BODY COUNT - Merciless
David Gilmour popri melancholickom novom albume stíha aj trochu aktivizmu. V nepravdepodobnej spolupráci s BODY COUNT sa na gitare riadne odviazal do šesťminútového sóla. Skvelé!
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Vděčné téma srovnávání Slashovy tvorby s tím, co dnes předvádí Axl Rose, bych si dovolil zařadit pouze na úvod této recenze, protože jeho nová deska „Apocalyptic Love“ po všech stránkách reprezentuje právě kytaristovu osobnost a nemá s někdejšími GUNS N´ ROSES zas až tak moc společného.
Je zřejmé, že Slash prostě miluje rock, zemitý kytarový sound vycházející ze sedmdesátých let a z bluesových kořenů. Prostě hudbu uctívající dravou hardrockovou tradici, která nepotřebuje žádné bombastické aranže, ani pateticky znějící smyčcový orchestr. Pro Slashe jsou podstatné rockové základy, za kterými stojí pouze základní obsazení kapely, vystavené prostřednictvím žhavých a patřičně vrstevnatých kytar, groovy rytmů a vypjatého zpěvákova projevu. Oproti tomu Axl Rose, jakkoliv byl kdysi dávno v minulosti rozhodně mnohokráte lepších skladatelem a daleko větším hitmakerem než Slash, se dnes plácá zejména s nazdobením nezáživných blbostí a skutečnost, že jeho současná hudba prakticky nemá žádné bytelné základy, nazývá moderním přístupem. Nemluvě o počtu alb, která za sebou v posledních dvaceti letech zanechali oba aktéři.
Po více než patnácti letech, kdy již Slash není aktivní v jeho mateřské kapele a má za sebou dvě alba s bluesrockově orientovaným projektem SLASH´S SNAKEPIT a rovněž nemalé úspěchy s razantními VELVET REVOLVER (opět dvě alba), je dnes připraven pracovat na svých sólových albech. To první (bezejmenné) hostilo před dvěma roky plejádu rockových hvězd, přátel z branže a vysoko ceněných hostů, přičemž Slash se jeho prostřednictvím pouze zastřeloval a připomněl světu že existuje, aby následně vyrazil na poměrně úspěšné a dlouhé koncertní šňůry. Deska obsahovala nemálo zdařilých skladeb, ale jak to tak bývá u podobných projektů, měla spíše podobu pestrého soundtracku, jehož jediným pojítkem byla právě barvitá kytara hlavního aktéra, než uceleného díla. Takže se jednalo o projekt typu co skladba, to jiní lidé, jiný zvuk, jiný druh rockové hudby.
Oproti tomu novinka „Apocalyptic Love“ je uceleným pomníkem Slashe hardrockera, který vyznává za zády ustálený band, a který v průběhu předchozích sezón nalezl pevnou půdu pod nohama. Spolu se zpěvákem Mylesem Kennedym (ten účinkoval také ve dvou skladbách již na Slashově zmiňované první sólové desce, odjezdil s ním celé turné a spolupráce mezi oběma hudebníky posléze vykrystalizovala z nahodilé v trvanlivou) i dalšími dvěma spoluhráči – bubeníkem Brentem Fitzem a baskytaristou Toddem Kernzem – dnes tvoří THE CONSPIRATORS (což je rovněž uvedeno jako podtitul nahrávky). Jejich „Apocalyptic Love“ je nabušená sbírka bigbítu, která od začátku do konce drží pohromadě, a která je upřímnou zpovědí muzikantů vycházejících z klasické hardrockové školy.
Jak už jsem výše zmínil, Slash nikdy nebyl žádný hitmaker a studiový zdobič, z toho důvodu je rovněž „Apocalyptic Love“ albem, které zní živelně, tvrdě, opravdově a s tím souvisí, že zas až tak moc nefunguje bezprostředně po prvním poslechu. Je na něm sice několik skladeb, jež bych označil jako hitové nebo posluchačsky snadněji zažité, ale vše je zhotoveno v mezích, na jaké jsme byli zhruba zvyklí u předchozích Slashových projektů, takže opravdu žádné generační hymny.
Kdo by čekal šlágry opatřené bohatou paletou nástrojů, tak jako tomu bylo za slavných časů GUNS N´ ROSES, bude zřejmě zklamán. Hlas Mylese Kennedyho je dle očekávání vypjatý jak od pravého uctívače hardrockového stylu slavných kapel typu LED ZEPPELIN, BAD COMPANY nebo AEROSMITH, blues rocku a jižanského popřípadě americky tradicionalistického stylu hudby. V některých momentech je srovnatelný třeba se známým štěbetálkem Chrisem Robinsonem z THE BLACK CROWES (balada „Far And Away“), jinde si drží více macho pojetí (song „Shots Fired“, nabušená vypalovačka ve stylu „Apetite For Destruction“, patřící k vrcholům desky), ale v každém případě je Myles odpovídající volbou a k Slashově žhavé, barvité a razantní hře jeho přirozený projev sedí.
