BEHEADED - Recounts Of Disembodiment

BEHEADED - Recounts Of Disembodiment

BEHEADED - Recounts Of Disembodiment

BEHEADED - Recounts Of Disembodiment

Je až s podivem, že přes perfekcionismus, s jakým se na svých deskách předvádějí tradiční špičky deathgrindového žánru, se stále objevují dílka, jež vás velmi mile překvapí. Druhé velké CD maltských Beheaded je rozhodně jedním ze žhavých adeptů na deathgrindovou desku roku. Už mini Resurgence In Oblivion ukázalo odklon od jisté melodiky, jíž pětice holdovala na prvotině Perpetual Mockery. Na mini však nad dotažeností struktury skladeb převažovala spíš jejich brutalita. Placka Recounts… již ukazuje Beheaded bez těchto handicapů. „O hlavu kratší“ se dokázali vyvarovat určité plochosti MCD a v jistém smyslu se vrátili i k oné zmiňované melodice. Ovšem nechápejte to špatně – Beheaded tvoří velmi extrémní death/grind, tudíž i ona „melodika“ se zde nachází ve značně zmutované podobě. Své (kromě vyvedeného zvuku) udělal pro přehlednost skladeb i dobře nafrázovaný vokál nyní již ex-zpěváka Lawrence. V souvislosti s touto kapelou bývala často zmiňována jména jako Cryptopsy a Dying Fetus. Základní kameny sice zůstaly i nadále zachovány, ale dnes lze bez obav říci, že mezi desítkami následovníků zmiňovaných kapel Beheaded lehce rozeznáte, ať už díky riffování, nebo typickým kytarovým sólům. Potěšitelné je i to, že po textové stránce zůstávají Malťani stále svoji – kytarové duo David/Omar nadále tvoří zajímavé, kruté a temné snové obrazy, které se naštěstí vyhýbají vyšlapaným gore a jiným klišé cestičkám. Snad jen obal nemusel být tak nablblý, v porovnání s výbornými obaly předchozích dílek Beheaded je jasně nejslabší. Inu – dosti tlachů. Pro milovníka našlapaného a technického death/grindu je tahle deska prostě prvotřídní lahůdkou a Beheaded se tímto protlačili na přední místa ligy zmíněného stylu. A co na tom, že nejsou právě nejoriginálnější...?

Přidejte svůj názor

ŠotouŠ

9 / 10