VLOŽIT DISKUSNÍ PŘÍSPĚVEK

HEAVEN SHALL BURN - Iconoclast - zpět na článek

kot | 17.3.2008 16:56

a kdyz v textu ctu nektery slogany pripadne je vidim vytetovane, tak mi je az k smichu, z pro normalniho poctivyho cloveka naprosto samozrejmych hodnot se dela neco extra, neco co jinde neni

Longgger | 17.3.2008 16:55

To je pravda... ale řekl bych že právě u této hudby je nejzásadněji spojována s texty, životem a pod. Samozřejmě, že hodnotíme hudební obsah, ale já třeba chci vědět o čem se zpívá, přeci nejsem barbar hladový pouze po tónech, to bych si mohl pustit ryze industriální záležitosti (i když ty mám taky rád) a byl bych spokojen, nebo je u posluchačů na snadě si myslet, že textová náplň je zbytečná? U mě tomu tak rozhodně není a pokud někomu ano, pak tomu asi nerozumím. O textech se obecně málo mluví v souvislosti s nějakým albem (myslím tím na komerčnějších metalovějších médiích jako je třeba metalopolsi) a já jsem zastáncem představení kapely čtenářům i z toho popudu, aby se dozvěděli, z čeho ta kapela vychází, o čem pojednává, jestli se řadí k určitému hnutí a pod. Samo je to můj názor, ale nedokážu si představit poslouchat hudbu, aniž bych nevěděl pocity a okolnosti spojené s kapelou.

kot | 17.3.2008 16:55

ja s tebou souhlasim v tom ze k hardcoru patrej urcity hodbnoty a vetsina z nch je mi sympaticka, i kdyz treba veganstvi a sXe de mimo me. jen rikam ze kvuli tomu nebudu poslouchat hudbu ktera me nebavi, to si muzu uzit klidne bez ni a ze v soucasny dobe spousta kapel jen plane opakuje klise a ani nad tim nijak nepremysli. to ze je za necim hezka myslenka jeste nezachrani to ze je to po umelecky strance pruser

brutusáček brutusáček | to longgger | 17.3.2008 16:48

tak jasně chapu co ti myslíš, nicméně pocity a názory pojí u jakéhokoliv druhu hudby, ono víš nějak mi připadá že se z HC chce udělat něco něco mnohem víc než je...

Longgger | 17.3.2008 16:41

A nikomu nic nekážu, nejsem žádnej Priest:)

Longgger | 17.3.2008 16:39

No tak Norma Jean rozhodně nepatří mezi nějaký průkopníky, to je novější kapela, první album 2002 tuším, jinak pokud říkáš, že se pohybuješ v hc scéně, tak by tě rozhodně názorová složka zajímat měla, protože to je to, čím se tahle hudba vyděluje a vždy tomu tak bylo, když už si vezmeš třeba hardcore made in New York - Madball, Downset... nebo později pak i průkopníky MC v Evropě, belgickou scénu ve Vlámsku H8000... vždy se to spojovalo s určitými pocity, názory... přesně o tom by ta hudba měla být

kot | 17.3.2008 16:30

prosimzte nekaz mi tady o metalcorua hrdcoru, jestli si myslis ze sem nejakej zatvrzelej metal co tohle odsuzuje z nejaky nenavisti tak se pletes, na tehle kapelach sem vyrustal a v hc scene se uz nejakej ten patek pohybuju a to co hlasa je mi sympaticky. jen proste nedokazu hudbu hodnotit podle nazoru co se za ni skryva ale proste podle toho jak je kvalitni, texty neudelaj zabavnou nahravku, kor dyz mam v soucasny dobe pocit ze spousta tehle kapel jen jako stado bez premejsleni omila furt to samy dokola. v soucasny dobe me ale tyhle obycejny chlapacky metalcory poprvade uz moc nebavi a vyrost sem z nich je to vsechno na jedno koleno a prave jen o bratrskem poplacani za to ze vyplivnou nejaky klise a zahrajou k tomu klisovitou hudbu. vcelku rad mam starsi darkest hour treba, nebo norma jean. ale jak rikam ted uz me bavi neco trochu jinyho

Longgger | 17.3.2008 16:30

Integrity... jsem neslyšel ani nepamatuju... Misery Signals, August Burns Red určitě joo, to jsou kapely, co mají co říct, u těch Emmure už si tak jistej nejsem, zajímavý je u nich jen to, že se dali dohromady přes internet, že si posílali svý hudební nápady a demáče... juj kde bychom byli bez moderních vymožeností, že? Jinak jejich hudba mě moc nebere.

