Neděle
20.5.2018
Noční verze
 id
 heslo
Rok vydání
2018

Vydavatel:
Support Underground

Stopáž:
29:27

1. 1095 n.l.
2. Svatej holokaust
3. Thrash & koks
4. Skleněnej hrob
5. Cirkus, smích & sebevražda
6. Tančíme s démony
7. Město hříchů
8. Zrozen zemřít
9. Odraz zničené mysli

Tomáš
kytara, zpěv

Honza
kytara

Kouďák
baskytara

Ozz
bicí

Kaarový eso (demo) (2009)
Thrash Attack (2010)
Kaarokalypsa (2012)
Choroby vaší doby (EP) (2014)
Svatej holokaust (2018)

KAAR - Svatej holokaust

Názov KAAR som zachytil už pred pár rokmi v súvislosti s aktuálnou česko-slovenskou thrashmetalovou scénou. Či som vtedy kapelu aj počul si už nepamätám, vtedy mi skôr napadlo, že prinajmenšom na Slovensku by sa jej názov dal rozšifrovať kadejako. V každom prípade nejde o žiadne uchá, na scéne sú od roku 2005, už do roku 2012 stihli vydať dva albumy a pred dvoma rokmi zakotvili u Support Underground. Ich debutom tu bolo 3-way split so spriaznenými EXORCIZPHOBIA a CATASTROFY, čo v súvislosti s aktuálnym tretím dlhohrajúcim albumom pražskej štvorky nie je úplne redundantná informácia, však uvidíte.

Novinka zo začiatku februára má plus-mínus pol hodiny hracieho času a deväť skladieb je zabalených v digipacku so štýlovými kresbami, na námet démonickej thrashovej orgie. Celé to solídne páchne peklom a viem si predstaviť, že v nejakej cimprlich krajine by mohol hnevlivo prehovoriť aj cenzor, lebo šak sú tam dudy a tyvole aj chalachindy, hoci nakreslené, mravokárcu by do extázy uviedli. Jasný signál, že to tu bude bez servítky a natvrdo. Hlavne má všetko nádych starých čias, žiadne vymakané PC grafiky, len klasické ilustrácie, ktoré k tejto jadrnej rúbanici mimoriadne sedia.

KAAR

„Svatej holokaust“ je v zásade môj prvý ozajstný kontakt s hudbou KAAR. Ako znela kedysi neviem, tu má poslucháč dočinenia s pravoverným thrash metalom, čerpajúcim z klasických bánd 80. rokov, tých, ktoré stavali hlavne na divokej mladíckej údernosti, agresivite a chytľavosti s korením atmosféry a o nejaké virtuózne vyhrávky a prehliadku techniky sa nestarali. Rýchlosť, intenzita, thrash rovno do ksichtu tak, ako to robili podzemnejšie thrashovice, tie spolky, ktoré sa vykašlali na pompézne pódiové kostýmy a vyrukovali v roztrhaných gatiach, krivákoch a nábojových pásoch. A ozýva sa u nich aj domáca tradícia, v nárezovejších častiach ožívajú napríklad spomienky na DEBUSTROL v dávnych časoch.

KAAR hrajú ostrý thrash metal s nápadmi, chytľavými melódiami a kvalitou sa s prehľadom radia k súčasnej domácej špičke. Sú kapelou, ktorá ma baví, keďže na rozdiel od toho, čo bolo podzemným alebo „demo“ českým thrash metalom povedzme pred dvadsiatimi rokmi sa úspešne vyhýbajú ťažkopádnosti a potuchnutej vidieckej bigbítovosti. Album hore ťahá zvuk, výkony, kompozícia – popri tradičných nárezoch napríklad ponurá záverečná „Odraz zničené mysli“ alebo nad materiál mierne vyčnievajúca „Tančíme s démony“, v ktorej sa KAAR o vokálne party podelili s členmi EXORCIZPHOBIA a CATASTROFY. Vtipne odľahčený slovenský part je zároveň hádam aj „najchlapáckejším“ momentom na albume. Pochvalu si zaslúžia vokály a dobre napísané texty, zobrazujúce napríklad fanatizmus, vojnu, závislosti či depresie a túžbu po smrti. Zhrniem to asi tak, že v mainstreame (mám na mysli DYMYTRY a podobne) ma český metal nemá čím zaujať, ale toto podzemie mediálne známym menám slušne trhá sako.


Martin Lukáč

Zveřejněno: 20.4.2018


KAAR sú typickým príkladom v zásade domácej kapely, ktorá príjemne prekvapí v dobe, kedy sa už vo „veľkom svete“ občas ani nechce hľadať.

Autor recenze:
7,5 / 10

Redakce:
zatím nehodnoceno

zatím nehodnoceno



s kapelou CATASTROFY:

s kapelou DEBUSTROL:

s kapelou KREATOR:

s kapelou TANKARD:

s kapelou DESTRUCTION:



Copyright © 2003 - 2012 Metalopolis.Net, všechna práva vyhrazena.
Doslovné ani částečné přebírání tohoto materiálu není povoleno bez předchozího svolení.

ISSN 1214-6218

Locations of visitors to this page