MANY EYES - The Light Age
Metalcore vo veľmi šťavnatej podobe! Keith Buckley, frontman pradávnych a už žiaľ nefunkčných EVERY TIME I DIE a jeho nové pôsobisko v prekvapujúco výraznej forme. Toto sa podarilo v každom jednom ohľade.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
„Constantine, my name is John Constantine.“ Tímto velmi originálním způsobem se nám představuje další ze série komixových hrdinů. Tentokrát půjde o profesionálního vymítače démonů. A protože těchto příšer je na našem světě spousta (což mi dosvědčí především pravidelní návštěvníci black metalových koncertů a gothic party), je jeho přítomnost nezbytná. „Hellblazer“, jak se jmenuje „literární“ předloha, je o pánovi, který jako chlapec byl schopen vidět démony a anděly ve světě okolo sebe, v našem světě, a děsilo ho to natolik, že se pokusil o sebevraždu. Svůj pokus přežil, nicméně během dvou minut klinické smrti si prožil věčnost v pekle. Jak všichni správní křesťané vědí, sebevrahům je nebe zapovězeno. V pekle se líbí pouze čertům a heavy metalovým fandům, proto není divu, že se rozhodl konat dobro, vyhánět démony z našeho světa zpět do pekel a doufat v konečné odpuštění.
Filmové zpracování komixů mělo u Američanů vždy velký úspěch, přesto se zdá, že se v poslední době s adaptacemi kreslených příběhů doslova roztrhl pytel. Po úspěchu „Blada“, „X-men“ a hlavně „Spider-mana“ po celém světě ani není divu. Osobně s těmito filmy problém nemám, sice jejich děje jsou tak nějak stále totéž, ale většinou jde o vizuálně velmi povedenou podívanou a občas i zábavnou („Hellboy“). Jinými slovy odpočinkové filmy. Pro nás, diváky, kteří nejsou americkou komixovou kulturou skoro vůbec poznamenání, je podstatné zda má film spád a zda se člověk v kině příliš nenudí.
Ve světě Constantina Bůh a Satan spolu soutěží o duše lidí a andělé nebo démoni více či méně ovlivňují chování lidí. Je jim však zakázána přímá intervence i vstup na náš svět. Constantino se živí tím, že démony, kteří posedli něčí mysl (a porušili tak dohodu o rovnováze) vyhání zpět do pekel. Peklo je zobrazeno velmi pěkně, ale v podstatě připomíná Los Angeles z terminátoří budoucnosti, jen v oranžové barvě. Démoni mě dost zklamali, čekal jsem pořádné ďábly s rohy a křídly, ale Glumové s uřízlou horní půlkou lebky mi moc strašidelní nepřišli. V pekle se bohužel odehrává jen velmi malá část filmu. Scény, kdy se dívka svíjí na posteli a na obličeji jí nabíhají žíly, jsou až moc otřepané a od sedmdesátých let už mnohokrát zpracované (beztak si myslím, že na „The Omen“ trilogy se svou atmosférou tyto novodobé thrillery zdaleka nechytají). „Constantine“ je spíš než fantasy akčním filmem a duchařskou detektivkou. Příběh se točí okolo sebevraždy sestry hlavní hrdinky (Rachel Weisz), která (jak jinak) souvisí s mnohem většími problémy pro lidstvo. Jenže je zde až příliš mnoho rozhovorů, které se veskrze motají okolo vysvětlování, jak to mezi nebem a peklem je. Nejde ani tak o to, že by v „Constantine“ bylo málo bitek s démony, problém je v tom, že všechny rozhovory jsou nezajímavé a tématicky se stále opakují. Díky tomu film postrádá dynamičnost a až na pár záběrů není ničím zajímavý. Ono vyvolání děsu pomocí spousty hmyzu tu už také bylo mnohokrát a lépe, mluvící hromada 3D hmyzáků mi přišla úsměvná.
Řekl bych, že hollywoodští filmaři tentokrát promrhali potenciál svých trikových studií na ztvárnění již ohraných věcí. Keenu Reeves alias John Constantine sice úroveň filmu trochu zachraňuje, ale s nudným příběhem ani dobrý herec nic nesvede. Chvílemi je vidět, že se tvůrci snažili být trochu nad věcí a několika situacím se člověk ze srdce zasměje, ale i tady „Hellboy“ vede na celé čáře.
