BODY COUNT - Merciless
David Gilmour popri melancholickom novom albume stíha aj trochu aktivizmu. V nepravdepodobnej spolupráci s BODY COUNT sa na gitare riadne odviazal do šesťminútového sóla. Skvelé!
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Podobni ocelovému bumerangu, vrženému nad desetitisícový dav návštěvníků „true“ heavymetalového festivalu, vracejí se nám němečtí GRAVE DIGGER s takřka pravidelnou dvouletou odmlkou s novými a novými alby. Tentokráte již po patnácté a navíc také s naprosto (chtělo by se říct bezelstně, ale copak je něco takového vůbec možné?) neskrývanou, čistě byznysovou pohnutkou, vetknutou do názvu, obalu a koncepce celé nahrávky. Co s takovým albem, zkouším se ptát sám sebe ještě před tím, než si ho vůbec pustím, ale odpověď si přece jen nechávám na později. Vždyť kdybych ho rovnou zahodil, stejně by se mi jen obloukem vrátilo zpátky, možná dokonce ve společnosti další, nové dlouhohrající záležitosti.
A tak tedy zasedám k poslechu a nestačím se divit, jak se ze mě ty dojmy přímo sypou. Předně, jestli si Chris Boltendahl a spol. myslí, jak to není bůhvíjak vynalézavé udělat „Tunes Of War Part II.“, tak je můžu rovnou (za límec) vyvléct z omylu. Už jen ten Skotskem skrz naskrz prošpikovaný a proto podlézavý název alba a jeho obal byli velikánskou motivací, abych nad „The Clans Will Rise Again“ ohrnul ret bez špetky zvukové ochutnávky. Názvy skladeb jako „Hammer Of The Scots“, „Highland Farewell“ či další textové plastiky tento odpudivý dojem, podle nějž se jen výjimečně a zcela výjimečným umělcům vyplácí vstupovat podruhé do téže řeky, jenom podtrhly, a já se zapotil při pomyšlení na to, co s touhle nebetyčnou přetvářkou a falší provede očekávaně vyšisovaný hrobařský hudební doprovod. Coby, jen ji podtrhnul, bezvýraznou a nudnou čárou přes rozpočet, podle nějž celé to Skotsko mělo stále být nápadem k nezaplacení. Už bohužel dávno ne. Prakticky do osmé skladby „Execution“ včetně se na albu nic neděje, respektive máte co dělat, abyste vůbec postřehli, že někdo něco hraje a ne jen po miliónté vyvařuje z dávno vyvařené vody. Až ve „Whom The Gods Love Die Young“ pochytíte cosi jako náznak slušné invence, z nějž se nakonec kapela odráží i k solidnímu hrobnickému metalu v „Coming Home“ a „When Rain Turns To Blood“. To je ale samozřejmě tak zoufale málo, až mě to přivádí k pochybnostem na hranici objektivity samotné.
Jinými slovy, ať mi netvrdí nikdo, kdo zná dejme tomu osmdesát procent tvorby GRAVE DIGGER, že se mu na téhle nahrávce (respektive s výjimkou jmenovaných skladeb) něco líbilo nebo si to dokonce po více než pěti posleších zapamatoval. Někdo jiný, kdo ke skupině přistupuje poprvé, ten se snad může cítit osloven, ale to nepokládám za podstatné, neboť podobná alba si zkrátka v drtivé většině nepořizujete s tím, že jste danou kapelu nikdy neslyšeli, ale právě naopak – v paměti ještě stále máte nahrávky, co vás oslovily (i když u GRAVE DIGGER už je to nějaký ten pátek) a doufáte, že nové věci na ty staré navážou, případně je ještě předčí. „The Clans Will Rise Again“ bohužel nepředčí nic a nikoho a co hůř, stane se pravděpodobně zcela nejhorším záznamem v historii kapely. Svědkem mi budiž nový krotitel šesti strun Axel Ritt (DOMAIN), který v duchu tradiční eliminace kytaristova ega u GRAVE DIGGER přináší asi tolik nového, jako čerstvá doktorská posila ve třistapadesátém dílu Ordinace v růžové zahradě (a korunuje to sólem ve „Spider“, ve kterém už si z nás skutečně vyloženě dělá prdel). Můj (skotský) bože, ty to vidíš!
