BODY COUNT - Merciless
David Gilmour popri melancholickom novom albume stíha aj trochu aktivizmu. V nepravdepodobnej spolupráci s BODY COUNT sa na gitare riadne odviazal do šesťminútového sóla. Skvelé!
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
O popularite ANATHEMY v stredoeurópskom regióne nemôže byť ani najmenších pochýb -- nie je divu, že návšteva gitaristu a klávesáka post-doomovej legendy z mesta BEATLES vzbudila vcelku slušný rozruch. Brnenská zastávka v réžii Toma Preka z Redblacku a Shindyho bola druhou v poradí na miniturné po Českej republike, Maďarsku a Slovensku.
V zvláštnom, komornom prostredí "Cinema And Music Pubu" Beseda, zasadeného medzi záhradné krčmičky v okrajovej časti Brna, sa akustický koncert začal s bezmála deväťdesiatminútovým oneskorením. Prvú polhodinku obstaral čerstvo ostrihaný ryšavec Danny spolu so Seanom Rooneym, teda dve tretiny projektu LEAFBLADE. Folkové duety s vokálnymi harmóniami nie nepodobnými tvorbe Simona a Garfunkela, inšpirované (textovo aj hudobne) stredovekým Albionom boli príjemným zahájením (takmer) unplugged večera. Sean pôsobil uvoľnene a v dobrej nálade; napriek tomu, že jeho skladby nikto nemohol poznať (debut ešte len výjde na Pattersonovom labeli Strangelight records) neustále komunikoval s usadeným obecenstvom rozkošnou zmesou angličtiny a prekvapivo pomerne slušnej češtiny.
V pražském Rock Cafíčku dva dny předtím to bylo neméně komorné. Málokdy se totiž na koncertech stává, že slyšíte, jak někomu zazvoní mobil ... První část hudební produkce mě osobně příliš neseděla. Nejsem příznivcem folku a ani koketování s tímto hudebním proudem mě příliš neoslovuje. Musím však ocenit uvolněnou a bezstarostnou náladu, která z dvojice protagonistů přímo číšela.
Nasledujúce temer dve hodiny boli venované hlavnej postave dňa -- charizmatickému Dannymu Cavanaghovi. Ťažko povedať, do akej miery vnímanie koncertu ovplyvňoval vzťah publika k ANATHEME a Dannymu ako jej súčasti. Pravdou je, že Dannyho set mal ďaleko k technickej dokonalosti. Efekt suplujúci druhého gitaristu opakovaním nahratej slučky sa občas ukázal ako tvrdohlavý spoluhráč -- a jeho strojová presnosť privádzala Dannyho trochu na tenký ľad, takže hlavne závery skladieb často končili v miernom zmätku. Drobné výpadky pamäti a ostatné technické zakopnutia však evidentne nikomu nevadili -- prostredie kultúrneho domu s neustále viac než dosť nasvieteným pódiom evokovali pololegálne koncerty "folkařov" z doby okolo roku 1989. Puto medzi interpretom a návštevníkmi sa evidentne nieslo v rovine istej duševnej spriaznenosti, a mám pocit, že aj keby Danny hral o triedu horšie, nikto by sa nesťažoval.
Ťažisko koncertu tvorili skladby z domovského prístavu bratov Cavanaghovcov, pokrývajúce rovnomerne éru od prelomovej dosky "Eternity" až po minuloročný zárez "A Natural Disaster". Jedným dychom treba povedať, že tvorba ANATHEMY obstojí aj v akustickom šate -- najmä skladby ako "Lost Control" či "Temporary Peace" sa zadierali pod kožu rovnako silne ako v košatejších štúdiových aranžmá. Danny celý koncert pôsobil ako "chlapec odvedľa" -- z trochu ostýchavého uvádzania piesní s upozorňovaním na ich skutočných autorov bolo cítiť veľký rešpekt a vnímanie seba samého hlavne len ako "pokorného" interpreta. Podľa očakávaní došlo na coververzie, okrem klavírnych "Imagine" Johna Lennona či "Fade Out (Street Spirit)" z repertoáru RADIOHEAD došlo aj na obligátnych "floydov", či prídavkovú "Stairway To Heaven" protometalových LED ZEPPELIN. Nadstavený čas odohral s Dannym znovu (tentokrát v pirátskej replike dresu Pavla Nedvěda navlečený) Sean Rooney, a na úplný záver odznel úryvok z "Vltavy" od Bedřicha Smetanu.
