Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Cítíte se spokojeni? Vše vám vychází? Jste přesvědčeni o tom, že je na světě krásně? Chcete to změnit? Že ne! Pochopitelně. Toužíte však aspoň nahlédnout pod pokličku kladné odpovědi? Pokud ano, tak tu pro vás existuje pětatřicetiminutová exkurze pod názvem „The Harvest Floor”, pod kterou je podepsána kalifornská čtveřice CATTLE DECAPITATION. Od svého vzniku v roce 1996, kdy šlo nejprve o vedlejší projekt pološílených avagardistů z THE LOCUST, se podařilo vybudovat těleso, které si na poli hudebního extrému vydobilo značné renomé, a to i přes poměrně časté hráčské eskapády v sestavě. Skupina během své existence sbírá inspirace ze všech možných i nemožných hudebních výstředností a svojí činností tyto také pomáhá dotvářet a vyvíjet. Jejich třetí řadovka a zároveň debut u Metal Blade „To Serve Man” z roku 2002 svědčí o tom, že kapela má ambice a hlavně schopnosti oslovit i širší posluchačkou základnu. Jak již název formace naznačuje, kvartet se bude po koncepční stránce zabývat především tématy jakými jsou úpadek lidstva, ochrana zvířat před přirozenými stravovacími návyky člověka, kde je „Homo sapiens“ často stavěn do role jatečních druhů. K tomuto se váže i jedno z hlavních poznávacích znamení kapely a tím je častý „zpěv“ ve formě jakéhosi dobytčího ryku a to navíc v různě vycvičených polohách a odstínech, čehož je v bohaté míře využito právě u novinky. Kapela se otevřeně hlásí k vegetariánství. Pokud si, stejně jako jako já, nehodláte svůj přísun steaků odpustit, ale v rámci poznání se dokážete přenést i přes mírnější závan propagandy, tak byste měli být obdařeni vskutku pikantní krvavou hudební flákotou. Je však nutné degustovat opakovaně a každé z předkládaných deseti soust pěkně soustředěně poválet na sanicích. Jen tak se totiž objeví chutě, které by při fast food konzumaci zůstávaly skryté.
Výše zmiňovaný letošní počin bych přirovnal k červenému diplomu z oboru hudebního extrému. Samozřejmě, že můžete očekávat nářez na goregrindových základech. Avšak již pohled do kolonky hostujícich hudebníků a doprovodných nástrojů naznačuje, že servírovaná sekaná nebude žadný laciný bufetový model. Uvodní zásek a jeden z vrcholů alba „The Gardeners Of Eden” je pro dokreslení atmosféry zkázy mírně podsamplován a vyznačuje se, stejně jako většina sklabeb, různými breaky, kytarovými mini sóličky a souboji s rytmickým oddělením. Prostě lahůdka. Další skladbou využívající samply a klávesy je předoslední „The Harvest Floor”, která se klidně dá prohlásit za instrumentální, jelikož hostující pěvecká diva Jarboe svým atmosférickým pouze „hučením“ připravuje desku na finalní masakr v podobě „Regret & The Grave“, kde taktéž zanechává své hlasové stopy. K této skladbě vzniklo i působivé video, které dává mizantropické filozofii alba i vizuální podobu. Elekrické čelo je využito nejen u dvou předešle popisováných válů, ale i u „We Are Horrible People”, ve které jsou zapojeny i temné black metalové kytarové postupy. Můj osobní favorit „In Axestasy“ nemá žadné doprovodné kudrlinky a je to nejlepší reprezentant všech ostatních a neméně výborných death-grindových nápadů na této apokalyptické výpravě. Brilantní výkony všech instrumentalistů v takovémto maso-mlýnku jsou v tomto případě samozřejmou nutností, ale nemohu nezmínit střídmé, avšak vysoce efektivní kytarové nápady. Albu by možná slušel trošku ostřejší zvuk, za což jsem nucem ubrat půlku bodu. I přes tento nedostatek rozehráli řezničtí mistři ze slunné „Caligorenie“ svá letošní jatka ve velkém stylu a rozhodně vydali svoji nejpestřejší fošnu. Dokonce nachazím odvahu prohlásit, že budoucnoct death-gore-grindu by mohla být prorokována právě na této desce.
PS: CD je vybaveno 20 minutovou multimediální stopou dokumentující vznik nahrávky.
1. The Gardeners Of Eden
2. A Body Farm
3. We Are Horrible People
4. Tooth Enamel And Concrete
5. The Ripe Beneath The Rind
6. The Product Alive
7. In Axestasy
8. Into The Public Bath
9. The Harvest Floor
10. Regret & The Grave
Francouzská parta si za cíl snažení vytyčila instrumentální postmetalovou hudbu, kterou se snaží pojmout v maximální šíři. Koketuje tedy s lehkými postrockovými náladami i ponurou atmosférou doom metalu. K tomu výpady ke klasikům CULT OF LUNA. Povedené.
Při svém debutu pod "majorem" předvádějí WOLFBRIGADE svůj standard. Bylo už i lépe, ale mohlo být i hůř. Dominující pogo střídají vály v rychlejším středním tempu a prostě to klasicky dobře odsejpá. Častěji se však asi budu vracet ke starším nahrávkám.
Žádné johoho a rum. Vodní živel, to je tma, zima, utrpení. A tahle francouzská úderka nemrtvých námořníků to dobře ví. Proto drhne agresivní melancholický meloblack, který rázně komanduje kapitánka Adsagsona a její průrazný ječák. Valí to tvrdě jak vlny!
Druhý díl trilogie těchto Švédů je ukázkou silného prog metalu bez kompromisů. Jede se většinou s pořádnou razancí a v tempu, ale nechybí ani odlehčené pasáže. A jelikož provedení je bez chyby, včetně parádního vokálu, výsledek více než příjemný.
Klasický, ryzí a slušně nabroušený heavy/thrash metal jako z dob dávno minulých. Od Portugalců IN CHAOS se nedočkáme inovací, ale ani kompromisů. Velmi dobré retro album a vůbec nevadí, že pánové mají moc rádi METALLICU.
Návrat do starých časů švédského melodického death metalu mi v podání SARCASM připomněl okouzlení, které jsem svého času prožíval u desek SACRILEGE. Ale inspirací je zde více. Pohlazení na duši pro pamětníka deathmetalových devadesátek.
Velmi přesvědčivý death metal z Litvy. Spíše střední tempo, silově zasekávané riffy a hluboko posazený vokál evokuje starou severskou školu. Občas jako by se uctívali i CARCASS. Vydařená deska.