Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Někdo káru táhne, někdo se veze. V případě holandských DELAIN není těžké jim jejich roli určit. Ale to by na druhou stranu nemusel být vysloveně negativní soud, kdyby na té káře byli vidět přes postranní bočnice. Toho se jim poštěstilo na posledních dvou deskách. Přišli se slušně odsýpající rockovou hudbou s několika podařenými hity. „We Are The Others“ byl už poměrně vyspělý rock/pop, který si určitou pozornost zasloužil, stejně tak jeho následovník.
DELAIN vznikli jako projekt klávesisty Martijna Westerholta, který až do roku 2001 působil ve WITHIN TEMPTATION. Odešel ze zdravotních důvodů krátce po vydání „Mother Earth” a do kapely se již nevrátil (jak na potvoru se zrovna krátce poté začaly kapele sypat peníze; jeho bratr Robert tam hraje dodnes). Chvíli poté začal dávat dohromady vlastní kapelu a o několik let později, již pod jménem DELAIN, vyšel debut „Lucidity”, na který si kromě zrzavé krásky Charlotte Wessels pozval i slušnou řadu hostů. Někteří s ním spolupracovali i na albech následujících, zmiňme třeba nepřehlédnutelného Marca Hietalu.
Na novém albu DELAIN pokračují tam, kde posledně skončili. Hrají líbivý melodický rock, ne nepodobný konkurenci vedené bratrem kapelníka. Oproti Sharonině partě jsou střízlivější v hutnosti studiové úpravy, orchestru a všemožné cukrové vatě. Avšak i DELAIN jsou místy přeslazení, především jejich pilotní singl „Stardust“ od dalšího poslechu spíš odrazuje. Naštěstí je album vyvážené a obsahuje i skladby, které se nepodbízejí a hezky šlapou kupředu. To je možná i hlavní výhoda DELAIN oproti jejich krajanům. Neutápí se ve zbytečné pompéznosti a neztrácí dynamiku. „The Human Contradiction“ je nenáročný poslech, který však svižně plyne a občas potěší příjemnou melodií. Hlásek Charlotty občas pro zpestření vystřídá některý z hostů (Marco Hietala, George Oosthoek nebo Alissa White-Gluz (čerstvá posila v ARCH ENEMY)). Charismatická zrzka si je vědoma svého rozsahu, její projev je sebejistý a netlačí se tam, kam nedosáhne. Hlavní slovo mají klávesy a kytary hrají spíš rytmickou úlohu, ale to je obecný symptom klávesistou vedených kapel.
Až na onu skutečnost, že se od minula DELAIN nikam neposunuli, o inovaci v jejich hudební škatulce nemluvě, působí nové album DELAIN veskrze pozitivním dojmem. Podobně jako „We Are The Others“ a „April Rain“ je i novinka příjemný pop/rock, který se neutápí ve studiových aranžích, ale sází na jednoduché písně. Dobře se poslouchá, ale hlubší stopu po sobě „The Human Contradiction“ nezanechá.
I napočtvrté to DELAIN ustáli se ctí. Nijak nevybočují z mantinelů svého žánru, ale na druhou stranu to, co dělají, dělají dobře. „The Human Contradiction“ není nic světoborného, ale poslouchá se příjemně.
1. Here Come The Vultures
2. Your Body Is A Battleground
3. Stardust
4. My Masquerade
5. Tell Me, Mechanist
6. Sing To Me
7. Army Of Dolls
8. Lullaby
9. The Tragedy Of The Commons
Diskografie
The Human Contradiction (2014) We Are the Others (2012) April Rain (2009) Lucidity (2006)
DALŠÍ INFORMACE
Vydáno: 2014 Vydavatel: Napalm Records Stopáž: 42:00
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.
Low-key scandi thriller o druhém největším vyšetřování v dějinách Švédska má pár dramaturgických botiček, ale svým důrazem na skvělé postavy a trpělivě budovanou atmosféru odhodlaného zoufalství dokáže ve finále trefit na solar. Silná a poctivá minisérie!
Krásno vyšlo včera, na výročie obety Jana Palacha. Ak chcete mať zimomriavky z počúvania slovenského metalu, čo najskôr si dajte tento prvý veľký domáci album tohto roka.
Nelze jimi pohrdat, musíte je milovat! Bezejmenná novinka nepřekvapí ve smyslu žánrových změn, ale přijde mi rafinovanější a propracovanější než kdy předtím. Rozhodně však ne na úkor intenzity a nekompromisního přístupu. Tady vše při starém a dobrém!
Už pár dnů mě trápí teploty, tak se nořím do hojivého babylonského bláta těchto Belgičanů. Ve své drone doomové přísnosti je to krásný, bezmála hřejivý delirický zážitek, který jedním dechem proklíná i povznáší, elegantně tančí i trpí v křečích.