That One Night Live In Buenos Aires (DVD) (2007)
United Abominations (2007)
Endgame (2009)
Th1rt3en (2011)
Super Collider (2013)

MEGADETH - Killing Is My Business... And Business Is Good!

Vzniku jedné ze stěžejních kapel americké thrash metalové scény předcházelo mnoho zlé krve, vždyť Mustaineův legendární vyhazov od METALLICY fanoušci rozebírají ještě dnes. Debut „Killing Is My Business… And Business Is Good!“, který spatřil světlo světa necelé dva roky po zmíněných událostech, je zejména albem, které zachycuje tehdejší rozpoložení frustrovaného, ambiciózního a instrumentálně nabušeného Davea, jenž to chtěl své bývalé kapele především nandat a až pak teprve soustředěně budovat svůj mnoholetý band. Nahrávce nechybí výtečné hráčské výkony, tah na branku ani potřebný zápal. Přestože se album ihned po vydání zařadilo mezi základní pilíře rodící se vlny vysokorychlostních metalových nahrávek z USA, přece jen postrádalo studiovou i producentskou kvalitu všech následujících děl MEGADETH. Z toho důvodu je ze současného pohledu mnohými opomíjeno.

MEGADETH

Dnes již nicméně víme, že je velmi dobře, že se Mustaine ze svého vyhazovu brzy oklepal, a přes všechny své tehdejší neřesti dokázal vytrvale pracovat na svém novém projektu, takže celý metalový svět nakonec přece jen nepřišel o početné množství albových drahokamů. Úplně první z nich, pouhou půlhodinu trvající nahrávka, působil ve své době jako střela, na níž jsme se mohli doslova svézt a zároveň obdivovat bleskurychlé prsty pánů Mustainea a Polanda. Nechyběly typické riffové dostihy, příznačné jak pro začátky METALLICY, tak později vlastně i pro start MEGADETH, rozohněné sólové duely a opravdu řízný a pisklavý Daveův mečák.

Ze skladeb bych vypíchl jak slibný titulní song, tak zběsilou „Rattlehead“ (alias na mnoho let dopředu maskot kapely umístěný již právě na obalu debutu), „Mechanix“ (což byla prý Daveova původní verze skladby „The Four Horsemen“, která jinak vyšla na debutu METALLICY „Kill ´Em All“), progresivně laděný ejakulát „Looking Down The Cross“, upoutávající mnoha košatými kytarovými fázemi, písničkovější melodikou i pohlednou rytmikou (zřejmě nejzajímavější skladba na albu), ale rovněž svojsky upravenou předělávku „These Boots“ od zpěvačky Lee Hazlewood. Tohle album je tedy podle mého rovněž thrash metalovou klasikou, byť je jasné, že své trumfy MEGADETH ukázali naplno až na albech následujících. Začátek plný příslibů.

Zveřejněno: 1.10.2011

Ultrarychlá střela. Neotesaná, pravěká klasika stylu thrash, byť je dnes jasné, že své trumfy MEGADETH vytáhli až na albech následujících. Zkrátka začátek plný příslibů.

7,9 / 10