OBSCURA - A Sonication
Slušné album, které ale nijak neohromí, obzvláště při srovnání s některými minulými počiny skupiny Steffena Kummerera, který prostě neumí udržet stabilní sestavu. Ale špatné to není. Stále je to technicky nadupaný death.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Divák: Aha, už jsem se lek´, tak to jo, takhle to jde, každopádně dík za info. A ten blok coververzí vlastně mohl bejt docela zajímavej...
předkapely2
Ano zvukovka byla odpoledne než se otevřela hala. A ano, digitální pult umožňuje udělat nastavení dle přání kapely, toto nastavení se uloží se do paměti a při vystoupení se jen "zmáčkne tlačítko" a pult se nastaví dle paměti, zvukař pak dělá jen korekce. Výměna kapel pak trvala cca 2minuty a mezitím moderátoři kapelu uváděli vykládali zajímavosti atd. Pro mě příjemné, vydržet nebyl problém tribut blok trval cca 90minut pak pauza pak arakain v jejich setu pauzy ... je to jako bys na festu sledoval 3 kapely po sobě
Teda, jestli tam bylo dejme tomu deset předkapel a každá měla patnáct minut zvukovku a pak zahrála jednu skladbu, tak smekám před každým, kdo to byl schopen vydržet. Nebo si to všechny kapely nazvučily před koncertem a při akci zvukař jen přepínal tlačítko toho kterého nazvučení... říkám velkou blbost?
Ať tak či tak, ani v jednom případě bych asi do Arakainu nevydržel...
předkapely
Vzhledem k tomu že jsem měl možnost se pohybovat v prostoru před i za podiem, tak to tu doplním. Ad.zvuk předkapely. Všechny kapely měly k dsipozici 10-15 minut na zvukovku. Každý si mohl nazvučit odposlechy a zvukař udělat venek. Vše se ukládalo do digitálního pultu, takže každá kapela měla na podiu zvuk takový jaký chtěla - co jsem se bavil tak se zvukem na podiu byli celkem na dané podmínky spokojeni. Venkovní zvuk - konrétně já jsem stál vlevo hodně vepředu a tam byl zvuk slušně čitelný. Jinde v hale nevím, ani jsem se nesnažil jinde prodrat. Je pravda že s upravou písní si většina kapel moc nepohrála, ale to se dalo trochu čekat. Ten Titanic to sice pojal po svém, ale mě to připadalo dost jalově zahrané. Dymytry stojí a padají na bubeníkovi. S Maierem je to metalová řezanice, bez něj to je zábavovka. Výpadek textu je trochu trapný, kor když to měl napsáno na zemi na "taháku". Ondrash byl zajímavý sestavou a dobře zahraný, víc asi není co hodnotit. Hodně (asi nejvíc) si s tím pohráli Ascendancy se skladbou Vir, dost upravené kytary/a, solo na klavesy i na kytaru, myslím že i pozměněný zpěv - to bylo hodně dobrý. Markýz John zněl taky jinak díky klávesám, ale ten výsledek byl rozpačitý nějak mi to nesedělo. Absolut Defers měli image podobnou jak dymytry, ale bez masek, ale to mi připadalo dost slabé. Zpěvák z Menhir má hodně hlas jak Toužimský, tak to znělo dost stejně jako originál, jen s jednou kytarou. Vitacit vzal jako záskok Horynu protože prý Křížek onemocněl a nemohl zpívat - slyšeno v zákulisí.
máš pravdu, ta původní se tam vloudila díky přítomnosti Z.Černého, přesněji mělo být nejlepší:)
Jenom poznámka k "letitému TITANICu v původní sestavě": na fotkách z koncertu je Žoro Enčev, který přišel až na druhé album. Původní sestava (pokud je původní ta, která točila "Metal Celebration") byla Černý, Horňák, Fric a Hanák...ale to je jen detail :)
Slušné album, které ale nijak neohromí, obzvláště při srovnání s některými minulými počiny skupiny Steffena Kummerera, který prostě neumí udržet stabilní sestavu. Ale špatné to není. Stále je to technicky nadupaný death.
Švédsko - země (taktéž) hard rocku zaslíbená. Stockholmská kapela patří k jeho mladším představitelům a na své třetí desce rozvíjí koncept předchůdců. Sedmdesátkami ovlivněný šťavnatý rockec, kterému vévodí ženský vokál a zručná instrumentace. Fakt baví!
Řečtí veteráni nejsou zrovna z výkladní skříně death/black melodického helénského metalu (na to tam mají zařízené jiné kádry) a album "Children Of Eve" přesně dokládá proč - tenhle "posluchačsky přátelský" tvrdý metal nepřináší pražádnou přidanou hodnotu.
Již předchozí album "Aria" u mě bodovalo pro technicky pojatou death šikovnost a zdravou dávku okázalosti, kterou Američan Alex Haddad na svém projektu předváděl. I další ještě o kus košatější, pompéznější a orchestrálně bohaté album má své kouzlo.
Extrémní podoba funeral/sludge doom metalu, debutové album německé kapely. Tahle nahrávka je jako zatuchlá, zahnívající stoka protékající opuštěným hřbitovem, která teče pomalu, velmi pomalu. Dá se do toho dostat, ale trvá to.
Italové a power metal bývá ošemetná záležitost. Ale tohle se i díky progresivní košatosti a vokální variabilitě příjemně poslouchá, a snad i proto, že mi to místy připomnělo umění starých EVERGREY.
Debutové album kapely, kde kytaru a mikrofon trápí Shelby Lermo z NAILS. Je to větší špína, hlouběji ponořené do bahna prašivého death metalu a také patřičně neotesané. Dojem trošku "kazí" krystalická produkce. Jinak ovšem rubanice bez dalších výhrad.
Vložit diskusní příspěvek