BODY COUNT - Merciless
David Gilmour popri melancholickom novom albume stíha aj trochu aktivizmu. V nepravdepodobnej spolupráci s BODY COUNT sa na gitare riadne odviazal do šesťminútového sóla. Skvelé!
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Pracovní porada ve studiu Hammer v Hamburgu někdy na počátku roku 2013:
Kolébavou chůzí přichází kapelník s účesem mladíka a s dohořívající cigaretou v ústech. Posadí se na okraj stolu, típne cigaretu a podívá se na své komplice. Podobně jako on již mají několik křížků na krku.
„Pánové, musíme složit materiál pro novou desku, vydavatel tlačí. Pátral jsem po inspiraci. Maidni ani Priesti nám už neprojdou, mám však vynikající nápad. Sáhneme si do vlastního archívu. Sebereme pár nepoužitých riffů, nebo jen prohodíme pár akordů. Nic nového mě už řadu let nenapadá, ale tentokrát opravdu musíme znít alespoň jako my sami.“
„Jasně,“ ozve se kytarista Henjo, „takže začneme něčím hodně řízným?“
„Ne, právěže musíme pozvolna a dlouze, chtělo by to další „Rebellion In Dreamland“ nebo „Anywhere In The Galaxy“. Chceme vydat desku jako z dob, kdy jsme Weikathovcům dávali jednu smeč za druhou.“ Bubeník si začne podupávat pomalý rytmus a Kai spokojeně přikyvuje. Je v kapele nováček a tak se snaží kapelníka potěšit.
„Přesně v tomto rytmu, dodáme nějaký mýtické téma. Co třeba Avalon? Tak pět minut pozvolna a pak to postupně nastartujeme. Gradaci dáme do závěrečného sóla a refrénu. Tohle přeci umíme dobře. Sborový refrén nesmí chybět. Dirku, pohraješ si s tím pak ve studiu, aby to znělo fakt hymnicky? A hned jako druhou skladbu musíme nasadit něco hodně rychlého.“ Basák dostává citelný parkinsonův tik do pravé ruky. „Co něco ve stylu „Ride The Sky?“ Kapelník se spokojeně usmívá a odhazuje svou nově natuženou patku. Jeho vize pomalu dostává konkrétnějších rozměrů.
Práce ve studiu pokračují a rodí se obrysy nového alba. „Pánové, mám melodii pro hlavní hit,“ pronese Kai a spustí první akordy.
„To známe, to hrajeme na každém koncertě. Chceš dát „I Want Out“ jako bonus?“ Otáže se Henjo. Kapelník svraští čelo, otočí se, houpavým krokem opustí studio a zamíří k trafice na rohu ulice.
„Asi má pravdu,“ říká si. „Ale ta melodie je fakt silná. Změním pár not a refrén se předělá. Text je hodně pitomej, ale nechám ho.“
Uplyne několik dní. Kapelník je od doby, co začali nahrávat, čím dál spokojenější. „Pánové, včera jsem dal pár panáků s Pietem Sielckem z IRON SAVIOR a máme další skladbu. Vlastně jsme její základy složili již na začátku osmdesátek, ale až nyní přišel její čas. A má super jméno, asi to použijeme pro celé album.“
Teprve až nyní si uvědomil, že vyrušil Dirka hrajícího pomalou melodii. Zaposlouchal se do ní, zamyslel se a s palcem nahoru odběhnul pro další krabičku cigaret.
Nahrávání muselo být na čas přerušeno. Kapela vyrazila na turné společně s HELLOWEEN: Hellish Rock Tour Part II. Další nápady se urodí na cestách.
„Chytlavé popěvky budu psát pro Michaelův UNISONIC a GAMMA RAY vrátím tam, kam patří,“ říká si Kai sám pro sebe. Sáhne si do lednice pro další pivo a začne si podupává rytmus „Pale Rider“, „tahle skladba bude na koncertech fungovat“. Usrkne si piva a sleduje krajinu ubíhající za oknem autobusu.
18. listopadu, zrovna když byli na cestě do Guatemaly, je zastihla zpráva o požáru hamburského Hammer Studia. Shořely všechny materiály, vybavení a nástroje, co se tam za dlouhá léta nashromáždily. Nezbude, než nahrávání dokončit někde jinde.
Nahrávání se pomalu blíží k závěru. Kapela dává dohromady pár posledních nápadů. Kai soustředěně běhá prsty po strunách své kytary značky ESP.
„To už jsi hrál,“ přeruší jej Dirk.
