Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
To, že je Japonsko v rámci postrockové hudby velmoc, která stvořila legendy typu MONO nebo BORIS, asi není zapotřebí připomínat. Půjdeme-li od Japonska na západ, tak i u jejich západních sousedů se dá najít spousta zajímavých kapel typu jihokorejských JAMBINAI. Pokud bychom šli západně ale dál, dokázal bych se opřít jen o jedno jméno. O nějaké čínské postrockové kapele jsem poprvé slyšel až v roce 2013, kdy WANG WEN vydali svůj split se švédskými instrumentálními čaroději z PG.LOST. Vzhledem k tomu, že v lednu zahrají na Strahovském kopci, si dovolím připomenout jejich sedmé studiové album.
Od roku 2003, kdy vydali první album, WANG WEN ušli dlouhou cestu. Od kapely, která vyznávala víceméně tradiční postrockové vzorce, vyrostli ve velmi svojský hudební samorost s mnoha přesahy, ve kterém na poslední desce nalézám odkazy na ty, kteří svoji cestu hledají v méně probádaných prostorech, jako YNDI HALDA nebo GODSPEED YOU! BLACK EMPEROR. Zdaleka nejen to, mnohdy máte pocit, že posloucháte experimentálnější a minimalističtější verzi Ennio Morriconeho nebo modernější PINK FLOYD. Miluji kapely, jejichž hudba sama vám vede fantazii a působí jako zvukomalba nebo příběh a tohle je přesně ten případ.
Výrazové prostředky WANG WEN se v současnosti neomezují jen na kytaru, basu a bicí, ale uslyšíte tu smyčce, samply, trubku… A vše jsou schopni na sebe vrstvit a skládat s tím, že každou chvíli nalézáte instrumentální zajímavé nápady, hravost i místa, která s vámi pohnou po citové stránce. Jen málokdy dochází k nějakým bouřlivým erupcím, ale oč vzácnější tato místa jsou, o to jsou drtivější. Pokud hledáte zajímavý objev, který se trochu vymyká šablonám, tak s poslední deskou WANG WEN nesáhnete vedle.
Chutná jednohubka pro skalní příznivce. FATHER BEFOULED už přes patnáct let zasahují tam, kde je třeba ukojit poptávku po tvorbě ranných INCANTATION. Příjemné EP, které akcentuje spíše jednodušší stránky kultovní „pillardovské“ éry americké legendy.
Rezavá a drásavá sedmnáctiminutovka, která v tempu polevuje až u poslední skladby. V čem ale nesleví je hutnost, tlak a brutalita, která je pro NAILS signifikantní. Po všech směrech povedené navázání na minulou desku.
Další alternativa pro příznivce BORKNAGAR je tato parta z Rocky Mountain. Sice nic převratného, ale jízda je to patřičně ostrá i melodická, plná hezkých momentů a přesvědčivé instrumentace. I střídání growlingu a čistého vokálu je namixováno s přehledem.
Páni muzikanti, hoďte tam něco svižného a veselého, kytary ať závodí s klávesami. Dobré, to je ono. Trochu kýčovité jak ti Taliáni STAMINA. A kdo je ten starý pěvec v novém čepci? Ale, nebyl on u ROYAL HUNT? Dobře jste to skloubili, radost poslechnout.
V pátek nás čeká masivní exploze v podobě novinky německých kanonýrů, to se cítím oprávněn tvrdit už na základě luxusního čtyřpísňového EP, které obsahuje ten nejlepší melodický black / death s hnilobným pachem obinadel a lidského masa. Fans do haptáku!
A jsou zpět. Po dekádě odmlky. Opět rozjuchaní, lehce infantilní, ale hlavně maximálně kreativní a hraví. Deska, u které se prostě nejde nepohupovat do rytmu. Je v tom nezbedná nakažlivost.
Řecký instrumentální postrock, jenž koketuje s blackgazem, ambientem i cinematickou hudbou, který se nebojí ani klávesových ploch a piana. Fascinující vizuál skvěle odráží znepokojivost a melancholičnost jejich hudby.