BODY COUNT - Merciless
David Gilmour popri melancholickom novom albume stíha aj trochu aktivizmu. V nepravdepodobnej spolupráci s BODY COUNT sa na gitare riadne odviazal do šesťminútového sóla. Skvelé!
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Když jsem četl Radalfovu recenzi na demo CALATHEY, dozvěděl jsem se mimo jiné, jak ochotní stále dokáží být někteří z nás. Rozhodl jsem se, že si pravdivost tohoto tvrzení ověřím na vlastní kůži a vytipoval jsem si na internetu několik kapel, které z nejrůznějších důvodů slibovali zajímavý poslech. Ozvali se do jedné všechny, jako první brněnští INNER FEAR. Mnoho recenzentů, redaktorů a všemožných pisálků v poslední době hojně diskutuje nad budoucností a vyčpělostí metalové hudby, zejména pak "starých" temně metalových odnoží (black, doom a řekněme i gothic). Ortel je většinou stejný-jediným možným východiskem je "zavedení" nových proudů, jenž by se opíraly o jiné výrazové prostředky a tak zkázu alespoň na chvíli oddálily. Nejsem přítelem těchto prognóz ani vymýšlení nových pojmů, ve kterých člověk pouze ztrácí orientaci, a které v konečném důsledku mohou vyústit v situaci, kdy bude každá kapela představovat samostatný styl. "Dark metal", jemuž se věnují i mnou zmiňovaní INNER FEAR, patří mezi ty zavedenější, přesto je dobře, že se u nás najde kapela, která není pouhou českou alternativou ke slavnější zahraniční partě. Před pár dny se ke mě kromě tohoto proma dostala i nahrávka podobně zaměřených cizinců GRAVEWORM, měl jsem tedy možnost přímého srovnání a poslech recenzovaného materiálu jsem prokládal právě těmito temnými čaroději. INNER FEAR dopadli při mém "soudu" velmi dobře, jsou tedy dalším argumentem pro všechny, kdož nesouhlasí se zavrhováním české scény.
Samotné promo se skládá ze čtyř více než pětiminutových skladeb, kterým dominuje na jedné straně napjatá atmosféra podporovaná naléhavým vokálním projevem, na straně druhé najdeme i zde melancholické srdcervoucí pasáže, kterým hlasově dominuje Angelina. Obě tyto složky dohromady vytváří mocný kontrast, jemuž nelze než podlehnout. Zvukově se nahrávka řadí k lepšímu průměru, což je vzhledem ke snaze o prosazení co největší dávky atmosféry a s přihlédnutím k faktu, že se jedná jen o promo, celkem slušné skóre. Jednotlivé instrumenty jsou, stejně jako zpěv, podřízeny celkovému dojmu, velkoleposti a opět atmosféře. Vadit nám může místy jednodušší rytmus (ale skutečně jen místy, určitě se nejedná o špatného bubeníka) nebo možná relativní podobnost skladeb, ale tyto výtky vyznívají v porovnání s celkem malicherně. Zabarvenost nástrojů nese jemný nádech doomové podladěnosti doplněné "emperorovskou" roztřepeností, u posluchače tak vyvolává zdání vzdálenosti a odtržitosti, místy hraničící s pocitem méněcennosti. Jestliže kapely jako MY DYING BRIDE, ANATHEMA a MOONSPELL staví svoji hudbu na hře nálad, jsou INNER FEAR do jisté míry jejich následovníky, pro dosažení svého cíle však nepoužívají dnes již otřepané postupy doomových vod, nýbrž se snaží hledat (stejně jako zmiňované kapely již od dob svého vzniku) vlastní prostředky.
Podobné kapely jako jsou INNER FEAR mne svým konáním ujišťují, že soudobý metal má po přežití klinické smrti stále co říct a také ještě spoustu směrů, kterými se rozšiřovat. Zachránci by se mohli stát kapely nové generace, ke které se Brňané řadí, generace, která i přes oblíbené papouškování stále častěji nachází vlastní tvář, té části z nadcházejícího pokolení, která naštěstí stále odmítá vlivy masové kultury.
8,5 / 10
Pavel "KHAABLUS" Obst
- zpěv
Blanka "ANGHELINA" Martincová
- zpěv
Martin "MARTHUS" Škaroupka
- bicí, klávesy, kompozice
Libor "KHOPEC" Fausek
- kytara
Pavel "PARAGHUS" Amiridis
- basa
Vítězslav "SLAVUS" Novák
- kytara
1. The Odeum of Silence
2. Lustmistress
3. Inner Fear
4. Hypnosis
Cäzilia (2022)
First Born Fear (2012)
Symbiotry (2003)
Thanalogy (2002)
The Odeum Of Silence (demo) (2001)
Akhu (2000)
Vydáno: 2001
Vydavatel: Samovydání
Produkce: Marthus a Milan Basel
Studio: Studio Poličná
Zrovna dnes, několik dní potom, co se ke mne dostala informace, že MARTHUS jede turné s CRADLE OF FILTH, se vracím k této nahrávce, nebo spíše ke všem nahrávkám INNER FEAR. Budu hodnotit jen hudbu...
David Gilmour popri melancholickom novom albume stíha aj trochu aktivizmu. V nepravdepodobnej spolupráci s BODY COUNT sa na gitare riadne odviazal do šesťminútového sóla. Skvelé!
Velmi solidní album, jak se to snad od arizonských veteránů už tak nějak dá i očekávat. Power s thrashem si na něm intenzivně a přátelsky ve známých pózách potřásají rukama a místy je to skutečně intenzivní, zejména tedy v první půli celé nahrávky.
Nová americká skupina poskládaná ze zkušených hudebníků na svém debutu hezky kombinuje svižný progresivní death s trochou té blackové černoty, notnou dávkou melodiky, chmurné atmosféry i nějaké té lehčí hitovosti. Šlape to po čertech dobře.
Už tady byly různé pokusy (i velmi úspěšné) propojit death metal s jinými žánry, ale nevzpomínám si, že by někdo až takto mohutně zfůzoval smrtící kov se sedmdesátkovým art rockem. Deska, která chce svůj čas a deska, o které se bude hodně mluvit.
Redakčný Schrödingerov paradox. Ak je Manatar sklamaný, môže to byť dobré. Rudi chváli - treba byť opatrný. Mari nehlási album roka. Fajn, že Aaron skúsil projekt mimo MDB – doposiaľ premárnená príležitosť. Výsledok ako tvrdší „One Second“ neurazí.
Další emoční zkrachovalec, co tíhu světa ventiluje skrze black metalový one-man projekt. Rockový základ, na který je nabaleno blackové vřeštění. Depresivní, chvílemi podivné, ale zajímavé. Jde o poněkud garážovou nahrávku, ale ty emoce jsou autentické.
Při prvním poslechu mi to sice připadalo jako když pejsek s kočičkou vařili dort, ale nakonec si to sedlo a je z toho opravdu příjemná krmě, sice hodně kořeněná všemožnými extrémy, ale chutná to skvěle.