Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Doufám, že nebudu prohlášen za kacíře, pokud napíšu, že novinka těchto rockových alternativců z Finska, vydávajících pod stájí Lifeforce Records, stojí někde mezi současnou tváří kultovní ANATHEMY a švédských náladotvůrců z KATATONIE. Nenapadá mě přiléhavější vyhranění teritoria, po kterém se THE CHANT pohybují. Pomalu tekoucí kytarovka si lebedí v melancholickém rozpoložení a nenápadných melodických postupech, které si člověk rychle oblíbí. Pokud hledáte nekonfliktní podzimní kytarovku plnou teskných vybrnkávaček a klavírních podmazů na brouzdání spadaným listím, tak toto je přesně to, co hledáte.
Pokud jde o výše zmíněnou KATATONII, příbuznost nejvíce pečetí vokál Ilpo Paasela, které má velmi podobnou stavbu linek i barvu hlasu. S tím souvisí i druhá tvář alba, která sebou přináší určitou téměř posmrtnou strnulost v projevu, která sice v koloritu celku zapadá přesně na své místo, ale vyznívá trochu unyle a jednotvárně. Tomuto vyznění přispívají další dvě vlastnosti alba „New Haven“. Tou první je stále podobná (byť podmanivá a okouzlující) nálada ve skladbách a tou druhou absence výraznějších skladeb, pominu-li závěrečnou osmiminutovku „Come To Pass“. I díky tomu tato zasněná baladická podzimní nahrávka lehce splývá.
Rumunský doom metal s hlasem tak hlubokým, že i basa je proti němu mandolína. O to výraznější je, když mu do duetu hraje flétna. Jde ovšem o kvalitní nahrávku, kapelník svého času bubnoval u SHAPE OF DESPAIR a lecčemu se tam přiučil.
Hezky uchopil Mark Tremonti nové album. Často jako by dominantně riffující kytara sváděla souboj s jeho přesvědčivým vokálem. Důrazné a současně melodické album, které je možno definovat jednoduchým konstatováním - moderní a přesto klasický heavy metal.
Tohle album ukazuje, že zřejmě nejen samotná skupina, ale i vlastní jednoduše melodický deathmetalový styl se zdá značně vyčerpaný, alespoň pokud se dělá takto klišovitě, jako to předvádí současní THE BLACK DAHLIA MURDER. Hodně vlažné je to.
Obávám se, že tohle je jediná filmová verze Homéra, kterou jsem potřeboval vidět. Není bez chyb, ale tahle pomalá, temná a rozbolavělá věc dokáže zasáhnout na komoru. I proto, že vysekaný Ralph Fiennes je dokonalý Odysseus. Komorní drama o vině a PTSD.
Tato mladá švédská skupina v sobě nese esenci rockového pravěku 70. let stejně jako dravou razanci devadesátek a garage rockovou neurvalost. Občas i hitový potenciál, co mi připomněl pecky od THERAPY?. Výborné retro.
Pro poslech italského power metalu se člověk vždy musí zaštítit ochrannými kouzly. Kupodivu to není nutné pro poslech této party. Projev je civilní, více se opírá o instrumentální výkony inklinující k progu, k tomu zajímavý vokál. Slušné.
Z podzemí Věčného města vzešla tahle gothic/doom parta, která si za vzor bere švédské DRACONIAN a další podobné spolky. Příjemná melancholická záležitost, která na hodinu čas poněkud zpomalí.