Spojení rotující dodávky a rotující reality v hotelu + souboje, to bych rozhodně nenazvala pouhým „střídáním vizuálně kontrastních lokací“. Nehledě na to, že ten vizuální kontrast má dosti jasný účel, totiž přehlednost.
Ad:Fakt, že hrátky s lidskou myslí jsou nebezpečím, je však stejně banální a zřejmý, jako když vám někdo řekne, že píchat si heroin je cesta do pekel.
Ano, ale banální neznamená nezajímavý – o drogách se taky točí neustále. Jde o to, jak se to zpracuje. A tohle není zdaleka jediná myšlenka filmu – motiv sebevraždy jako úniku z pasti života, motiv výčitek a vykoupení...je třeba je jen vidět.
Zcela zaslouženě Nolan filmy prezentuje zmíněným způsobem a nárokům dostává. Protože je to stále Hollywood, žádná nezávislá nebo evropská produkce. V tomto rámci Nolan ke špičce patří. Nikde jsem se nedočetla o „filmu, který tu ještě nebyl“ (srovnej s avatarem!). Jestli není problém v tom, že pořád bažíme po něčem revolučním...to nebylo Nolanovým cílem ani náhodou a dokonce si tvrdím říct, že je to z toho filmu cítit. Navíc odkdy je revolučnost nebo přelomovost podmínkou kvality???
Prostoru pro interpretaci je podle mého dost – samozřejmě ne během filmu, kdo by chtěl během filmu interpretovat? Poté je hodně nad čím přemýšlet.