DYSRHYTHMIA - Coffin of Conviction
Instrumentální progrock převrácený na ruby. Parádní náladová deska plná technických fines s typickým svojským rukopisem Colina Marstona, který na posledních dvou deskách střídá basu s druhou elektrickou kytarou.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
„Heavy metal žije.“
„Heavy metal nezemřel.“
„Heavy metal je s námi.“
Věru úsměvná to hesla, chtělo by se říci, v případě novinky amerických nestorů tohoto skomírajícího žánru ARMORED SAINT však nabírají reálné kontury. Šestá řadovka „Win Hands Down“ totiž velmi důrazně promluvila do žánrové kroniky a v celé své nahotě ukázala, jak zdánlivě ošuntělými zbraněmi sejmout pár divokých hus(listů).
Přiznám se, ARMORED SAINT nikdy nepatřili do mého zorného pole. Výjimkou budiž oslavovaná nahrávka „Symbol Of Salvation“, která i díky zdejším sobotním retrodýchánkům mé pozornosti nestihla uniknout a považuji ji za velice zdařilou. Zásadní informaci, že se po vyhazovu a nedůstojném nakládání s frontmanem ANTHRAX Johnem Bushem rozhodl sám principál oprášit dávno zašlou slávu bývalých heavymetalových hvězd, jsem úspěšně minul a proto mi i předchozí návratová deska „La Raza“ proklouzla mezi prsty.
O to je větším a milejším překvapením je setkání s „Win Hands Down“. Album kapelu nacházející se v nejlepších letech ukazuje jako ryze současnou, narvanou elánem, svěžími nápady a pořádnou zásobou nakažlivých melodií. Ty bývají v posledních letech nedostatkovým zbožím, přestože v hodnocení heavymetalové desky zaujímají zásadní roli.
ARMORED SAINT od úvodního hvizdu nedávají prostor k výdechu, pumpují to do vás s mladickou vervou a odhodláním. Jedna hymna střídá druhou, všudypřítomná a za ta léta nashromážděná energie je zde víc než patrná. I ten největší skeptik musí nad tímto počínání uznat, že se tady nehraje na nějaké plnění norem, a že si zkrátka páni v letech dali záležet, aby jejich šestý počin měl být zač oceněn. Též produkce, vhodně zvolený kompromis mezi čitelností a přirozenou nabroušeností, tomuto pocitu napomáhá.
Hvězdná sestava se pod taktovkou Joeyho Very od minulé desky definitivně semknula, dala se do dobré nálady a přichystala padesát minut kvalitní metalové zábavy, která je prosta zaprděných melodií, křečovitých sól či jakékoliv formy senility. Album pochopitelně táhne především bravurní výkon Johna Bushe, pějícího s obrovskou fazónou a vrozenou lehkostí. Snad by se dalo říci, že se jedná o jeho životní výkon, ale to by příznivci ANTHRAX neradi slyšeli, že? Na druhou stranu, pokud vám až doteď unikal smysl valících se salv superlativů na hrdlo slavíkovo, proč to nepřehodnotit právě na tomto místě?
Devět vzácně vyrovnaných skladeb přetéká pozitivní atmosférou, vládne šlapavou rytmikou, mrazí chytrou prací pánů šestistrunníků a dojímá úchvatným hlasovým fondem Johna Bushe. Heavy metal jako řemen a jedno z nejpříjemnějších překvapení tohoto roku. To je „Win Hands Down“ od ARMORED SAINT.
Jasný důkaz o tom, že vyhazov Johna Bushe z ANTHRAX měl smysl.
8 / 10
John Bush
- vokály
Jeff Duncan
- kytary
Phil Sandoval
- kytary
Joey Vera
- baskytara
Gonzo Sandoval
- bicí
1. Win Hands Down
2. Mess
3. An Exercise In Debauchery
4. Muscle Memory
5. That Was Then, Way Back When
6. With A Full Head Of Steam
7. In An Instant
8. Dive
9. Up Yours
Win Hands Down (2015)
La Raza (2010)
Nod To The Old School (2001)
Revelation (2000)
Symbol Of Salvation (1991)
Saints Will Conquer (1988)
Raising Fear (1987)
Delirious Nomad (1985)
March Of The Saint (1984)
Armored Saint (EP) (1983)
Vydáno: 2015
Vydavatel: Metal Blade Records
Stopáž: 51:00
Produkce: Joey Vera
Je to mrdka.
Instrumentální progrock převrácený na ruby. Parádní náladová deska plná technických fines s typickým svojským rukopisem Colina Marstona, který na posledních dvou deskách střídá basu s druhou elektrickou kytarou.
Přiznávám, že je to dle očekávání trochu oříšek. Chybí mi ta hravost starších alb. Tohle je víc komplikované a náročné, než bych si přál, byť další poslechy postupně zvedají tu oponu počáteční nepřístupnosti. Dobrá deska je to určitě, uvidíme jak moc.
Norský instrumentální prog metal, který využívá djentové manýry, přesto se neutápí v této stylové kaši. Silně vystupující basové linky "tvrdí" výraz a rezonují s kytarovými vyhrávkami. Sóluje se hodně často, takže trochu exhibice. Ale špatné to není.
Veteráni NWOBHM s omlazenou sestavou dávají najevo, že se s nimi musí ještě pořád počítat. A proč by také ne, když dnešní doba tak přeje oldschoolu? Nečekejte ovšem žádnou ostrou břitvu, album nabídne spíše jemnější sound a příjemný hardrockový feeling.
Gavin Harrison (THE PINEAPPLE THIEF, ex-PORCUPINE TREE) spolu s Antoine Fafardem stvořili již druhou porci instrumentální hudby bloumající kdesi v oblasti fúzí prog rocku s dalšími vlivy. Opět zajímavé, pro někoho možná i víc něž to.
I takové desky jsou třeba. Death metal s antracitovou aurou, jenž zatrhává všechna základní žánrová políčka. Ale žádné doplňkové. Nepřekvapí, nepřinese nic nového, přesto pobaví. Pokud máte chuť na výživnou jednohubku, GRAVE SERMON jsou vám k službám.
Dokud je to černý modrooký Rambo vs zkorumpovaný maloměstský policejní aparát, funguje to skvěle. Jakmile to zkomplikuje thriller o spravedlnosti a svědomí, začne se to drolit. Nakonec bohužel spíš slow než burn, i když na poměry streamů okej.