BODY COUNT - Merciless
David Gilmour popri melancholickom novom albume stíha aj trochu aktivizmu. V nepravdepodobnej spolupráci s BODY COUNT sa na gitare riadne odviazal do šesťminútového sóla. Skvelé!
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Odpusťte vy všichni, jež se pod Černými hrady klaníte Kolébkám svinstva. Vážně... Ale pro mě je na scéně JEDINÁ černočerná kapela, hrající opravdový symfonický black. A ty ostatní jsou pro mě jenom stíny, nic víc.
Císař je unikát už od svého monstrózního povstání ze dna mrazivé rakve... Jeho dech voní věčným sněhem a ledem, ale zároveň tají pekelný žár a nesnesitelně sirný odér. Jo, jakoby se Ihsahn a Samoth, tahle dvojice pekelných siamských dvojčat narodila někde mezi branami pekel a mrazivými pláněmi severu. A jakoby je odkojila hydra zvaná black metal mafia... Emperor je kapela nasáklá krví a zločinem, ale nač kopat do mrvol dávno zemí stravenými, vždyť tenhle pitaval má v malíku většina "sečtělejších" posluchačů černého kovu.
Mnohem důležitější je hudba samot(h)ná... která jako duše jejích tvůrců balancuje mezi ledem a žárem. V mrazivém biči poznáte Darkthrone nebo Mayhem, ale jakmile se přivalí monolit kláves, byť na tomhle opusu ještě nepříliš členitý, máte před sebou nedostižitelné symfonické antikristy, kteří pozvedli black metal k nebeské slávě. In The Nightside Eclipse je prvním z milníků na dlouhé cestě Císaře za černou korunou z trnů, je cítit nezaměnitelným pižmem dob, kdy se černokněžníci nerojili každým dnem, kdy byl black metal uzavřenou a pevně definovanou sektou. Z toho alba vane chlad, temnota a brutalita, to album je uhrančivé, jako oči Satanovy... Není zapotřebí zvát si bubeníky z Albionu, profláknuté symfonické orchestry, spoře oděné tanečnice - vše je uvnitř čarokrásných smrští, které nepoznají pozemského přemožitele.
Císař vás blahoskloně pozve za práh svojí říše, tady se rodí to, co později vynese mnohé na vrchol, ale také to, co v podání jiných navždy vyzní jenom jako bezelstný odvar, který by bez přidružených atrakcí ztratil na charismatu. Jenže charisma Emperor dříme JEN A PŘEDEVŠÍM v hudbě jako takové. Poslechněte si Empirial Live Ceremony a pochopíte, že to jde i bez šminek. Ta hudba byla, je a doufejme, že i bude úžasnou demonstrací geniality jejích tvůrců. Časem možná nabyla na větší rozmanitosti, ale Emperoru sluší jednoduché funebrální roucho Eclipsy, stejně jako extravagantní kabát IX Equilibrum. Pecky jako I´m The Black Wizard či cokoli z téhle fošny od začátku ke skonu nezestárly a jejich umrlčí kouzlo funguje i nadále. Vyžaduje to větší vypětí sluchového ústrojí než u všech těch tolik populárních maškarád, ale ten pocit souznění s pekelnou symfonií za ten pot stojí... Nechť jsou zažehnuty smolné pochodně! In Nomine Emperor...
Klasika na úsvitu černého kovu... Typická severská brutalita citlivě propojená s klávesami – kolika kapelám tak EMPEROR ukázali cestu! Po všech stránkách dokonalá předzvěst dalších císařských poselství, která od základu otřásla BM scénou.
1. Intro
2. Into The Infinity Of Thoughts
3. The Burning Shadow Of Silence
4. Cosmic Keys To My Creations & Times
5. Beyond The Great Vast Forest
6. Towards The Pantheon
7. The Majesty Of The Nightsky
8. I am The Black Wizards
9. Inn A Satana
Prometheus: The Discipline Of Fire & Demise (2001)
Empiral Live Ceremony (live) (1999)
IX Equlibrium (1999)
Thorns vs Emperor (1998)
Anthems To The Welkin At Dusk (1997)
Reverence (MCD) (1996)
As The Shadows Rise (demo) (1994)
In The Nightside Eclipse (1993)
Emperor (split s Enslaved) (1992)
Wrath of Tyrant (demo) (1992)
Datum vydání: Pondělí, 21. února 1994
Vydavatel: Candlelight records
Stopáž: 48:31
Produkce: Emperor + Pytten Studio: Grieghallen (NOR)
Hudebne "jenom" naznak veci pristich, ale co se tyce atmosfery, tak uz zasah do cerneho.
David Gilmour popri melancholickom novom albume stíha aj trochu aktivizmu. V nepravdepodobnej spolupráci s BODY COUNT sa na gitare riadne odviazal do šesťminútového sóla. Skvelé!
Velmi solidní album, jak se to snad od arizonských veteránů už tak nějak dá i očekávat. Power s thrashem si na něm intenzivně a přátelsky ve známých pózách potřásají rukama a místy je to skutečně intenzivní, zejména tedy v první půli celé nahrávky.
Nová americká skupina poskládaná ze zkušených hudebníků na svém debutu hezky kombinuje svižný progresivní death s trochou té blackové černoty, notnou dávkou melodiky, chmurné atmosféry i nějaké té lehčí hitovosti. Šlape to po čertech dobře.
Už tady byly různé pokusy (i velmi úspěšné) propojit death metal s jinými žánry, ale nevzpomínám si, že by někdo až takto mohutně zfůzoval smrtící kov se sedmdesátkovým art rockem. Deska, která chce svůj čas a deska, o které se bude hodně mluvit.
Redakčný Schrödingerov paradox. Ak je Manatar sklamaný, môže to byť dobré. Rudi chváli - treba byť opatrný. Mari nehlási album roka. Fajn, že Aaron skúsil projekt mimo MDB – doposiaľ premárnená príležitosť. Výsledok ako tvrdší „One Second“ neurazí.
Další emoční zkrachovalec, co tíhu světa ventiluje skrze black metalový one-man projekt. Rockový základ, na který je nabaleno blackové vřeštění. Depresivní, chvílemi podivné, ale zajímavé. Jde o poněkud garážovou nahrávku, ale ty emoce jsou autentické.
Při prvním poslechu mi to sice připadalo jako když pejsek s kočičkou vařili dort, ale nakonec si to sedlo a je z toho opravdu příjemná krmě, sice hodně kořeněná všemožnými extrémy, ale chutná to skvěle.