„Nehrál, copak to neslyšíš. Tohle je rychlejší, thrashovější. Jmenuje se to „Seven“.“
„Je to fakt dobrý, jen...“ basista nasadí opatrnější tón. „Neměl bys to s tímhle riffem tak přehánět.“
„Tenhle riff je esencí GAMMA RAY!“, naštve se Kai. „Prostě to tam bude.“
„Henjo,“ otočí se ke kytaristovi, „včera jsi říkal, že máš nějaké majestátné zakončení. Něco epického?“
O několik dní později se kapela schází pro poslední studiové úpravy. Všichni jsou nadmíru spokojeni, především kapelník září nadšením. „GAMMA RAY je zpět, pánové. Škoda, že se na nás předloni Dan vybodnul.“ Michael Ehré se na něj ublíženě podívá. Kai jej však ignoruje. Bere do ruky obrázek nového obalu s černobílým provedením Fang Face a pohvizduje si jednu z nových melodií.
GAMMA RAY přešlapují na místě už tak dlouho, že se nachází v uctivě hluboké jámě. „Empire Of The Undead“ je lepší než desky předchozí, ale to jenom díky tomu, že tentokrát vykrádají hlavně sami sebe. Konečně těm speed metalovým veteránům došlo, jak vypadá tvůrčí důchod rockových hvězd. Starší kapely to tak praktikují již dávno. GAMMA RAY tak, jak jsme je kdysi měli rádi!
6 / 10
Kai Hansen
- zpěv, kytara
Henjo Richter
- kytara, klávesy
Dirk Schlächter
- basa
Michael Ehré
- bicí
1. Avalon
2. Hellbent
3. Pale Rider
4. Born To Fly
5. Master Of Confusion
6. Empire Of The Undead
7. Time For Deliverance
8. Demonseed
9. Seven
10. I Will Return
30 Years Live Anniversary (Live) (2021)
Empire Of The Undead (2014)
Master Of Confusion (EP) (2013)
Skeletons & Majesties (EP) (2011)
To The Metal (2010)
Land Of The Free II (2007)
Majestic (2005)
Skeletons In The Closet (2003)
No World Order! (2001)
Blast From The Past (Best Of) (2000)
Powerplant (1999)
Valley Of The Kings (EP) (1997)
The Karaoke Album (1997)
Somewhere Out In Space (1997)
Alive ´95 (1996)
Silent Miracles (EP) (1995)
Rebellion In Dreamland (EP) (1995)
Land Of The Free (1995)
Lust For Life (VHS) (1994)
Future Madhouse (EP) (1993)
Insanity And Genius (1993)
Heading For The East (VHS) (1991)
Sigh No More (1991)
Who Do You Think You Are? (EP) (1990)
Heaven Can Wait (EP) (1990)
Heading For Tommorow (1989)
Vydáno: 2014
Vydavatel: earMUSIC
Stopáž: 56:46
Produkce: Eike Freese, Dirk Schlächter
Studio: Hammer Studios
-bez slovního hodnocení-
David Gilmour popri melancholickom novom albume stíha aj trochu aktivizmu. V nepravdepodobnej spolupráci s BODY COUNT sa na gitare riadne odviazal do šesťminútového sóla. Skvelé!
Velmi solidní album, jak se to snad od arizonských veteránů už tak nějak dá i očekávat. Power s thrashem si na něm intenzivně a přátelsky ve známých pózách potřásají rukama a místy je to skutečně intenzivní, zejména tedy v první půli celé nahrávky.
Nová americká skupina poskládaná ze zkušených hudebníků na svém debutu hezky kombinuje svižný progresivní death s trochou té blackové černoty, notnou dávkou melodiky, chmurné atmosféry i nějaké té lehčí hitovosti. Šlape to po čertech dobře.
Už tady byly různé pokusy (i velmi úspěšné) propojit death metal s jinými žánry, ale nevzpomínám si, že by někdo až takto mohutně zfůzoval smrtící kov se sedmdesátkovým art rockem. Deska, která chce svůj čas a deska, o které se bude hodně mluvit.
Redakčný Schrödingerov paradox. Ak je Manatar sklamaný, môže to byť dobré. Rudi chváli - treba byť opatrný. Mari nehlási album roka. Fajn, že Aaron skúsil projekt mimo MDB – doposiaľ premárnená príležitosť. Výsledok ako tvrdší „One Second“ neurazí.
Další emoční zkrachovalec, co tíhu světa ventiluje skrze black metalový one-man projekt. Rockový základ, na který je nabaleno blackové vřeštění. Depresivní, chvílemi podivné, ale zajímavé. Jde o poněkud garážovou nahrávku, ale ty emoce jsou autentické.
Při prvním poslechu mi to sice připadalo jako když pejsek s kočičkou vařili dort, ale nakonec si to sedlo a je z toho opravdu příjemná krmě, sice hodně kořeněná všemožnými extrémy, ale chutná to skvěle.