END OF GREEN - The Painstream

END OF GREEN - The Painstream

END OF GREEN - The Painstream

END OF GREEN - The Painstream

Je tomu již 10 dlouhých let, co jsme se zde formou recenze naposled věnovali tvorbě END OF GREEN. Čas pokročil, kapela mezitím vydala několik nahrávek a její ambice se postupně přiblížily na dostřel rockovému mainstreamu. Parafráze názvu jejího osmého alba se tak vysloveně nabízí a není to jen samoúčelná slovní hříčka.

Uskupení pocházející z německého Stuttgartu se rozhodně neřadí k rockovým modernistům. V jeho případě těžce pokulhává i tvrzení o čerpání z odkazu devadesátých let. END OF GREEN totiž své kořeny vyrůstající z gotického metalu druhé poloviny poslední dekády minulého století nikdy neopustili. Nestalo se tak ani navzdory postupném provzdušňování jejich kdysi úporného stylu okysličujícími kapslemi rockového písničkářství.

END OF GREEN

Toto se děje s každou další nahrávkou čím dál častěji. Oblíbené výlety z poza hranic bezpečného žánrového tábořiště do ještě bezpečnějšího, symbolizovaného chytlavými a ve většině případů i v dobrém slova smyslu podbízivějšími motivy charakterizuje tuto nahrávku jako potenciální sousto pro širší posluchačské masy. Tohle ale bude zřejmě platit hlavně u našich západních sousedů, kde podobné hudbě už léta, jak se říká bohatě kvete pšenka.

Frontman a vokalista zároveň Michell Darkness nabídne ke svému stylovému pseudonymu i příjemný a charismatický, byť ne zas natolik originální hlas. Tomu to nejlépe, stejně tako jako vlastně celé skupině, svědčí v pomalejších skladbách, kde se sice často nešetří na cukru, ale tak nějak celkově lze END OF GREEN tu jejich skladkobolnost i melodramatické choutky bez větších problémů věřit.

Typickým představitelem této skupiny jsou písně jako "Home On Fire", "Death Of The Weakender" anebo skoro titulní "The Painstreet", opírající se o hutné kytarové riffy a chytlavý refrén, který si s kapelou bude pozpěvovat, když už ne celý obrovský stadion, tak minimálně několik tisícovek návštěvníků některého z letních festivalů, kterými se to v Německu jen hemží. Fůze masivního kytarového zvuku a lehce zapamatovatelných motivů nepřestává být dobře fungujícím modelem, za nímž stojí řada komerčně úspěšných nahrávek.

END OF GREEN jsou již zkušeným a etablovaným tělesem a jakékoliv další fráze o jejich věrné posluchačské obci a pokračování v konceptu, který prostě šlape jak hodinky, v tomto případě prostě bezvýhradně platí. Ani toto jejich album nepřináší nějakou hloubavou hudbu, či nedej bože nadčasovou kvalitu. Pokud však v hudbě nehledáte jen tyto hodnoty, a takových je většina, a chcete se občas jen dobře odreagovat, s "The Painstream" určitě nijak neprohloupíte.

4

Typický představitel katalogu Napalm Records. V dobrém, i zlém.

6 / 10