BODY COUNT - Merciless
David Gilmour popri melancholickom novom albume stíha aj trochu aktivizmu. V nepravdepodobnej spolupráci s BODY COUNT sa na gitare riadne odviazal do šesťminútového sóla. Skvelé!
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Co se dělo okolo rozchodu kapelníka Tima Tolkiho s dvoupětinovou menšinou do té doby vzorně spolupracující sestavy profesionálních internacionálů STRATOVARIUS, z toho zůstává až rozum stát. Urážky, zdrcující prohlášení, téměř každý den nové šokující pikantnosti. Fanoušek z toho musel mít zákonitě hlavu jako pátrací balón a to ještě netušil, že alkohol a zřejmě i minimálně dočasná ztráta soudnosti nejmenovaných osob povede k takovým výstřelkům jakým bylo veřejně propírané močení. Vše završil neznámý útočník, když přítele dcery našeho božského Káji napadl při procházce po španělské Grenadě a Damoklův meč se tak nad hlavou úspěšných finských rychloběžců povážlivě rozkýval. Jenže co když je všechno úplně opačně? Co když se průvan v sestavě a celý ten humbuk kolem hodil k rozproudění zájmu o skupinu v době, kdy se její symfonické počiny nesetkávají zrovna s frenetickým ohlasem spíše konzervativních posluchačů? Nebo někdo z vás očekával angažmá zpěvačky typu Miss K s image německé s/m porno herečky ozdobené vztyčeným prostředníčkem? Tady zkrátka něco neštymuje...
Každopádně odejitý drobný blonďáček Timo Kotipelto si s podobnými úvahami zřejmě vrásky nedělá. Povolal ty nejstabilnější z borců kteří s ním před dvěma lety nahráli sólový debut (možná trochu překvapivě mezi nimi nechybí ani „honič“ SYMPHONY-X Mike Romeo) a svůj „ledově chladný“ pohled upírá vstříc novým zítřkům s nezastíraným očekáváním. Jedna teorie rozchodu s mateřskou formací hovoří i o faktu, že jako skladatel Timo přes uzurpátorské vedení svého kytarového jmenovce nedostával žádný prostor. Jak už však prezentoval na „Waiting...“, svůj vlastní píseček si umí obhospodařit bez vážnějších problémů. Takže jaký je obsah „Coldness“? Určitě tradiční a očekávaný. Přímočařejší, o něco méně nafintěný než tomu bylo u STRATOVARIUS, přesto si od úvodní „Seeds Of Sorrow“ nikdo nemůže poplést odkud vítr fouká. Pěkná melodie na které vlastně stojí celá skladba a možná se přistihnete, podobně jako já, při jejím spokojeném pobrukování. Ještě dvojka „Reasons“ s účelnou rytmikou ve středním tempu a echo-halekačkou v závěru ponechává úsměv na tváři, s nezajímavou třetí „Around“ však idylka pomalu odplouvá do nenávratna. Co je platné burcování povedené „Can You Hear The Sound“ s roztomile napraženým „Séáund“ v refrénech, když už se nic dalšího do konce desky vlastně neděje? Samozřejmě, písničky dál plynou v poklidném rytmu, ale něco vymykajícího se zavedeným STRATO-konceptům budete hledat zbytečně. Nerozumějte mi špatně, další poslech rozhodně neurazí, ovšem s výsledným dojmem žádnou velkou díru do světa neuděláte. Možná to však příznivcům výškaře Tima bude stačit, uvidíme.
Máme tu tedy spíše průměrnou desku, která projede jedním uchem dovnitř, druhým ven a po sobě zanechá pouze nepatrný zlomek radostných decibelů. Je to však rychlý první krok v tradičních mantinelech, tedy důležité vykročení. Pokud totiž začne nějaká přetahovaná o rozpolcený tábor početných příznivců STRATOVARIUS, má Kotipelto trumfy ve své ruce už jen proto, že se svou deskou stojí na startovní čáře už nyní a poznávací znamení jeho hlasových dispozic je nepřeslechnutelné. Jestli bude výkon Miss K (dojde-li tedy vůbec na nějakou nahrávku s ní) natolik přesvědčivý, aby dal zapomenout na „vzteklého mužíčka“ si odhadnout netroufám, třeba nás „takydrsňačka“ krom krvavých fotek překvapí i slušným pěveckým fondem. Zatím si ji však dokážu představit spíše s bičíkem v jedné a cigaretou v druhé ruce, s nezbytným „Schweine“ na rudých rtech, když žíně mlaskavě přilnou k zádům pupkatého „ojro“ klienta. Byť vychrchlaný, první bod pro KOTIPELTA a jsem moc zvědavý na odpověď.
Timo už jednu sólovou desku vydal před dvěma lety, takže pouze oprášil ještě nevyhaslé spoje a jako první ze STRATOvyvrhelů přichází s novým materiálem ve vlastní režii. Fanoušci jeho hlasu budou jistě spokojeni, neboť ze směru prvotiny (a tedy i uvolněnějších STRATOVARIUS) neuhnul ani o píď, pro ostatní slušná podkresová deska. Chytlavá, vkusně řemeslně odvedená, leč ničím výraznějším neupoutá ani nenadchne.
6 / 10
Timo Kotipelto
- zpěv
Janne Wirman
- klávesy
Jari Kainulainen
- basa
Mike Romeo
- kytary
Juhani Malmberg
- kytary
Mirka Rantanen
- bicí
1. Seeds Of Sorrow
2. Reasons
3. Around
4. Can You Hear The Sound
5. Snowbound
6. Journey Back
7. Evening’s Fall
8. Coldness Of My Mind
9. Take Me Away
10. Here We Are
-bez slovního hodnocení-
David Gilmour popri melancholickom novom albume stíha aj trochu aktivizmu. V nepravdepodobnej spolupráci s BODY COUNT sa na gitare riadne odviazal do šesťminútového sóla. Skvelé!
Velmi solidní album, jak se to snad od arizonských veteránů už tak nějak dá i očekávat. Power s thrashem si na něm intenzivně a přátelsky ve známých pózách potřásají rukama a místy je to skutečně intenzivní, zejména tedy v první půli celé nahrávky.
Nová americká skupina poskládaná ze zkušených hudebníků na svém debutu hezky kombinuje svižný progresivní death s trochou té blackové černoty, notnou dávkou melodiky, chmurné atmosféry i nějaké té lehčí hitovosti. Šlape to po čertech dobře.
Už tady byly různé pokusy (i velmi úspěšné) propojit death metal s jinými žánry, ale nevzpomínám si, že by někdo až takto mohutně zfůzoval smrtící kov se sedmdesátkovým art rockem. Deska, která chce svůj čas a deska, o které se bude hodně mluvit.
Redakčný Schrödingerov paradox. Ak je Manatar sklamaný, môže to byť dobré. Rudi chváli - treba byť opatrný. Mari nehlási album roka. Fajn, že Aaron skúsil projekt mimo MDB – doposiaľ premárnená príležitosť. Výsledok ako tvrdší „One Second“ neurazí.
Další emoční zkrachovalec, co tíhu světa ventiluje skrze black metalový one-man projekt. Rockový základ, na který je nabaleno blackové vřeštění. Depresivní, chvílemi podivné, ale zajímavé. Jde o poněkud garážovou nahrávku, ale ty emoce jsou autentické.
Při prvním poslechu mi to sice připadalo jako když pejsek s kočičkou vařili dort, ale nakonec si to sedlo a je z toho opravdu příjemná krmě, sice hodně kořeněná všemožnými extrémy, ale chutná to skvěle.