brutusáček brutusáček | 17.3.2008 16:23

áá obrovskej mystake sorry ....no Caliban bez komentáře to kam se dostali oni je děs.......já s kotkem souhlasím, naživo to působí, osobně maroon vloni na fluffu ani né tou hudbou ale stylem podání byli super, mosh všude lidi všude panovala dobrá atmosféra z cd to fakt neba.....jestli budeme mluvit o nelopatech tak určitě Integrity mě napadí nebo trojička co bude na sedmě MISERY SIGNALS AUGUST BURNS RED, EMMURE

Longgger | 17.3.2008 16:14

Pleteš si to s Caliban hombre..., ti jsou u RR a mají desku Vent, HSB jsou u Century, ale to vezmi čert, to v tuto chvíli není podstatné. V zásadě s tebou souhlasím, i když s kotem rozhodně ne, to je přesně ten názor zastřený odporem a já mu ho neberu. Vážím si lidí, co vědí s čím se hudba těchto kapel spojuje, tvrzení, že Maroon a podobní jsou lopatoidní metalcore je úsměvné. Jen mohl bys naznačit, který metalcore pro tebe osobně stojí za zmínku a není ,,lopatoidní"?:)

brutusáček brutusáček | to SVEN | 17.3.2008 16:04

Tak samosebou zainteresovaní ví o čem a z čeho HSB vyšli, pro statní, teda jestli to čteš níž longgger přiblížil o čem to asi je. To je první věc a druhá, nemyslíš si snad že ty textové náměty nerozvádí i jiné kapely? viz zmiňovaná třeba sepultura? některé balady od Iron maiden apod apod...války, násili se objevuje všude...není to jen doménou HC přeci...samozřejmě u hc se s tím nějak tak počítá ....ted se tu bavíme o hudbě a souhlasím s těmi názory že HSB od Antigone nepředvedli nic zajímavého..škoda že v době od Vent do Antigone jsem je na fluffu nezastihl.....pokud vím tak HSB jsou pod roadrunner takže je jasné že to co valí budou valit...bo RR je ždímarna

kot | 17.3.2008 16:00

poprvade tyhle vegansky kapely spoustakrat jen v textech nahazej nekolik klise za sebou a jede se a vsichni jim najednou fandej protoze sou angazovany. kvuli tomuhle doopravdy hudbe fandit nezacnu (az na vyjimecny pripady kde ty texty opravdu do sebe neco maj, kdy se pak na koncert da vydat protoze sou tam zajimavy lidi, ale uz sem vsema tema klise tak otupelej ze uz ani nehledam), z cd uz vubec ne, pro takovyhle ucely sou daleko vhodnejsi jiny media nez hudebni texty a poslouchat kvuli tomu lopatoidni metalcore jako hsb, maroon a jim podobny doopravdy nehodlam

Longgger | 17.3.2008 15:16

Nene, to se pleteš, to je právě to, co já shledávám u kapel jako zásadní věc, bohužel minimum lidí, co tuto hudbu zapne ve svym přehrávači to uajímá, tohle je právě to, co dělá z tohoto stylu něco víc, než jen bezduchou agresivní namakanou muziku. HSB přesně spadají do sorty kapel zpívajících o veganství-vegetariánství, proti válkám a to vidím jako zásadní u této hudby, ale je to přesně jak říkáš, o tom v recenzi ani zmínka, ale tak zase to je odvislé od preferencí daného serveru, tento asi čte ponejvíce prstohrozičů a tak tu pro zamýšlení se nad podobnými závažnými tématy není prostor, což je ale škoda, protože třeba u HSB je ta názorová politika skutečně podstatnou složkou jejich hudby. Jsem rád za takovýto názor!

