Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Znalci poměrů jistě zpozorněli a vědí, že pod názvem BOSNIAN RAINBOWS se neskrývá žádné balkánské homosexuální lobby, ale jedna z nových kapel hlavního mozku kapel THE MARS VOLTA a AT THE DRIVE IN Omara Rodriguez-Lopeze. Zajímavostí budiž, že kapela se dala do kupy ve městě, kde tento portorikánský hudební génius vyrostl – tedy v divokém El Pasu . Tentokráte dokonce s půvabnou zpěvačkou Teri. Ano, se zpěvačkou. Nečekejte proto šílené, ze řetězu utržené dobrodružství, ve kterém se mezi řádky střídá maniakální sjetost a nepřekonatelné absťáky, ale spíše alternativní rockovou zajímavost, řízlou postpunkem a hodně specifickou atmosférou. Tuto svou polohu Omar již vlastně lehce poodhalil u MARS VOLTA na albu „Noctourniquet“.
Ani tady se ale Omar nedokáže osvobodit od pro něj typické psychedelické úchylnosti, která dodává BOSNIAN RAINBOWS naprosto unikátní aroma. To je hustě nasáté nejen v kytarách, ale hlavně v halucinogenních klávesách a aranžích, které prostě chtě nechtě mají onen boží omarovský zfetovaný feeling, tentokrát však pevněji usazený do rockových kolejišť.
Celkem chápu, že tento typ rockové progrese rozhodně nebude pro každého. Z mého pohledu ale jde o jednu z nejzajímavějších rockových nahrávek poslední doby, která svým přístupem objevuje spoustu nových a dosud málo probádaných koutů něčeho, čemu klidně můžeme říkat alternativní rock.
Rumunský doom metal s hlasem tak hlubokým, že i basa je proti němu mandolína. O to výraznější je, když mu do duetu hraje flétna. Jde ovšem o kvalitní nahrávku, kapelník svého času bubnoval u SHAPE OF DESPAIR a lecčemu se tam přiučil.
Hezky uchopil Mark Tremonti nové album. Často jako by dominantně riffující kytara sváděla souboj s jeho přesvědčivým vokálem. Důrazné a současně melodické album, které je možno definovat jednoduchým konstatováním - moderní a přesto klasický heavy metal.
Tohle album ukazuje, že zřejmě nejen samotná skupina, ale i vlastní jednoduše melodický deathmetalový styl se zdá značně vyčerpaný, alespoň pokud se dělá takto klišovitě, jako to předvádí současní THE BLACK DAHLIA MURDER. Hodně vlažné je to.
Obávám se, že tohle je jediná filmová verze Homéra, kterou jsem potřeboval vidět. Není bez chyb, ale tahle pomalá, temná a rozbolavělá věc dokáže zasáhnout na komoru. I proto, že vysekaný Ralph Fiennes je dokonalý Odysseus. Komorní drama o vině a PTSD.
Tato mladá švédská skupina v sobě nese esenci rockového pravěku 70. let stejně jako dravou razanci devadesátek a garage rockovou neurvalost. Občas i hitový potenciál, co mi připomněl pecky od THERAPY?. Výborné retro.
Pro poslech italského power metalu se člověk vždy musí zaštítit ochrannými kouzly. Kupodivu to není nutné pro poslech této party. Projev je civilní, více se opírá o instrumentální výkony inklinující k progu, k tomu zajímavý vokál. Slušné.
Z podzemí Věčného města vzešla tahle gothic/doom parta, která si za vzor bere švédské DRACONIAN a další podobné spolky. Příjemná melancholická záležitost, která na hodinu čas poněkud zpomalí.