Nejlepší skladbou kompletu je dle mého názoru bezesporu fantastická „Anastasia“, které sekundují další songy jako již zmíněná „Shots Fired“, nebo silný úvod alba, tedy vedle titulní vypalovačky ještě „One Last Thrill“, „You´re A Lie“, „Standing In The Sun“ nebo „No More Heroes“. V těchto momentech nelze albu cokoliv vytknout, jde o nahrávku, která sice neoslní bezprostředně, nicméně její schopnost růstu je velmi výrazná, takže se pozléze stoprocentně chytnete a brzy budete vyloženě nadšeni.
Celkově je „Apocalyptic Love“ vyrovnanou a dospělou sbírkou, plnou zkušeného rockového kumštu a prvotřídních muzikantských výkonů, naopak prostou jakéhokoliv kalkulu a balastu. Její první půlka vykazuje o trochu více života, ale to vůbec nevadí, protože po celou dobu je jasné, jak tuhle partu jejich hudba baví a jak Slash se svými spoluhráči dostali na pásek opravdu vše, co chtěli. Já jsem opravdu velmi spokojen.
Album, které plně reprezentuje Slashe jako vyznavače zemitého tradicionalistického hard rocku, vycházejícího z bluesrockových kořenů a hudby sedmdesátých let. Ucelené album potvrzuje, že Slash byl vždy raději hravým a otevřeným členem týmu, než nějakým nabubřelým sólistou, k jehož partům by ostatní pouze přizvukovali jako nějaké nedůležité křoví. Nic takového se zde neděje, protože THE CONSPIRATORS fungují jako tým. Čekejte silnou a vyrovnanou rockovou desku plnou dobře poslouchatelných songů.
8,5 / 10
Slash
- kytara
Myles Kennedy
- zpěv, kytara
Todd Kerns
- baskytara
Brent Fitz
- bicí
1. Apocalyptic Love
2. One Last Thrill
3. Standing In The Sun
4. You´re Lie
5. No More Heroes
6. Halo
7. We Will Roam
8. Anastasia
9. Not For Me
10. Bad Rain
11. Hard And Fast
12. Far And Away
13. Shots Fired
14. Carolina (bonus)
15. Crazy Life (bonus)
Vydáno: 2012
Vydavatel: Dik Hayd International
Stopáž: 54:20
Produkce: Eric Valentine
Studio: Barefoot Recording Studio
-bez slovního hodnocení-
David Gilmour popri melancholickom novom albume stíha aj trochu aktivizmu. V nepravdepodobnej spolupráci s BODY COUNT sa na gitare riadne odviazal do šesťminútového sóla. Skvelé!
Velmi solidní album, jak se to snad od arizonských veteránů už tak nějak dá i očekávat. Power s thrashem si na něm intenzivně a přátelsky ve známých pózách potřásají rukama a místy je to skutečně intenzivní, zejména tedy v první půli celé nahrávky.
Nová americká skupina poskládaná ze zkušených hudebníků na svém debutu hezky kombinuje svižný progresivní death s trochou té blackové černoty, notnou dávkou melodiky, chmurné atmosféry i nějaké té lehčí hitovosti. Šlape to po čertech dobře.
Už tady byly různé pokusy (i velmi úspěšné) propojit death metal s jinými žánry, ale nevzpomínám si, že by někdo až takto mohutně zfůzoval smrtící kov se sedmdesátkovým art rockem. Deska, která chce svůj čas a deska, o které se bude hodně mluvit.
Redakčný Schrödingerov paradox. Ak je Manatar sklamaný, môže to byť dobré. Rudi chváli - treba byť opatrný. Mari nehlási album roka. Fajn, že Aaron skúsil projekt mimo MDB – doposiaľ premárnená príležitosť. Výsledok ako tvrdší „One Second“ neurazí.
Další emoční zkrachovalec, co tíhu světa ventiluje skrze black metalový one-man projekt. Rockový základ, na který je nabaleno blackové vřeštění. Depresivní, chvílemi podivné, ale zajímavé. Jde o poněkud garážovou nahrávku, ale ty emoce jsou autentické.
Při prvním poslechu mi to sice připadalo jako když pejsek s kočičkou vařili dort, ale nakonec si to sedlo a je z toho opravdu příjemná krmě, sice hodně kořeněná všemožnými extrémy, ale chutná to skvěle.