UNATTENDED FUNERAL - Unattended Funeral

UNATTENDED FUNERAL - Unattended Funeral

UNATTENDED FUNERAL - Unattended Funeral

UNATTENDED FUNERAL - Unattended Funeral

UNATTENDED FUNERAL svojim útlym kazetovým debutom vyznávajú lásku idolom spoza veľkej mláky. Názov si požičali z dosky „Sexless/No Sex“ od nestorov power violence IRON LUNG. Punková vášen sa do kapely preniesla z thrash-punkových BOILING POINT, s ktorými sú personálne prepojení, a spojnicou s okolitou scénou je aj spriaznené duo MÖBIUS, ktoré sa prezentuje minimalistickým sludgeom zasahujúcim až niekam do drone.

To všetko zanechalo v tvorbe UNATTENDED FUNERAL nezmazateľný odtlačok. Stále sa však prezentujú originálnou zmesou, ktorá na Slovensku v podstate nemá obdoby.

UNATTENDED FUNERAL

Aj keď ich krásne zašpinený zvuk (o finálne vyznenie sa postaral Blum z GATTACA) v mnohom pripomína sludgecoreové kapely, zaradiť ich do tohto štýlu nie je možné. Jednou z hlavných predností UNATTENDED FUNERAL je rýchlosť - takmer grindcorové tempo. Na klasický hardcore/punk sú až príliš technicky zdatní, čo je počuteľné v mnohých, až „mathovo“ znejúcich momentoch, a v kope stop and go pasáží, tak príznačných pre tento punkový subžáner.

Výsledok potom znie ako mix hutného sludgeu s hardcoreom, aký produkujú napríklad BLACK COBRA na ich poslednom albume „Invernal“ (úvodná „Poison“) s hrubozrnným hardcorom v štýle A398 Records (gitary v niektorých pasážach znejú ako na „Worthless“ od WEEKEND NACHOS), old school grindovým bordelom ako vystrihnutým z „From Enslavement To Obliteration“ a novším poňatím tohto štýlu, aký vidíme napríklad u dnes tak populárnych MAGRUDERGRIND.

UNATTENDED FUNERAL možno chápať ako aktuálnu slovenskú odpoveď na zámorský „nihilistický“ hardcore. Ak si spomenieme, ako skvelo im tu sekundujú VOCATIO INTERNA z Čadce a staromilci MINDFUCK z Bratislavy, zdá sa, že u nás svitá na lepšie časy.

3

Phill

Slovenská odpoveď na zámorský „nihilistický“ hardcore.

7,5 / 10
7 / 10

Stopáž: 11:32

Unattended Funeral (2013)

7 / 10
Z mého pohledu jedna z nejzajímavějších kapel na slovenské HC scéně. Hutný a špinavý buldozer, který před sebou hrne velkou zablácenou haldu z neo-crustu a powerviolence. Hodně parádní je rezavý zvuk, kde nástroje tvoří jednu umaštěnou neprostupnou hradbu chlupatých riffů, jenž se mezi sebou chvilku houpou ve velmi líném tempu, aby vás po chvíli rozkrájeli punkovým kvapíkem. Přirovnání žánrové cesty UNATTENDED FUNERAL k americkým WEEKEND NACHOS je poměrně trefné. Nejzajímavější je právě spojení pomalých těžkopádných riffů, které provzdušňují crustem řízlé přeháňky. Pokud na této výtečně směřující cestě tato sousední hydra začne i více řešit aranžérskou část a provázání jednotlivých pasáží, které se mi nyní zdá mnohdy trochu násilně, bude to velká paráda. Po dlouhé době jedna poctivě upocená hardcore deska ze Slovenska.
RIP | 20. června 2013