Tuctový příběh, kterému chybí dynamičnost i napětí. Vizuálně sice působivé, avšak k vidění není nic, co by tu už mnohokrát nebylo.
4 / 10
Vydáno: 2005
Vydavatel: Warner Bros.
Stopáž: 121 min.
CONSTANTINE
[USA 2005]
Režie: Francis Lawrence
Scénář: Frank Cappello, Kevin Brodbin
Kamera: Philippe Rousselet
Hudba: Brian Tyler, Klaus Badelt
Hrají: Keanu Reeves, Rachel Weisz, Max Baker, Djimon Hounsou, Tilda Swinton, Shia LaBeouf, Gavin Rossdale, Peter Stormare, Pruitt Taylor Vince a další.
Premiéra v ČR: 7.dubna 2005
Rozhodně bych to neviděl tak černě jako kolega Manatar. Ačkoliv má film hluchá místa, rozhodně se mu nedá upřít atmosféra a skvělé vizuální zpracování. Ději by prospěl větší spád a ostřejší dějové rysy, některé scény mi přišli celkem nadbytečné. Bohužel se film nevystříhal určité předvídatelnosti, již při prvním setkání s andělem Gabrielem člověka napadne, jak by to mohlo skončit. Postava Lucifera v podání Petera Stormare je hodně povedená.
"Constantine" se bohužel se řadí do skupiny snímků, kde platí domněnka, že výtečná vizuální forma lehce přebije chatrný scénář plný prázdných frází a mnohokrát ohraných klišé. U komiksových adaptací věc patrně předpokládaná, ovšem fakt, že se to dá dělat i jinak dokazují např. mnohem povedenější "Hellboy" nebo vůbec animovaná zpracování tradičního japonského komiksu (přestože se v zásadě jedná o velmi svébytný okruh). Tvůrci se tak nesnaží o propracovanější stylizaci nebo psychologickou drobnokresbu typově vyhraněných postav, které si o to přímo říkají, ale vystačí jen s nejnutnějšími rekvizitami a šablonami. "Constantine" dokáže celkem příjemně pobavit a odreagovat, ve srovnání s povedenějšími snímky ve stejném ranku však zůstává ve stínu průměrnosti.
-bez slovního hodnocení-
Metalcore vo veľmi šťavnatej podobe! Keith Buckley, frontman pradávnych a už žiaľ nefunkčných EVERY TIME I DIE a jeho nové pôsobisko v prekvapujúco výraznej forme. Toto sa podarilo v každom jednom ohľade.
Doposud jsem se s tvorbou libereckých spíše míjel a vlastně ani nevím proč. Ty ozvěny starších LVMEN, festival emocí a hůře definovatelná těžká atmosféra dělají z nahrávky pro mě velmi chutné sousto. Jdu se zavrtat pod její povrch => další poslechy nutné!
Stoner / doom / heavy metal tradičního ražení a s "čarodějnicí" za mikrofonem není už žádné unikum. Vlastně ním není ani nová deska amerických CASTLE. Přesto však nahrávka nabídne příjemnou společnost těžký kytarových riffů a (před)pekelných melodií.
Švédská rodinná kapela se příliš nenechává svazovat žánrovými mantinely. Minule to bylo laděno hodně do folku. „Lullaby“ oživuje taneční rytmy postavené na power metalovém podkladu. Opět velmi dobré, jen je škoda, že je to pouze singl.
Jude Law jako sebedestruktivní lovec amerických nácků v temném a tvrdě tenzním thrilleru podle skutečných událostí. Australan Kurzel se s tím nesere a ve filmu, který nejvíc připomíná Sicario či Wind River, zobrazuje zrůdnost i svůdnost US fanatismu.
Zasloužený trest pro ty, kteří Todda Phillipse pasovali na Spasitele komiksu. Nesoudržná slátanina selhává ve všech žánrech, o než se pokusí, svou naivitu každopádně skrývá agresivní temnou introspekcí, která je ještě legračnější než ten psychomuzikál.
Tohle duo nezapře, že má v žilách DNA mateřské skupiny AARA, přesto je tenhle studeně zlý, přiměřeně melodický a hutně natlakovaný papiňák melodického black metalu připravený bouchnout vám do ksichtu po svém. Kompaktní, vtahující, skličující, ponuré.