Zhruba tři poměrně slušné skladby mi připadají zoufale málo na něco, co se v obchodech prodává za cenu řekněme někde okolo čtyřset korun českých.
3,5 / 10
Chris Boltendahl
- zpěv
Axel Ritt
- kytara
Jens Becker
- baskytara
H. P. Katzenburg
- klávesy
Stefan Arnold
- bicí
1. Days Of Revenge
2. Paid In Blood
3. Hammer Of The Scots
4. Highland Farewell
5. The Clans Will Rise Again
6. Rebels
7. Valley Of Tears
8. Execution
9. Whom The Gods Love Die Young
10. Spider
11. The Piper McLeod
12. Coming Home
13. When Rain Turns To Blood
Fields Of Blood (2020)
The Living Dead (2018)
Healed By Metal (2017)
Exhumation - The Early Years (2015)
Return Of The Reaper (2014)
Clash Of The Gods (2012)
The Clans Will Rise Again (2010)
Ballads Of A Hangman (2009)
Liberty Or Death (2007)
Yesterday (EP) (2006)
25 To Live (Live) (2005)
The Last Supper (2005)
Rheingold (2003)
The Grave Digger (2001)
Excalibur (1999)
Knights Of The Cross (1998)
In The Dark Of The Sun (EP) (1997)
Tunes Of War (1996)
Heart Of Darkness (1995)
Symphony Of Death (EP) (1993)
The Reaper (1993)
The Best Of Eighties (1992)
Stronger Than Ever (DIGGER) (1986)
War Games (1986)
Witch Hunter (1985)
Heavy Metal Breakdown (1984)
Vydáno: 2010
Vydavatel: Napalm Records
Stopáž: 53:34
Produkce: Chris Boltendahl & Grave Digger
Studio: Principal Studios, SRN
-bez slovního hodnocení-
David Gilmour popri melancholickom novom albume stíha aj trochu aktivizmu. V nepravdepodobnej spolupráci s BODY COUNT sa na gitare riadne odviazal do šesťminútového sóla. Skvelé!
Velmi solidní album, jak se to snad od arizonských veteránů už tak nějak dá i očekávat. Power s thrashem si na něm intenzivně a přátelsky ve známých pózách potřásají rukama a místy je to skutečně intenzivní, zejména tedy v první půli celé nahrávky.
Nová americká skupina poskládaná ze zkušených hudebníků na svém debutu hezky kombinuje svižný progresivní death s trochou té blackové černoty, notnou dávkou melodiky, chmurné atmosféry i nějaké té lehčí hitovosti. Šlape to po čertech dobře.
Už tady byly různé pokusy (i velmi úspěšné) propojit death metal s jinými žánry, ale nevzpomínám si, že by někdo až takto mohutně zfůzoval smrtící kov se sedmdesátkovým art rockem. Deska, která chce svůj čas a deska, o které se bude hodně mluvit.
Redakčný Schrödingerov paradox. Ak je Manatar sklamaný, môže to byť dobré. Rudi chváli - treba byť opatrný. Mari nehlási album roka. Fajn, že Aaron skúsil projekt mimo MDB – doposiaľ premárnená príležitosť. Výsledok ako tvrdší „One Second“ neurazí.
Další emoční zkrachovalec, co tíhu světa ventiluje skrze black metalový one-man projekt. Rockový základ, na který je nabaleno blackové vřeštění. Depresivní, chvílemi podivné, ale zajímavé. Jde o poněkud garážovou nahrávku, ale ty emoce jsou autentické.
Při prvním poslechu mi to sice připadalo jako když pejsek s kočičkou vařili dort, ale nakonec si to sedlo a je z toho opravdu příjemná krmě, sice hodně kořeněná všemožnými extrémy, ale chutná to skvěle.