BODY COUNT - Merciless
David Gilmour popri melancholickom novom albume stíha aj trochu aktivizmu. V nepravdepodobnej spolupráci s BODY COUNT sa na gitare riadne odviazal do šesťminútového sóla. Skvelé!
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Recenzia na koncert TORR 1988 (Rude Pravo)
Kult násilí a smrti. Proč?
Rudé Právo Srpen 1988
Zfanatizovaní vlasáči, klátící se ve zmateném hluku vibrujících
reproduktorů, nepříčetným řvaním doprovázeli skeče hudebníků
heavymetalové skupiny v roztrhaných džínech a s nábojovými pásy kolem
boku. Ruce výhružně sevřené v pěst vyletovaly proti usínající obloze.
„HEIL! HEIL! HEIL!" rozléhalo se údolím amfiteátru.
Mezi pobíhajícími těly se zjevovaly bílé plenty, na kterých se v
závanech zvířeného vzduchu vlnily umrlčí lebky s upířími zuby, s
pěticípou hvězdou na čele a s obráceným krucifixem v levém uchu.
Překřížené hnáty a římské dvouramenné sekery, které byly symbolem
italských fašistů. Nesmyslně smíchané fašistické symboly se znaky
náboženské sekty satanistů, uctívačů ďábla. Ze scény někdo zakřičel
„Ku-Klux-Klan!".
Bezděky jsem se rozhlížel, kdy vzplanou ohnivé kříže a začne hon na
barevné. Opodál si zatím několik mladíků přivydělávalo nelegálním
prodejem kýčových plakátových reprodukcí.
Tato atmosféra nepochází ze srazů Punků, nebo skinheads (tzv. holé
lebky) v západním Německu, je z koncertu pražské méně známé amatérské
skupiny Törr, která 18. srpna vystupovala v Bratislavě. Zanechala tady
spolu se svými zfanatizovanými přívrženci navštívenku, nad kterou
soudný člověk rozpačitě kroutí hlavou. Co se to děje?
V textech písní, které Törr nabízí se stále objevuje smrt, hroby,
mrtvoly, beznadějnost, samota, pesimismus v útrpném čekání a vůbec
terminologie pochybných a zakázaných náboženských sekt.
V songu Zlej sen Törr zpívá: „Škvírou mýho hrobu světlo proniká. Cítím
hřích a zlo, když večer ulejhám. Kolem sebe zombi, atomovej déšť,
čarodějnic sabbath, proudy krve, lež". Jaký to má smysl?
„Má to být protest proti všem nešvarům naší společnosti", tvrdí
vedoucí skupiny Milan Háva.
Komise pražského kulturního střediska, před kterou Törr v listopadu
minulého roku úspěšně složil zkoušky, zřejmě nebere na vědomí, že
jejich texty jsou příliš ponuré a hudba dosti jednotvárná, jen místy
výrazná. Repertoár kapely neshledal závadným ani ONV Praha 10, který
Törr vydal povolovací dekret k samostatnému koncertování. Žádné
výhrady neměli rovněž hlavní dramaturg Bratislavského parku kultury a
oddechu, přímo odpovědný za ideový obsah písní vystupujících hudebních
skupin, a ONV Bratislava 1, který Törr povolil hrát v amfiteátru.
Nepochopitelný formalismus čtyř institucí.
Bratislavané vracející se večer 18. srpna ze zaměstnání viděli na
zastávce trolejbusů nedaleko amfiteátru asi deset fanoušků skupiny
Törr. Bez ostychu zde močili na chodník. Nepřekáželo jim, ani to, že
kolem šly matky s malými dětmi. I takový je asi projev protestu proti
nešvarům naší společnosti.
Ladislav Urban
100 lidí celkem slabé u nás ( město s 20 000 lidí) tam přišlo asi 50 fanouškoů téměř čehokoliv jenom né ToRRu:)
až na příšerný zvuk to ale nebylo zas tak zlé, na vyřvání a ožrání zcela ideální;)
David Gilmour popri melancholickom novom albume stíha aj trochu aktivizmu. V nepravdepodobnej spolupráci s BODY COUNT sa na gitare riadne odviazal do šesťminútového sóla. Skvelé!
Velmi solidní album, jak se to snad od arizonských veteránů už tak nějak dá i očekávat. Power s thrashem si na něm intenzivně a přátelsky ve známých pózách potřásají rukama a místy je to skutečně intenzivní, zejména tedy v první půli celé nahrávky.
Nová americká skupina poskládaná ze zkušených hudebníků na svém debutu hezky kombinuje svižný progresivní death s trochou té blackové černoty, notnou dávkou melodiky, chmurné atmosféry i nějaké té lehčí hitovosti. Šlape to po čertech dobře.
Už tady byly různé pokusy (i velmi úspěšné) propojit death metal s jinými žánry, ale nevzpomínám si, že by někdo až takto mohutně zfůzoval smrtící kov se sedmdesátkovým art rockem. Deska, která chce svůj čas a deska, o které se bude hodně mluvit.
Redakčný Schrödingerov paradox. Ak je Manatar sklamaný, môže to byť dobré. Rudi chváli - treba byť opatrný. Mari nehlási album roka. Fajn, že Aaron skúsil projekt mimo MDB – doposiaľ premárnená príležitosť. Výsledok ako tvrdší „One Second“ neurazí.
Další emoční zkrachovalec, co tíhu světa ventiluje skrze black metalový one-man projekt. Rockový základ, na který je nabaleno blackové vřeštění. Depresivní, chvílemi podivné, ale zajímavé. Jde o poněkud garážovou nahrávku, ale ty emoce jsou autentické.
Při prvním poslechu mi to sice připadalo jako když pejsek s kočičkou vařili dort, ale nakonec si to sedlo a je z toho opravdu příjemná krmě, sice hodně kořeněná všemožnými extrémy, ale chutná to skvěle.
Vložit diskusní příspěvek