecký instrumentální postrock, jenž koketuje s blackgazem, ambientem i cinematickou hudbou, který se nebojí ani klávesových ploch a piana. Fascinující vizuál skvěle odráží znepokojivost a melancholičnost jejich hudby.
Další španělský příspěvek do už nyní bohaté nadílky výborných doom metalových nahrávek letošního roku. „Espectres“ je klasický, dřevní a čistý doom, přesto stále velmi emotivní a prodchnutý krásně ponurou atmosférou.