NAILS - Every Bridge Burning
Rezavá a drásavá sedmnáctiminutovka, která v tempu polevuje až u poslední skladby. V čem ale nesleví je hutnost, tlak a brutalita, která je pro NAILS signifikantní. Po všech směrech povedené navázání na minulou desku.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Dvacet jedna minut. Ale jakejch. Grindcoreová klepačka EASTWOOD existuje na světě už jednu dekádu, ale s albem si dávala na čas. Chlapci zřejmě čekali, až posbírají dostatek materiálu alespoň na těch dvacet minut. Doplnit bych měl, že dvacet minut rovná se sedmnáct songů. Intenzivních, hrubých a útočných. Stop’n‘go mechanismy, powerviolence tah a grindcoreová přísnost. Zapomněl jsem na něco? Jo, na death metal, toho je tu také dost. Německo-francouzská továrna na kytarové šrapnely tu odvádí skvělou práci v tom, jak rychle album uteče, a vy jste lační po nášupu. Právě v těchto žánrech je ale dvakrát deset minut tak akorát. Album si zachovává tempo, integritu i pestrost.
S nahráváním kapela začala už v polovině roku 2018 a protáhlo se téměř do konce roku 2020. I přes to nemám pocit, že bych poslouchal něco nesoučasného. Tento typ hudby nestárne. EASTWOOD nedělají nic nového, jen své řemeslo dovádí k dokonalosti. Epileptické záškuby rytmů nás dovádí až někam k mathcoreovým vodám a stopky v nich jsou často naprosto miniaturní, ale úplně to stačí pro to, aby se deska provzdušnila. Plocha dvaceti minut je dost času, aby dokázali zaujmout a velmi málo na to, aby jen na chvilku nudili. Navíc v tom, jak do sebe tihle muzikanti kloubí styly a pohrávají si s nimi, je jedna velká přehlídka pestrosti té nejextrémnější hudby. Vedle lopaťáckých houpavých riffů tu stojí ty nejprůraznější klepačky.
V jejich hudbě najdete stopy po DROPDEAD, stejně tak blastbeaty a prvky novodobých technických náletů. „Antibiose“ působí špinavě, současně je ale velmi precizní v tom, jak přesně je zahrané. Všechny perkusivní výbuchy s miniaturními pauzami jsou na milimetr přesné a stejně precizně do nich sedí i kytara. To jde ruku v ruce s vizuálem, který na první pohled působí zrnitě, ale na ten druhý je to čistá, trochu minimalistická práce, ve které jsou použité jen tři barvy. Objevíte v něm fotku původně publikovanou Colleen Mangold, která se zabývá molekulární biologií na Pensylvánské univerzitě. To jsou EASTWOOD a jejich „Antibiose“. Na první shledání ne příliš přátelské album, které jde ale do hloubky a je po hudební stránce sofistikovanější, než se zdá.
Za poslední rok jsem neslyšel moc lepších grindových výplachů. „Antibiose“ je sociálně kritická erupce frustrace a naštvanosti, zabalená v tom nejhrubším opracování, které je v grindcore možné vyprodukovat. Horký kandidát na jeden z nejlepších koncertů letošního Obscene Extreme.
Sociálně kritická erupce frustrace a naštvanosti, zabalená v tom nejhrubším opracování, které je v grindcore možné vyprodukovat. Horký kandidát na jeden z nejlepších koncertů letošního Obscene Extreme.
8 / 10
1. Minutes Hate
2. Schall & Rauch
3. Anthropozentrische Kackscheiße
4. Reality Construction Kit
5. Algorithmus
6. Subtraktion
7. Bewusstseinsimplantat
8. Plastiglomerat
9. Das Ziel versperrt den Weg
10. Monoperceptose
11. Windmühlen
12. Downtown
13. Antibiose
14. Das Nichts am Ende des Tunnels
15. Weißes Rauschen
16. Lochfraß
17. Faser für Faser
Antibiose (2021)
-bez slovního hodnocení-
Rezavá a drásavá sedmnáctiminutovka, která v tempu polevuje až u poslední skladby. V čem ale nesleví je hutnost, tlak a brutalita, která je pro NAILS signifikantní. Po všech směrech povedené navázání na minulou desku.
Další alternativa pro příznivce BORKNAGAR je tato parta z Rocky Mountain. Sice nic převratného, ale jízda je to patřičně ostrá i melodická, plná hezkých momentů a přesvědčivé instrumentace. I střídání growlingu a čistého vokálu je namixováno s přehledem.
Páni muzikanti, hoďte tam něco svižného a veselého, kytary ať závodí s klávesami. Dobré, to je ono. Trochu kýčovité jak ti Taliáni STAMINA. A kdo je ten starý pěvec v novém čepci? Ale, nebyl on u ROYAL HUNT? Dobře jste to skloubili, radost poslechnout.
V pátek nás čeká masivní exploze v podobě novinky německých kanonýrů, to se cítím oprávněn tvrdit už na základě luxusního čtyřpísňového EP, které obsahuje ten nejlepší melodický black / death s hnilobným pachem obinadel a lidského masa. Fans do haptáku!
A jsou zpět. Po dekádě odmlky. Opět rozjuchaní, lehce infantilní, ale hlavně maximálně kreativní a hraví. Deska, u které se prostě nejde nepohupovat do rytmu. Je v tom nezbedná nakažlivost.
Řecký instrumentální postrock, jenž koketuje s blackgazem, ambientem i cinematickou hudbou, který se nebojí ani klávesových ploch a piana. Fascinující vizuál skvěle odráží znepokojivost a melancholičnost jejich hudby.
Další španělský příspěvek do už nyní bohaté nadílky výborných doom metalových nahrávek letošního roku. „Espectres“ je klasický, dřevní a čistý doom, přesto stále velmi emotivní a prodchnutý krásně ponurou atmosférou.