TRIPLE DEATH TREAT - letmý pohľad na srbský death metal

Macedónske extrémne metalové vydavateľstvo Darzamadicus Records nám prostredníctvom čosi vyše polhodinového CD prináša skôr letmý pohľad do aktuálnejšieho diania v srbskom deathmetalovom podzemí. Tri skupiny, každá po tri skladby, to celé vhodne zastrešené názvom, príjemne pripomínajúcim zlaté metalové časy MTV, keď v relácii Headbanger’s Ball v rámci seriálu „Triple Thrash Treat“... hrali hlavne death metal.

SACRAMENTAL BLOOD – The Second Death

Toto belehradské trio – Milan Dobrosavljević gitary, Srdjan Todorović gitary a vokály, Ivan Petrović bicie – existuje od roku 2002 a na konte má na striedačku dve demá a dve splitká. To aktuálne bolo natočené v marci 2011 a obsahuje tri skladby. Prvou je ponuré, protinábožensky zamerané intro „The Second Coming“.

SACRAMENTAL BLOOD

Nasleduje svižná deathmetalová rezačka „Derelict The Throne Of God“, inšpirovaná dianím v americkom death metale 1. polovice 90. rokov, trochu Florida (DEICIDE), trochu Chicago (MASTER, ABOMINATION), s výraznou, zvučnou basou a vokálmi v štýle John Tardy (OBITUARY) a Marc Grewe (MORGOTH). „Storming With Menace“ je coverom KREATOR z „Terrible Certainty“. Zvukovo pochopiteľne vyspelejšia od originálu, zabalená do deathmetalového zvuku znie ako príjemná pocta klasikom. Na bodovanie tu toho veľa nie je, takže fakt len orientačne.

6/10

Metal Archives
MySpace

HERETICAL GUILT – Tears Of The Lamb

Ďalší Belehradčania HERETICAL GUILT sú už veteránmi tamojšej scény, existujú od roku 1997 a v roku 2002 im vyšiel aj dlhohrajúci album. Štúdiovo mlčali až do roku 2009, kedy vydali demo „Tears Of The Lamb“. Rovnomerný materiál sa nachádza aj na tomto splitku, pravdepodobne nanovo nahraný v roku 2010, aspoň takto návštevu štúdia datuje booklet.

HERETICAL GUILT

HG sa v skladbách „Disciples Of The Black Flame“, „Beyond The Grace“ a „Tears Of The Lamb“ venujú brutálnejšie ladenému death metalu, koreniacemu takisto v americkej škole 90. rokov. Priamočiare nárezy kombinujú s disharmonickejšími, polámane znejúcimi úsekmi a pomalými, drvivými pasážami, v ktorých zlovestne vyje sólová gitara, a znejú ako novodobejšia, extrémnejšia syntéza vplyvov BRUTALITY, REVENANT, MORBID ANGEL či starých IMMOLATION. V podstate hlavne pre fanúšikov „starej školy“, plusom je veľmi autentické vyznenie. Dušan Jevtić – vokály, Oliver Brajkov – gitary a Miloš Visekruna – basgitara v tom majú jasno, akurát ich zastavilo to, že bubeník Aco Aleksov je už v booklete vedený ako ex.

6,5/10

Metal Archives
MySpace

BLASPHERERION – Apocal Ur-Chaos

Trojica Marko Barjaklarević – basgitara, Srdjan Todorović – gitary a vokály (momentálne hlavne v SACRAMENTAL BLOOD) a Occultum Malleus – bicie skôr pôsobila ako pôsobí v mestečku Kikinda vo Vojvodine. Demo „Apocal Ur-Chaos“ nahrala na jar 2009 a ten istý materiál tvorí aj záver tejto kolekcie.

BLASPHERION

„The Master Therion (Profanation Eternal)“, „Demoniacal Possession“ a „Anathematized For Immerse“ sa nesú v death/blackmetalovom duchu, kde náklepy a „severské“ harmónie tak trochu pripomínajú raných MARDUK, zatiaľ čo deathmetalové pasáže, energické a často pomerne technicky podané, nezaprú vplyv PESTILENCE z čias Consuming Impulse“ a v atmosférickejších, dramatických momentoch počuť aj ozveny „Testimony Of The Ancients“. Vokál takisto inklinuje k prejavu Martina van Drunena, obzvlášť v záverečnom kúsku. Je to zaujímavá a fungujúca žánrová kombinácia, akurát tam príliš počuť uctievané vzory.

6/10

Metal Archives
MySpace