BODY COUNT - Merciless
David Gilmour popri melancholickom novom albume stíha aj trochu aktivizmu. V nepravdepodobnej spolupráci s BODY COUNT sa na gitare riadne odviazal do šesťminútového sóla. Skvelé!
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Banskobystrickí gazdovia po piatich rokoch od vydania „Gazdovskej veselice“ dodali druhý dlhohrajúci album, zabalený do vydareného digipacku, keďže rozožraných fanúšikov už treba lákať na kadečo. „Exkluzívne“ prevedenie cédečka nie je našťastie to jediné, čo tu zaujme, hudba je stále prvoradá a možno povedať, že päť rokov vývoja a zmeny v zostave sa na novinke odzrkadlili dosť výrazne.
Veselica už v dobe vydania pôsobila ako skôr nie priam vážna vtákovina a hrubozrnná zábava, zabalená do zmesi death, thrash, black metalu a grind coru bez ambícií pozbierať ceny za hudobnícku a skladateľskú genialitu, skrátka rachot prevažne o srande, „hudobný aristokrat“ sa zakyslí, fanúšik nerieši, skočí do kotla a pár refrénov si aj zahuláka. Na poprednú pozíciu na domácej scéne to nebolo a pokiaľ ide konkrétne o Banskú Bystricu, najviac ma odtiaľ bavili SURGICAL DISSECTION.
GAZDASGRIND fungujú od roku 1998, ale prvou, pomerne dlhou etapou existencie sa aj podľa vlastnej biografie skôr prepíjali, debutový album vydali po 12 rokoch od založenia, druhý, aktuálny, po 17 „Zlo“ je teda dielom skoro „plnoletej“ kapely a pokiaľ ide o hudbu na albume, tá je v podstate dospelá. Na nahrávke sa popri dole uvedenej aktuálnej zostave (- Kubo) podieľali aj exčlenovia Pajko (vokály v niekoľkých skladbách) a Motaj (gitary).
Deväť skladieb očíslovaných 0 až 8 na prvé počutie zaujme veľmi solídnym hutným a výrazným, svojím spôsobom aj čistým zvukom. V umelohmotnej súčasnosti si na nahrávkach obzvlášť všímam zvuk bicích, za tento tu si Jozef zaslúži pochvalu. Zvyšok nástrojového vybavenia je takisto príjemne vyvážený, zvukový kabát „Zla“ je kompaktný, niektoré vokály sú možno trochu netradične vytiahnuté nad nahrávku.
Po hudobnej stránke sa tentokrát u GAZDASGRIND dá hovoriť o v podstate čistom, surovejšom, na náklepy bohatom death metale. Pravdupovediac, pri prvých vypočutiach som na ňom nič mimoriadne zaujímavého neobjavil, aj preto som celej veci dal čas, neodpíšem nahrávku len kvôli presýtenosti všetkým možným rachotením. Vyplatilo sa to, pri pozornejšom počúvaní klady vyplávajú na povrch. „Zlo“ neodkrýva nové hudobné obzory, ale je proste takou dobrou domácou istotou.
Death metal gazdov je ukotvený v 90. rokoch a povedal by som, že skôr na európskej scéne. V náklepových častiach si spomínam hlavne na Nemcov CASTIGATE, ale je tu aj viacero groovy momentov a takisto veľa temných gitarových harmónií na hranici čiernokovového sveta. Príjemne prekvapia viaceré melodické momenty, ktoré sa neobmedzujú len na sóla, a takisto občasné divoké, živelné a navrieskané pasáže trochu kanadského typu. Posledná skladba je skôr takým umca-umca úletom, ten zvyšok je death metal na solídnej úrovni.
Pokiaľ ide o vokály, spieva sa tu po slovensky a treba povedať, že spevu celkom rozumieť aj napriek tomu, že väčšinou ide v growlových a škriekaných polohách. Je to fajn zvlášť preto, lebo texty sú v booklete vysádzané skutočne miniatúrnym písmom. Textová stránka je vo všeobecnosti dosť ponurá, zaoberá sa hlavne stavmi beznádeje, dezilúzie a znechutenia súčasným svetom. Ako celok je „Zlo“ prinajmenšom slušne urobeným kusom extrémneho metalu s nadpriemernou dávkou domáceho ducha.
Prechod od veľmi ľudového humoru k dospelejším extrémnym metalovým formám je pre GAZDASGRIND rozhodne krokom vpred.
7 / 10
1. Pred zlom/Before Evil
2. Zlo/Evil
3. Zem nikoho/No Man’s Land
4. Bolesť/Pain
5. Budúcnosť/Future
6. Karmotrasenie/Karma Shake
7. Kaleidoskop klamstiev/Kaleidoscope Of Lies
8. Nenávisť/Hatred
9. Zlatá unca/Gold Ounce – bonus track
Zlo (2015)
Gazdovská veselica (2010)
David Gilmour popri melancholickom novom albume stíha aj trochu aktivizmu. V nepravdepodobnej spolupráci s BODY COUNT sa na gitare riadne odviazal do šesťminútového sóla. Skvelé!
Velmi solidní album, jak se to snad od arizonských veteránů už tak nějak dá i očekávat. Power s thrashem si na něm intenzivně a přátelsky ve známých pózách potřásají rukama a místy je to skutečně intenzivní, zejména tedy v první půli celé nahrávky.
Nová americká skupina poskládaná ze zkušených hudebníků na svém debutu hezky kombinuje svižný progresivní death s trochou té blackové černoty, notnou dávkou melodiky, chmurné atmosféry i nějaké té lehčí hitovosti. Šlape to po čertech dobře.
Už tady byly různé pokusy (i velmi úspěšné) propojit death metal s jinými žánry, ale nevzpomínám si, že by někdo až takto mohutně zfůzoval smrtící kov se sedmdesátkovým art rockem. Deska, která chce svůj čas a deska, o které se bude hodně mluvit.
Redakčný Schrödingerov paradox. Ak je Manatar sklamaný, môže to byť dobré. Rudi chváli - treba byť opatrný. Mari nehlási album roka. Fajn, že Aaron skúsil projekt mimo MDB – doposiaľ premárnená príležitosť. Výsledok ako tvrdší „One Second“ neurazí.
Další emoční zkrachovalec, co tíhu světa ventiluje skrze black metalový one-man projekt. Rockový základ, na který je nabaleno blackové vřeštění. Depresivní, chvílemi podivné, ale zajímavé. Jde o poněkud garážovou nahrávku, ale ty emoce jsou autentické.
Při prvním poslechu mi to sice připadalo jako když pejsek s kočičkou vařili dort, ale nakonec si to sedlo a je z toho opravdu příjemná krmě, sice hodně kořeněná všemožnými extrémy, ale chutná to skvěle.