BODY COUNT - Merciless
David Gilmour popri melancholickom novom albume stíha aj trochu aktivizmu. V nepravdepodobnej spolupráci s BODY COUNT sa na gitare riadne odviazal do šesťminútového sóla. Skvelé!
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Nikdy sem nic podobného neviděl. Zapomeňte na vojína Ryana a podobné filmy z druhé světové války. Tady ve své podstatě nejsou hrdinové, se kterými byste se sžili a není tu vlastně ani nijak zvlášť konstruovaný příběh. Tento biják vás dostane zcela jinými zbraněmi. Při žádném filmu jsem neměl ten pocit, že je válečné běsnění tak blízko, a že je to, co se děje, tak reálné. Jestliže kinosál při prvních deseti sekundách ještě lehce hučel, od první minuty už ani nedutal a vydrželo mu to až do konce.
A o čem, že to celé je? Celý film se snaží věrně vylíčit situaci, kdy se královská armáda stahuje před fašisty a na plážích města Dunkerk stepuje 350.000 vojáků britských expedičních sborů čekajících na evakuaci. Díky mělkým vodám se však žádná velká loď nedokáže dostat k městu, první den uniká jen 7.000 vojáků, což je něco kolem dvou procent. Luftwaffe se navíc daří jak potápět lodě, tak decimovat vojáky na plážích. Velké vojenské lodě tedy odplouvají. Situace se zdá být bezvýchodná. V tu chvíli vyplouvá z Británie ta nejpodivnější vojensko-záchranná flotila novodobé válečné historie. Jsou v ní jachty boháčů i umouněné remorkéry z Temže.
Mobilizovaných civilních lodí se nakonec dalo dohromady 861. Netradiční příběh z druhé světové války. Nikoliv příběh o vítězství nebo prohře, ale film o beznaději, nervozitě a čekání na útěk. Film si drží tři zajímavě pojaté časové osy, které se v různou dobu prolnou. V tomhle je celkem unikátní a chvilkami se musíte soustředit, abyste si uvědomili, kdy se události vlastně dějí. Další zajímavostí je určitá patina a celkem dost přirozené světlo, které tento biják má. Jakoby se občas ani nepřisvěcovalo. Tím dostává ještě reálnější podobu.
Po technické stránce nelze nezmínit i zvukovou kulisu, která je místy burácivá a splývá se zvukovými efekty, jindy jen podporuje atmosféru. Atmosféra je tu vlastně to hlavní. Film je ve své podstatě jen sbírkou nesmírně působivých obrazů války, kterou vás provází pár postav, o kterých toho moc nevíte. Nejde o to rozumět postavám, jde o to pocítit situaci stovek tisíc vojáků v bezvýchodné situaci téměř na vlastní kůži, a to se daří.
Z Dunkerku v tom, jak přistupuje k postavám filmu i k situacím, které se tu dějí, přímo čiší chlad, odosobnělost a sterilnost. Kupodivu tento celkem důležitý atribut filmu nejde proti tomu, aby to pro diváka byl menší zážitek. Naopak. Podařilo se tu vykreslit válečnou destrukci v jejích důležitých obrysech. Režisér Nolan v tomto ohledu dokazuje, že dokáže velmi neokoukaně a s dost velkou odvahou zpracovat i film, který nemá silné promyšlené vyprávění nebo fantaskní vklad. Rozhodně unikát.
Zapomeňte na vojína Ryana.
8,5 / 10
Velká Británie / Nizozemsko / Francie / USA, 2017, 106 min
Režie: Christopher Nolan
Scénář: Christopher Nolan
Kamera: Hoyte Van Hoytema
Hudba: Hans Zimmer, Benjamin Wallfisch
Hrají: Tom Hardy, Cillian Murphy, Kenneth Branagh, Mark Rylance, Harry Styles, Aneurin Barnard, Jack Lowden, Fionn Whitehead, Will Attenborough, James D'Arcy, Brian Vernel, Barry Keoghan, Elliott Tittensor, Charley Palmer Rothwell, Adam Long, Bobby Lockwood, Damien Bonnard, Jochum ten Haaf, Tom Glynn-Carney, Michael Caine
..neskutočný bullshit plný toľkých historických nepresností, že to je niečo neskutočné. Ten pol bod navyše, je za niektoré efekty a reálne Spitfire.
David Gilmour popri melancholickom novom albume stíha aj trochu aktivizmu. V nepravdepodobnej spolupráci s BODY COUNT sa na gitare riadne odviazal do šesťminútového sóla. Skvelé!
Velmi solidní album, jak se to snad od arizonských veteránů už tak nějak dá i očekávat. Power s thrashem si na něm intenzivně a přátelsky ve známých pózách potřásají rukama a místy je to skutečně intenzivní, zejména tedy v první půli celé nahrávky.
Nová americká skupina poskládaná ze zkušených hudebníků na svém debutu hezky kombinuje svižný progresivní death s trochou té blackové černoty, notnou dávkou melodiky, chmurné atmosféry i nějaké té lehčí hitovosti. Šlape to po čertech dobře.
Už tady byly různé pokusy (i velmi úspěšné) propojit death metal s jinými žánry, ale nevzpomínám si, že by někdo až takto mohutně zfůzoval smrtící kov se sedmdesátkovým art rockem. Deska, která chce svůj čas a deska, o které se bude hodně mluvit.
Redakčný Schrödingerov paradox. Ak je Manatar sklamaný, môže to byť dobré. Rudi chváli - treba byť opatrný. Mari nehlási album roka. Fajn, že Aaron skúsil projekt mimo MDB – doposiaľ premárnená príležitosť. Výsledok ako tvrdší „One Second“ neurazí.
Další emoční zkrachovalec, co tíhu světa ventiluje skrze black metalový one-man projekt. Rockový základ, na který je nabaleno blackové vřeštění. Depresivní, chvílemi podivné, ale zajímavé. Jde o poněkud garážovou nahrávku, ale ty emoce jsou autentické.
Při prvním poslechu mi to sice připadalo jako když pejsek s kočičkou vařili dort, ale nakonec si to sedlo a je z toho opravdu příjemná krmě, sice hodně kořeněná všemožnými extrémy, ale chutná to skvěle.