BODY COUNT - Merciless
David Gilmour popri melancholickom novom albume stíha aj trochu aktivizmu. V nepravdepodobnej spolupráci s BODY COUNT sa na gitare riadne odviazal do šesťminútového sóla. Skvelé!
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Jediná silverrocketí kapela na světě, která provozuje foodinstablog, se hlásí s třetí řadovkou. Pár věcí se nemění, stále je to umazaný typickou stříbřenkou a hluboko ve svém srdci noiserock, který koketuje se vším, co v garáži najdete. Oproti minulosti se klukům daří hledat mnohem hitovější momenty a celku velmi pomáhají melodický zpěvy. Ano, melodický – tedy v rámci možností. Nečekej árie, ale současně ani hrubé ukřičenosti, které zaznamenali na první desce. Hudba OR se kultivuje. Mnohem více se zabývá atmosférou a melodikou, na kterou je stále více zaměřena pozornost. Ačkoliv si OR ve zvuku stále udržují jakousi ušmudlanost, patrná je mnohem větší čitelnost a příklon k postrockovým plochám, které si hrají s dynamikou.
Dá se říci, že OR jsou minimalističtější, vzdušnější co se hutnosti týče, ale mnohem velkorysejší na poli skladatelském. V tomto ohledu cítím velký posun právě ve vokálech, kde se střídají vícehlasy, které se leckde doplňují a proplétají. Zapojují se přitom všichni tři aktéři. Současně je ale zpěvem poměrně šetřeno. To, že se otevřelo pole dalším výrazovým prostředkům, nezpůsobilo žádnou pěveckou tsunami, což je dobře. Vyniká tak textová stránka OR, které ryze instrumentální pasáže připraví potřebnou půdu pro to, aby text dostatečně vynikl. Tím více, že jakost poetiky se u OR nesnižuje.
Ačkoliv bylo album nahráno u Hromyho (FIVE SECONDS TO LEAVE, NOD NOD, …) v Low Resolution studiu, tak o mix a master se postaral bubeník František Šec, jehož ruka znatelně sáhla i do zvuku předchozí desky „Jaro“. Ve zvuku mám u OR silný pocit, že čím více se Franta a jeho kumpáni výsledným zvukem zabývají a sami ho tvoří, tím je výsledek lepší. „Smutný stroje“ jsou jednoznačně zvukově nejlepší deskou z arsenálu kapely.
Za zmínku tu stojí i obal LP, o který se postaral architekt Michal Tutter. Ona geometrická jednoduchost a techničnost v hudbě „Smutných strojů“ padá na úrodnou půdu. V současné záplavě domácí tvorby ji vidím jako jeden z nejpovedenějších vizuálů roku 2020.
OR natočili desku, která je dospělejší po všech stránkách. Je klidnější, ale současně palčivější a neztrácí nic z naléhavosti, kterou na mě tato trojka vždy tlačila. Jen toho tlaku už nedosahují neomalenou hrubostí, ale talentem vystavět skladbu, která vás dostane do kouta a když už v něm budete, tak vás tam ještě zadupe zpěv. Vím, že to píšu poslední dobou poměrně často, ale tento rok je u nás už teď pro nové desky nejsilnější za poslední dekádu. OR přihodili velmi výživné polínko.
OR rozvetli do krásy. Méně špíny, více skladatelského umu a dokonce zpěvy místo řevu.
8 / 10
Adam Šťasta
- guitar
Václav Orcígr
- bass
František Šec
- drums
1. Sklenice
2. Šedý dálky
3. Moře
4. Mrtvý děti
5. Lomy / vrásky
6. Oheň
7. Or
8. Stromy
Vydáno: 2020
Vydavatel: Silver Rocket
David Gilmour popri melancholickom novom albume stíha aj trochu aktivizmu. V nepravdepodobnej spolupráci s BODY COUNT sa na gitare riadne odviazal do šesťminútového sóla. Skvelé!
Velmi solidní album, jak se to snad od arizonských veteránů už tak nějak dá i očekávat. Power s thrashem si na něm intenzivně a přátelsky ve známých pózách potřásají rukama a místy je to skutečně intenzivní, zejména tedy v první půli celé nahrávky.
Nová americká skupina poskládaná ze zkušených hudebníků na svém debutu hezky kombinuje svižný progresivní death s trochou té blackové černoty, notnou dávkou melodiky, chmurné atmosféry i nějaké té lehčí hitovosti. Šlape to po čertech dobře.
Už tady byly různé pokusy (i velmi úspěšné) propojit death metal s jinými žánry, ale nevzpomínám si, že by někdo až takto mohutně zfůzoval smrtící kov se sedmdesátkovým art rockem. Deska, která chce svůj čas a deska, o které se bude hodně mluvit.
Redakčný Schrödingerov paradox. Ak je Manatar sklamaný, môže to byť dobré. Rudi chváli - treba byť opatrný. Mari nehlási album roka. Fajn, že Aaron skúsil projekt mimo MDB – doposiaľ premárnená príležitosť. Výsledok ako tvrdší „One Second“ neurazí.
Další emoční zkrachovalec, co tíhu světa ventiluje skrze black metalový one-man projekt. Rockový základ, na který je nabaleno blackové vřeštění. Depresivní, chvílemi podivné, ale zajímavé. Jde o poněkud garážovou nahrávku, ale ty emoce jsou autentické.
Při prvním poslechu mi to sice připadalo jako když pejsek s kočičkou vařili dort, ale nakonec si to sedlo a je z toho opravdu příjemná krmě, sice hodně kořeněná všemožnými extrémy, ale chutná to skvěle.