Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
SERPENTINE PATH sa dali dokopy v minulom roku v New Jersey a v New Yorku, zrejme hlavne z dôvodu rozpadu sludge/doomových UNEARTHLY TRANCE. Tri štvrtiny zostavy – Jay Newman, Darren Verni a Ryan Lipynsky – tu predtým pôsobili a bude to aj jedným z vysvetlení, prečo po nich hneď skočili Relapse Records, ktorých zvykom je inak nabrať skôr skupiny, ktoré dlhé roky „dozrievali“ u iných vydavateľov. Štvrtým do partie je Brit Tim Bagshaw, ktorý desať rokov (1993 – 2003) pôsobil v stoner/doom metalových ELECTRIC WIZARD.
SERPENTINE PATH prichádzajú z lokalít, ktoré majú v názve slovo „nový“, ich hudba však novotou a odkrývaním nových, doteraz netušených dimenzií metalovej hudby rozhodne nedýcha. Už sludge a stoner/doomoví predchodcovia SP boli skôr o spracovávaní temných hudobných tém v tempách viac ako len rozvážnych a v rozvíjaní odkazov takých „praotcov“ ako BLACK SABBATH. SERPENTINE PATH však už vyslovene stáčajú kormidlo proti neľútostnému prúdu času a k ešte väčším extrémom.
Eponymný album nás vracia na začiatok 90. rokov minulého storočia, do čias, kedy sa ten najpochmúrnejší death metal stretol s ťažkotonážnym, valivým, často priam zhubne pomalým a pohrebne dôstojným doom metalom. SERPENTINE PATH by do tohto obdobia zapadli vynikajúco. Poviem to takto – ak vás súčasný doom(death) metal nebaví kvôli jeho „prečačkanosti“ a sludge je pre vás príliš „moderný“ a „nemetalový“, SP môžu byť východiskom z tohto nešťastia. Alebo takto – chýba vám album, akým bol pred vyše 20 rokmi „Forest Of Equillibrium“ od CATHEDRAL či „Into Darkness“ od WINTER? Tak potom mám pre vás radostnú novinu. Dlhohrajúci album troch Američanov a jedného Brita vám náladu tých čias prinavráti.
Aj napriek „rozumnej“ dĺžke materiálu – ani nie trištvrte hodiny - a stopáži jednotlivých skladieb- tam, kde ich SERPENTINE PATH majú osem, by klasici zvládli možno päť alebo šesť. Presne tu znie ten pochmúrny, záhrobný doom/death metal, plný zhubnej atmosféry zmaru a zániku. A to k tomuto „hudobnému cintorínu“ možno dodať, že až také pomalé tempá, akých sa tu niekoľko vyskytne, si nedovolili ani CATHEDRAL na debute. Rinčiaci, drsný zvuk znie aspoň tak starobylo, ako znenie klasických death/doomoviek – okrem CATHEDRAL (napr. ASPHYX, časy „The Rack“), nehovoriac o moderných nasledovníkoch typu HOODED MENACE, ktorí aj ako dosť hlboký underground znejú v porovnaní s týmto vyslovene „pekne“. Tu sa po zvukovej ani hudobnej stránke na krásu nehrá.
Nemilosrdný rachot s pochmúrnymi harmóniami, melodika, ktorá sa rozhodne nesnaží oslovovať masy – okrem gitár a bicích tu nič iné nie je, žiadne klávesy a podobné ozdoby, ktorým sa napr. nevyhol funeral doom. Takisto vokál je drsný ryk, podobný Dorrianovi na debute katedrály. Nič navyše, len klasika a dávny pochmúrny kumšt, ktorý sa tu podarilo exhumovať a oživiť.
1. Arrows
2. Crotalus Horridus Horridus
3. Bats Amongst Heathens
4. Beyond The Dawn Of Time
5. Obsoletion
6. Aphelion
7. Compendium Of Suffering
8. Only A Monolith Remains
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.
Low-key scandi thriller o druhém největším vyšetřování v dějinách Švédska má pár dramaturgických botiček, ale svým důrazem na skvělé postavy a trpělivě budovanou atmosféru odhodlaného zoufalství dokáže ve finále trefit na solar. Silná a poctivá minisérie!
Krásno vyšlo včera, na výročie obety Jana Palacha. Ak chcete mať zimomriavky z počúvania slovenského metalu, čo najskôr si dajte tento prvý veľký domáci album tohto roka.
Nelze jimi pohrdat, musíte je milovat! Bezejmenná novinka nepřekvapí ve smyslu žánrových změn, ale přijde mi rafinovanější a propracovanější než kdy předtím. Rozhodně však ne na úkor intenzity a nekompromisního přístupu. Tady vše při starém a dobrém!
Už pár dnů mě trápí teploty, tak se nořím do hojivého babylonského bláta těchto Belgičanů. Ve své drone doomové přísnosti je to krásný, bezmála hřejivý delirický zážitek, který jedním dechem proklíná i povznáší, elegantně tančí i trpí v křečích.