VLOŽIT DISKUSNÍ PŘÍSPĚVEK

POČÁTEK - Síla vnuknutí - zpět na článek

Klypso Klypso | 2.8.2010 12:52

diskusia k Avataru mala 9 stran, kym sa uzavrela :P

:-) | 2.8.2010 12:50

Ale len jeden film dokaze vnuknut myslienku stale o nom diskutovat ;-).

Marigold Marigold | 2.8.2010 12:35

jj, ty filmy jsou k nerozeznání podobné, zaráží mě hlavně ta podobnost názvu, stejné herecké obsazení a také to, že oba filmy měly skoro stejný rozpočet (200 resp. 350 milionů)... to není náhoda.

knedlik knedlik | 2.8.2010 10:21

Začínám se na ten film těšit ještě víc :))

Cože, tady to fakt někdo srovnává s Avatarem?

Marigold Marigold | 30.7.2010 13:10

No vidíš a jde to i bez vodění za ručičku, šikulko. Já z vás ty intelektuály udělám!

:-) | 30.7.2010 13:02

MarigoldTy si nam urcite zasial myslienku nech to napiseme za teba, tak si nad nami vsetkymi.

Marigold Marigold | 30.7.2010 12:36

Děkuji, že jsem to nemusel psát sám.

Morbo Morbo | 30.7.2010 11:56

Dokonce NIKDO neni tak moudrý jako Marigold! :)

:-) | 30.7.2010 10:45

Nie vsetci su taky mudry ako Marigold, takze to vodenie za rucicku tam musi byt.

Darkmoor Darkmoor | 30.7.2010 10:13

dej to ještě 3x

Marigold Marigold | 30.7.2010 10:00

Radalf: jj, o tom to přesně je, x dějových rovin, ale seřazených vlastně lineárně a nahlížených z jedné vypravěčské perspektivy, navíc se všemi nezbytnými vysvětlivkami (musím říct, že napodruhé mě sraly ještě víc, neboť jsou ale totálně zbytečné).

Radalf Radalf | 29.7.2010 22:22

jo jinak já 7/10. Ale je to asi jediný film, který bych hodnotil "jen" takto a chtěl ho vidět znovu:)

Radalf Radalf | 29.7.2010 22:15

¨Marigold, imho je na tom filmu (kromě technické preciznosti) fascinující jediná věc - že to ten chlap dokázal natočit tak, aby se v tom napoprvé zorientoval i zcela průměrný divák. V podstatě mi to přišlo jako taková onanie "Hele jakej jsem super, dokážu utáhnout šest dějových rovin". Šikula - a právě proto je to podle mě super film.

paax paax | 29.7.2010 21:51

Alespoň je zaděláno na druhý díl a penízky se točí :-)), nicméně dvojka nebude mít pro mne ani cenu stažení z netu:-).

Marigold Marigold | 29.7.2010 20:40

Prostoru pro interpretaci je podle mého dost – samozřejmě ne během filmu, kdo by chtěl během filmu interpretovat?

Já například... ale u Inception to nejde, když mě autor vede úzkostně za ručičku a prostor na pochyby otevře až v závěru, kdy mu nic jiného nezbývá, jinak by to byla blbá limča ;o)

Marigold Marigold | 29.7.2010 20:37

A tohle není zdaleka jediná myšlenka filmu – motiv sebevraždy jako úniku z pasti života, motiv výčitek a vykoupení...je třeba je jen vidět.

ty motivy tam jsou, ale opravdu si nejsem jistý, nakolik Inception jde nad jejich efektní "konstatování" a "použití". Ohledně banality souhlasím s Dalasem – budiž ale jedním dechem dodáno, že jsem žádnou hloubku neočekával. Jen mám pocit, že ji v tom někteří lidé vidí, tak chci vědět, co mi uniklo :o)

Marigold Marigold | 29.7.2010 20:34

Fascinují mě stejnou měrou invektivy posměváčků, kteří film označují za sračku, jako intelektuální záchvaty jeho zastánců, ze kterých jsem ale stále ještě nepochopil, v čem přesně je ten film tak výjimečný. Že nabourává časoprostor? Beru. Že si skvěle hraje s časem a prostorem? Beru. Že má víc rovin? Beru. Ale to všechno tu již bylo a v Inception to není o nic lepší. Z mého pohledu film pracuje s tou nejtradičnější a nejjednodušší narativní figurou, jen ji využívá k zrcadlovému efektu. Ale v čem je ona hloubka filmu (krom toho, že má pět úrovní) mi dosud nikdo neobjasnil.

Viděl jsem ho 2x na velkém plátně a velmi soustředěně, to jen aby mi zas někdo nevykládal, že jednou nestačí...

vike vike | 29.7.2010 16:23

Mohl by mi nekdo dat priklad, co chcete po ceste z kina interpretovat, nad cim premyslet? 'Jestli si dela Nolan z divaku prdel' se nepocita //:=]

Baara | Jen pár poznámek k recenzi | 29.7.2010 16:10

Spojení rotující dodávky a rotující reality v hotelu + souboje, to bych rozhodně nenazvala pouhým „střídáním vizuálně kontrastních lokací“. Nehledě na to, že ten vizuální kontrast má dosti jasný účel, totiž přehlednost.

Ad:Fakt, že hrátky s lidskou myslí jsou nebezpečím, je však stejně banální a zřejmý, jako když vám někdo řekne, že píchat si heroin je cesta do pekel.

Ano, ale banální neznamená nezajímavý – o drogách se taky točí neustále. Jde o to, jak se to zpracuje. A tohle není zdaleka jediná myšlenka filmu – motiv sebevraždy jako úniku z pasti života, motiv výčitek a vykoupení...je třeba je jen vidět.

Zcela zaslouženě Nolan filmy prezentuje zmíněným způsobem a nárokům dostává. Protože je to stále Hollywood, žádná nezávislá nebo evropská produkce. V tomto rámci Nolan ke špičce patří. Nikde jsem se nedočetla o „filmu, který tu ještě nebyl“ (srovnej s avatarem!). Jestli není problém v tom, že pořád bažíme po něčem revolučním...to nebylo Nolanovým cílem ani náhodou a dokonce si tvrdím říct, že je to z toho filmu cítit. Navíc odkdy je revolučnost nebo přelomovost podmínkou kvality???

Prostoru pro interpretaci je podle mého dost – samozřejmě ne během filmu, kdo by chtěl během filmu interpretovat? Poté je hodně nad čím přemýšlet.

Astennu Astennu | 28.7.2010 01:06

uz dlouho se mi nestalo, ze bych po promitani tak dlouho rozebiral nejaky film, neustale se k nemu v myslenkach vracel a premyslel o nem (jak o forme tak -predevsim- o obsahu)...
strhujici podivana s pridanou hodnotou (pokud chcete) + potvrzuju zrejme uz trapne opakovane tvrzeni, ze chci videt znovu!