Druhá, ta podstatnější polovina vystoupení, byla už z mého pohledu úplně o něčem jiném. Danny přehrává i několik skladeb z mé neojblíbenější desky "Alternative 4"(1998) a pochopitelně se dostává i na novinku "A Natural Disaster". Jak už uvedl Thorn, produkce Dannyho Cavanaga měla k technické dokonalosti daleko. Mě osobně dost rušilo charakteristické "křupání" v reproduktorech během častých výměn nástrojů. Komorní atmosférou se nechalo ukolébat i (ne příliš početné) publikum, a tak se Dannyho snahy o burcování ke zpěvu nesetkávají s ohlasem. Výjimku tvoří jen dívčina stojící před námi, která se během "A Natural Disaster" alespoň nachvíli pokouší o zpěvákovu podporu. Narozdíl od brněnské štace, v Praze jsme se dočkali coveru IRON MAIDEN a pochopitelně dochází i na PINK FLOYD a jejich letitý hit "Wish You Were Here". Takže - příjemný večer ve společnosti příjemné muziky a pohodové atmosféry, což také není málo.
Celá show bola sympatickým vystúpením človeka, ktorému ani (na metalové pomery) slušná sláva nestúpla do hlavy. S rešpektom odohrané pôvodné skladby, a úctou (aj keď nie bezchybne) vystrihnuté covery dokázali udržať rytmus koncertu po celú dobu vystúpenia. Vcelku sa teda dá povedať, že návšteva Dannyho Cavanagha sa vydarila...
...jedinou neznámou je práve vyššie nastolená otázka o vnímaní totožného koncertu v podaní niekoho bezmenného -- ale načo si kaziť príjemný zážitok akademickými debatami.
Playlist (bez poradia a nároku na kompletnosť): Temporary Peace, Flying, Angelica, Fragile Dreams, Lost Control, One Last Goodbye, Pressure, A Natural Disaster, Are You There, Forgotten Hopes, nepomenovaná novinka [všetky ANATHEMA], Stairway To Heaven [LED ZEPPELIN], Imagine [John Lennon], Fade Out (Street Spirit) [RADIOHEAD], Comfortably Numb, Wish You Were Here [obe PINK FLOYD], Vltava [B. Smetana], Hope [ROY HARPER]
Pražský komentář: Dalas
David Gilmour popri melancholickom novom albume stíha aj trochu aktivizmu. V nepravdepodobnej spolupráci s BODY COUNT sa na gitare riadne odviazal do šesťminútového sóla. Skvelé!
Velmi solidní album, jak se to snad od arizonských veteránů už tak nějak dá i očekávat. Power s thrashem si na něm intenzivně a přátelsky ve známých pózách potřásají rukama a místy je to skutečně intenzivní, zejména tedy v první půli celé nahrávky.
Nová americká skupina poskládaná ze zkušených hudebníků na svém debutu hezky kombinuje svižný progresivní death s trochou té blackové černoty, notnou dávkou melodiky, chmurné atmosféry i nějaké té lehčí hitovosti. Šlape to po čertech dobře.
Už tady byly různé pokusy (i velmi úspěšné) propojit death metal s jinými žánry, ale nevzpomínám si, že by někdo až takto mohutně zfůzoval smrtící kov se sedmdesátkovým art rockem. Deska, která chce svůj čas a deska, o které se bude hodně mluvit.
Redakčný Schrödingerov paradox. Ak je Manatar sklamaný, môže to byť dobré. Rudi chváli - treba byť opatrný. Mari nehlási album roka. Fajn, že Aaron skúsil projekt mimo MDB – doposiaľ premárnená príležitosť. Výsledok ako tvrdší „One Second“ neurazí.
Další emoční zkrachovalec, co tíhu světa ventiluje skrze black metalový one-man projekt. Rockový základ, na který je nabaleno blackové vřeštění. Depresivní, chvílemi podivné, ale zajímavé. Jde o poněkud garážovou nahrávku, ale ty emoce jsou autentické.
Při prvním poslechu mi to sice připadalo jako když pejsek s kočičkou vařili dort, ale nakonec si to sedlo a je z toho opravdu příjemná krmě, sice hodně kořeněná všemožnými extrémy, ale chutná to skvěle.