Stygg Stygg | 17.3.2008 15:15

to Sven: vždyť já ten bolševismus zmínil :-)) Asi jsi ho mezi těma mýma plkama nenašel :-)) Jinak si myslím, že vývoj kapely, její aranže a zvuk jsou pro hudbu dost podstatné..nebudu přece poslouchat nějakou slátaninu jen proto, že jsou její členové vegani

Sven Sven | Něco tu chybí | 17.3.2008 15:07

Je to slušný metalcorový nářez, líbí se mi to, ač s výjimkou Earth Crisis nic podobného neposlouchám...
Jen škoda, že tady recenzent a diskutující jsou schopni nekonečně plkat o tom, jestli se vyvíjí kapela od minulých alb, jaký je zvuk, jakou kapelu to připominá a podobné hovadiny. ale vůbec se tu nezmiňuje "názorové pozadí" kapely. Mám na mysli veganství, práva menšin a znevýhodněných, odpor vůči válce, v níž si většina metlotupců tak libuje. Ale na tak postmoderním serveru jako je metlopolis se ani nedivím, že tu takové věci chybí...

Stygg Stygg | 17.3.2008 15:07

Já s tím souhlasím, proto jsem taky o Sepultuře hovořil pouze v souvislosti s obdobím Chaos A.D., které se "názorovostí" přiblížilo..jinak je samozřejmě jasný, že metalcore je tady skoro 20 let, akorát v poslední době se o něm (bohužel taky v souvislosti s chlívárnou nu-metalem, což je pouze vykrádání starších kapel) hodně mluví.HSB konkrétně mám rád pouze pro hudební stránku,protože jinak mě ten jejich bolševimus moc nebere.

Longgger | 17.3.2008 15:01

Jinak možná se tomu budeš divit, ale já za metalcore považuji od začátku pouze kapely, ohraničující se nějakým stylem života, či tématy textů, životními postoji. To je právě podle mě určitý názor, se kterým já nesouhlasím, že za mc lze považovat i Sepulturu atd.(čest výjimkám), tahle kapela (přestože jí skutečně respektuji) rohodně nemá s metal/hardcorovými kapelami druhé poloviny devadesátek pranic společného, v případě tohoto stylu nejde samozřejmě jen o hudbu, ale i kulturu, zrovna takoví HSB na tom postavili svou kariéru (texty, styl života). V dnešní vlně už se to zase trochu posunulo jiným směrem, i když přehršel těch názorových přednášek ve své hudbě naštěstí ještě zůstal. Málem bych zapomněl - Earth Crisis - moje srdcovka

Longgger | 17.3.2008 14:53

Pro mě osobně už je tohle trochu uměle vyvíjené. Mám rád kapely typu italských Reprisal, pochopitelně belgickou sénu H8000, Martyr A.D., Subzero, no mohl bych tu vyjmenovat další klasiku, tyhle kapely hrály hardcore/metal v době, kdy se na ně pohlíželo skrz prsty a právě proto jejich nahrávky byly cítit jistou revoltou, živelností, proklamací názorů. Mě osobně novinka HSB (třeba) nenabízí krom dokonalé produkce a několika slibných okamžiků nic, samozřejmě doba postoupila a z tohoto stylu se stala masová záležitost, přesto tu vidím pro mě osobně zajímavější kapely.

Stygg Stygg | 17.3.2008 13:22

To Longger: Ale jak jsem se nad tím zamyslel, asi "nejčistší" a současně "špinavou" věcí by byla deska One Voice, případně Liberty And Justice, od Agnostic Front, protože narozdíl od jejich další tvorby je tam ten metal fakt slyšet

Stygg Stygg | 17.3.2008 13:15

Mail dorazil, díky moc.Tak zrovna proti zvuku jsem u HSB nikdy nic neměl..osobně mám radši, a vždycky jsem měl, čistší zvuk než "špinavej"..ale to už asi tak 15 let :)) Metalcore "v nejčistší podobě" asi není..už jen proto, že je to směs žánrů..za metalcore se dá považovat vlastně cokoliv: Pro-Pain, starý Biohazard, klidně i nějaká Pantera a slyšet je i u Chaos A.D. od Sepultury..Vzhledem k tomu, že přímo vychází z crossoveru, tak původní jsou třeba takoví La Muerte, který nikdo nezná.Problémem je, že některé kvalitní metalcorové kapely jsou málo známé..a třeba zmíněné Forever War byla v roce 1997 naprostá bomba..i zvukem..ty čistý kopáky (např. Winter Ends) jsou dokonalý.Škoda, že to třeba MP nezrecenzoval..atmosférou to i po té době strčí Iconoclast hravě do kapsy.Výborná věc jsou taky Strife - In This Defiance, i když to je víc do Straight X (to ale HSB taky)..jsou tam naprosto monumentální industriální intra a 15minutový outro,který v setmělé místnosti se sluchátky na uších vzbuzuje u slabších povah inkontineci :-))