Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
O festivalu Burning men jsem poprvé četl v souvislosti se Šíleným Maxem a fenoménem steampunku. Podruhé mi o něm někdo vyprávěl na Obscene Extreme festivalu s tím, že obě akce na něj fungují jako jakýsi typ duševní očisty. Prostě být pár dní na místě, kde svět funguje trochu jinak. Naše planeta by prý byla lepším místem pro nás všechny, kdyby na jeden z těchto festivalů mohl zajet každý jeden obyvatel země alespoň jednou za rok. Něco podobného jsem neslyšel poprvé.
Když přední český módní fotograf Marek Musil objel s fotoaparátem Burning man v Nevadské poušti, vzbudilo to zájem. Na podzim roku 2016 proběhla první výstava fotek s tematikou Burning Mana.
Od té doby Marek navštívil i jak spřátelený izraelský Midburn, tak jihoafrický Afrikaburn a celou kolekci vydatně rozšířil. V současné době zbývá pár posledních dnů, kdy můžete fotografie vidět na výstavě nazvané World on Fire v Leica Galerii v Praze, na které jsou k vidění obrázky ze všech tří festivalů. A pokud nestihnete - nezoufejte. V květnu výstava jede výstava do opavské galerie a snad se objeví i na některých letních festivalech.
Vedle uměleckých instalací, kterých je na festivalu nepočítaně, jsou těžištěm výstavy portrétní fotografie, které jakoby vypadly z šíleného postapokalyptického světa, jemuž vládne George Miller. Účast má stále vzrůstající tendenci. V současnosti se na festivalu sejde už více jak 75.000 lidí a každý z nich je unikát.
A stojí výstava World of Fire za to? Jako miniaturní ochutnávka velkého fenoménu určitě ano. Byť je prostor malý a díky tomu i formát vystavovaných výjevů poměrně neuspokojivý. Mnohým fotografiím by větší formát rozhodně slušel a dokázal by vás vtáhnout do jejich světa. V tomto ohledu je možná lepší pořídit si fotografickou knihu, kde některé formáty jsou téměř stejné jako na výstavě.
Více než to všechno vás to ale jen namlsá, protože pokud alespon trochu ujíždíte na Mad Maxovi, tohle musíte zažít. Lístky ale nejde jen tak koupit a když už, tak si připravte něko kolem pětiset. Dolarů.
Švýcarští přízrakové epického BM překvapivě opouštějí barvy a filozofování ve jménu černobílé pocty kruté kráse horstev své domoviny. Je to vrstevnaté, majestátní, syrové, prodchnuté prvky folku. Jeden z BM vrcholů roku? Jsem nakloněn tomu věřit!
Irský "rezavý" sludge vyšperkovaný parádním chraplákem. Dusivá těžká deka páchnoucí zatuchlým smradem nemytých opilců, unavený hlahol venkovské krčmy těsně před zavíračkou a ranní střízlivění. To vše z téhle hudby cítím. Ani nevím proč.
Zásadní průkopníci melodického DM mimo Skandinávii vydali (znovu) slušnou řadovku. Tentokrát je ostřejší, průraznější a disponuje silnějšími vibes pozdních AT THE GATES. "Shadowreaper" vkusně zachycuje unikátní atmosféru poloviny devadesátek. Nostalgické.
Velmi poctivý debut. RITUAL FOG zasvětili svá srdce OSDM, nicméně stejně tak rádi mají i thrashmetalové vsuvky. A dokonce ani bažinaté doomové pasáže jim nejsou cizí. Za "But Merely Flesh" jsou cítit ASPHYX nebo BOLT THROWER. Vskutku zábavná půhodinka.
Třináct let trvalo Američanům EVER FORTHRIGHT, než přišli s pokračováním překombinovaně zmateného debutu. Napodruhé už své djentové manýry ukočírovali lépe, takže je "Techinflux" působivější. Nicméně stále nic světoborného. Navíc opět zbytečně dlouhé.
Hodně pompy narvali Finové do svého deathcoru, takže se jejich úderná hudba rozplizla v blackově melodické atmosféričnosti a pseudosymfonické načančanosti. Stále to ale má tah na bránu a úplně marné to není, asi záleží na náladě posluchače.
Německý postrock, který rád experimentuje s psychedelickými podtóny, shoegazem, space rockem nebo krautrockem. Deska, která je nenáročná na poslech, ale velmi příjemně plynoucí a zajímavá ve výrazech i kombinaci hudebních stylů.