BODY COUNT - Merciless
David Gilmour popri melancholickom novom albume stíha aj trochu aktivizmu. V nepravdepodobnej spolupráci s BODY COUNT sa na gitare riadne odviazal do šesťminútového sóla. Skvelé!
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Nejdřív to vypadá, že to bude opravdu prima čtení. Autobiografie frontmana skupiny IRON MAIDEN, jak ostatně hlásá i obal téhle knížky, to je jistě svátek pro každého příznivce heavy metalu obecně a Železné panny zvlášť. Kdo z nich by si právě takové literární dílo nechtěl s chutí přečíst? Jak však kapitoly plynou, přestává si čtenář být jistý, zda je to celé skutečně o životním příběhu TOHO ZPĚVÁKA IRON MAIDEN nebo spíše o životě chlapíka, co je podle všeho trochu samorost a ze všeho navíc na světě miluje pilotování letadel. A krom toho, samozřejmě, taky zpívá v jedné metalové kapele.
Jsem si jist, že někteří ocení právě tohle. Že kniha navzdory zavádějícím nápisům na své titulní straně vypovídá daleko více o naposledy zmíněné části osobnosti Bruce Dickinsona, než o té, kterou znají a zbožňují milióny lidí po celém světě. Zčásti tomu i rozumím, vždyť ono to od sebe prostě nejde oddělit. Ale, probůh, kolik běhá po světě pilotů letadel a kolik zpěváků IRON MAIDEN?
A právě proto vnímám „Co dělá tenhle knoflík?“ tak trochu jako podvod na čtenáři, respektive na tom čtenáři, jemuž v hrudi bije pravé heavymetalové srdce. Protože, upřímně, asi bych se rozmyslel do téhle knihy investovat, kdybych věděl, že se v ní píše tak málo o IRON MAIDEN. A při tom to mohlo být tak bezvadné čtení, podané právě ústy vždy poněkud svojského Brucea, jenž by si – dle textu knihy soudě – rozhodně nebral servítky jako nějaká oficiální biografie kapely. Třeba historky o nevraživosti mezi Stevem Harrisem a Clivem Burrem v koncertních počátcích kapely či o tom, jaké tajemství zakopali Nicko McBrain a producent Martin Birch na golfovém greenu, jsou v tomhle směru naprosto jasným znamením a ještě u nich málem puknete smíchy. Bohužel však v knize zůstaly poměrně osamocené.
Jistě, sám Bruce v doslovu píše, že „kdyby se rozhodl do knížky zahrnout i vzducholodě, manželky, rozvody, děti nebo podnikatelské aktivity, blížil by se osmisetstránkovému tlustopisu“, a že „chtěl jen vyprávět dobrý příběh“. Jenže tady přichází otázka, jak se vlastně pozná dobrý příběh. Když se od knihy nemůžete odtrhnout a vracíte se k ní každou volnou chvilku, takže jí ve finále slupnete jako malinu? Přesně tohle se mi ovšem jako čtenářovi nestalo. Po prvotním nadšení, které mne u vyprávění drželo v podstatě pouze do opuštění SAMSON a nástupu do IRON MAIDEN, přišly první chvilky rozčarování, které se rozrostly až do původně zcela nepředstavitelného zjištění, že už mě vlastně ani pořádně nezajímá, co bude dál.
Pravda, čest výjimce, kterou tvoří závěrečné vyprávění o Bruceově boji s rakovinou, tady je jeho specifický vypravěčský styl na pozadí závažného tématu skutečně brilantní a kniha zde, možná i trochu paradoxně, dostává znovu spád. Ale promarněný potenciál už jí to bohužel nevrátí, třebaže na jejím začátku to ještě vypadalo úplně naopak. Zkus příště ten knoflík prostě nezmáčknout, Bruci.
Zkus příště ten knoflík prostě nezmáčknout, Bruci.
6,5 / 10
The Mandrake Project (2024)
Tyranny Of Souls (2005)
Chemical Wedding (1998)
Accident Of Birth (1997)
Skunkworks (1996)
Balls To Picasso (1994)
Tattooed Millionaire (1990)
-bez slovního hodnocení-
David Gilmour popri melancholickom novom albume stíha aj trochu aktivizmu. V nepravdepodobnej spolupráci s BODY COUNT sa na gitare riadne odviazal do šesťminútového sóla. Skvelé!
Velmi solidní album, jak se to snad od arizonských veteránů už tak nějak dá i očekávat. Power s thrashem si na něm intenzivně a přátelsky ve známých pózách potřásají rukama a místy je to skutečně intenzivní, zejména tedy v první půli celé nahrávky.
Nová americká skupina poskládaná ze zkušených hudebníků na svém debutu hezky kombinuje svižný progresivní death s trochou té blackové černoty, notnou dávkou melodiky, chmurné atmosféry i nějaké té lehčí hitovosti. Šlape to po čertech dobře.
Už tady byly různé pokusy (i velmi úspěšné) propojit death metal s jinými žánry, ale nevzpomínám si, že by někdo až takto mohutně zfůzoval smrtící kov se sedmdesátkovým art rockem. Deska, která chce svůj čas a deska, o které se bude hodně mluvit.
Redakčný Schrödingerov paradox. Ak je Manatar sklamaný, môže to byť dobré. Rudi chváli - treba byť opatrný. Mari nehlási album roka. Fajn, že Aaron skúsil projekt mimo MDB – doposiaľ premárnená príležitosť. Výsledok ako tvrdší „One Second“ neurazí.
Další emoční zkrachovalec, co tíhu světa ventiluje skrze black metalový one-man projekt. Rockový základ, na který je nabaleno blackové vřeštění. Depresivní, chvílemi podivné, ale zajímavé. Jde o poněkud garážovou nahrávku, ale ty emoce jsou autentické.
Při prvním poslechu mi to sice připadalo jako když pejsek s kočičkou vařili dort, ale nakonec si to sedlo a je z toho opravdu příjemná krmě, sice hodně kořeněná všemožnými extrémy, ale chutná to skvěle.