VLOŽIT DISKUSNÍ PŘÍSPĚVEK

VALKÝRA - Ať žije svaté Německo! - zpět na článek

subeer subeer | 16.6.2009 16:12

vike&russel: asi bych blbej kdybych tyhle vase teorie vyvracel - jo souhlasim, tohle je jedna z velmi pravdepodobnych variant.
Ale proc neverit v lepsiho cloveka (pouceneho).Navic s tim bordelem co ve svete mencouri pocali od 38-myho by skara museli sekat "latinu" - ale cert vi kdo a jak vubec tahal nitky, panove..

russel russel | 16.6.2009 12:41

Tak tak. Hitler vynesl Německo na vrchol, ale taky ho zase začal rychle potápět.

vike vike | 16.6.2009 12:37

Odpurci chteli predevsim odstranit magora, ktery zasahoval do kompetenci generalu a dustojniku, kteri vedli valku, a ohrozoval tak vitezstvi.

vike vike | 16.6.2009 12:34

subeer - [16.6.2009 11:43]

WTF? Hitlera - stejne jako snad kazdeho historickeho magora nebo vudce - mohl kdykoli picnout nekdo v jeho okoli. Asi ten odpor nebyl zase tak silny...

russel russel | 16.6.2009 11:58

"pokud by se jim to povedl prevrat a odstraneni Hitlera a jeho rezimu"

Podle mě jim šlo jenom o to, ten režim zmírnit, ale přesto zachovat myšlenky NS.

subeer subeer | 16.6.2009 11:43

vike: priklady tahnou...

vike vike | 16.6.2009 11:33

Tak vam nevim soudruzi. Odstraneni Hitlera, separatni mir na zapadni fronte atp mely za cil jedine - uvolnit sily vazane v zap. Evrope, vrhnout vse na vychodni frontu a zabit Rusa a vsechny, kdo se jim postavi do cesty.

Nejaky hlubsi smysl, nez ze existoval odpor i v Nemecku a mezi nemeckymi vojaky, bych v tom nehledal. Vsadim se, ze Nemec by tohle a uz vubec ne takhle nenatocil. Nemel by potrebu, nevidel jediny duvod.

Nemci si svou katarzi prosli a je na case, aby se filmari zamerili na palcivejsi problemy a vetsi hrozby.

subeer subeer | 16.6.2009 11:23

Pekny snimek, ktery zvlaste v druhe polovine poradne vtahne do deje.
Paax: Myslim, ze jeden z duvodu proc tohle organizovali bylo, ze nechteli dalsi valecne ztraty(rika to na zacatku jeste v africe a jeste 2-ma ocima), tj. pokud by se jim to povedl prevrat a odstraneni Hitlera a jeho rezimu, tak prichazi recnicka otazka, kolik by se usetrilo zivotu - zvlaste pri frenetickem oboustranem vyvrazdovani v zaveru valky.
Druhy duvod, ze si prirozene uvedomili svoji chybu a chteli si zachranit kejhak - v tom mas pravdu, ale kdo nechce.
Nikdo z nich si nestoupl z "taskou" vedle vudce a cekal spolecne s nim na 100% vybuch.
Ve filmu - Hitler: The Rise of Evil - se na zacatku rika neco ve smyslu, ze "zlo se uplatni pouze tehdy pokud proti nemu nebojujeme" nebo tak nejak - a v pripade tohoto filmu mi tato veta pripada jako to poselstvi...takze film ma kurva smysl i v dnesni dobe a napr. nas pridad s Paroubkem & Gang.
Jinak T. Cruise je pro me hlavne The Firm, Collateral tady bych ho charakterove srovnal s Last Samurai(e) - takze at nevymysleji o jeho vhodnosti. Hral to vyborne(ani jednou jsem nepomyslel na M-Imp. nebo Top Gun).

paax paax | V.Silver | 20.2.2009 22:37

Já to poudal :-)

V.Silver V.Silver | 20.2.2009 20:27

Ha, už jsem to viděl a velice mě to překvapilo - ne natolik působivé jako Der Untergang, ale dobře řemeslně provedené, přesvědčivé výkony (až na Hitlera), atmosféra... A scéna s Goebblesem - mňam :)

MoRt8 MoRt8 | 19.2.2009 16:23

Milda - [19.2.2009 15:32]

Spíš bejt přímo tam. Kotel jak na bygbýtu.

russel russel | 19.2.2009 16:06

Aha :)...no každopádně už ho beru trochu s rezervou. Ale na jeho knížkách se mi líbí hlavně ty výtahy z různých svědectví, deníků, dopisů, apod. Na čistě dějepisnou literaturu jsou zase jiné kapacity...třeba E.P.Hoyt píše dobře

V.Silver V.Silver | 19.2.2009 16:05

A pak aby se v tom čert vyznal :) Liddell Hart je jistota, akorát se mi tím ještě nepovedlo prokousat :)))

vike vike | 19.2.2009 15:59

Vidis, ja zase tusim, ze mu vycitali prace jeho dokumenty - tak si vyber :)

russel russel | 19.2.2009 15:58

No já četl něco o tom, že má zůstat radši u dokumentů než psát knížky (že to někdy píše až moc emotivně/normativně a faktografická část je trochu na štíru)

Každopádně pokud si dobře vzpomínám, tak jak v "SS Výstraha dějin" nebo "Stalingrad" naopak píše jak se Wehrmacht i někdy aktivně podílel na těch různých zločinech prováděných třeba Einsatz grupama na vých. frontě nebo že hlavním úkolem němců je si kolektivně přiznat vinu za to co provedli, resp. že dovolili, že se někdo takový jako Hitler a jeho suita vůbec dostala k moci...

vike vike | 19.2.2009 15:45

Knoppovi se vycita jeho 'glorifikace' Treti Rise a vztah k Wehrmachtu (tusim ho prezentuje jen jako regulerni armadu a nikoli spoluvinika nacistickych zverstev)...

russel russel | 19.2.2009 15:35

Knoppa mám rád, píše dobře, ale třeba na valka.cz u jeho knih teda moc lichotivé komentáře nejsou, což mi trochu překvapilo, páč jsem myslel, že je v pohodě.

vike vike | 19.2.2009 15:34

Mne by spise zajimalo srovnani te knizky s atentaty od 'osvedceneho' Guido Knoppa...

Milda Milda | 19.2.2009 15:32

kdykoliv vidim ta obrovská shromáždění na stadionech, nebo v tom norimberském komplexu tak lituju, že tenkrát někdo nenaplánoval nějakej napalmovej útok, to by byla smažba

russel russel | 19.2.2009 15:19

mohli by to mít někde v knihovně